איש חתיך מאוד: יהודה לוי מדבר על הכל

יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה
יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה

הגיל הצעיר של החברה שלומית מלכה, האהבות והאכזבות מעולם הסלבס והפרידה מ׳איש חשוב מאוד׳ לקראת סדרה החדשה. יהודה לוי בראיון פתוח על סט הצילומים של רנואר

88 שיתופים | 132 צפיות


עשר שנים עברו מאז הפעם האחרונה שבה פקד יהודה לוי סט צילומים של קמפיין דוגמנות. עשור שלם בו הצליח למקם את עצמו אי שם, גבוה ברשימת השחקנים הלוהטים והחשובים ביותר בתעשייה המקומית. הקמפיין החדש לרנואר הוא רק אחד מיני תופינים רבים שלוי מספק לאחרונה, עליהם דיבר איתנו הבוקר (רביעי) על הסט.

"כמה פעמים צריך להגיד לך מזל-טוב?"

"בוא נספור יחד".

בתחילת החודש חגג לוי יום הולדת 36 יחד עם בת הזוג הנוכחית שלנו, הדוגמנית שלומית מלכה, איתה הוא מתכנן בימים אלו ממש מעבר למגורים משותפים. בקרוב תעלה בערוץ 2 סדרה חדשה בכיכובו בשם "המדרשה", בה הוא משחק סוכן מוסד והוא עתיד להשתתף בפסטיגל בחנוכה הקרוב. הוא, בינתיים, סופר.

"חמסה. יצא לי חמסה."

איך זה לחזור לדגמן בגיל 36?

"36 זה לא סבא, עדיין אפשר לדגמן והנה אני מוכיח את זה. מה שהביא אותי לכאן אלו הבגדים שמתאימים לי ויושבים עלי טוב. לפעמים צריך לחזור אחורה, לעשות רגרסיה עם עצמך ולראות איך אתה במקום הזה שוב. להעמיד את זה עצמך מול התקופה שלפני עשור ולראות את השינוי. אני רואה שינוי בתפיסה ובקלילות שלי, אני משוחרר יותר וכיף לי לגלות את זה".

יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה
יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה

זה לא קצת לחזור אחורה מבחינתך, לימים בהם היית מצלם קטלוגים לפוקס עם יב״ז?

"בכל העולם זה עובד ככה, שחקנים הם גם פרזנטורים של מותגים למיניהם. אני כל הזמן עושה דברים חדשים, כל הפקה, כל סיפור, כל עלילה וכל דמות שאני עושה זה כבר דבר חדש אז אי אפשר להגיד שאני חוזר על עצמי. אז נכון, יש דברים שחוזרים על עצמם, גם בגלל ההכנסה וגם בגלל שסבבה לי להיות שם כמו דוגמנות ופסטיגל אבל לצד זה אני מתמהל עם דברים חדשים שקשורים לדבר הכי מהותי שאני עושה שזה משחק, שם אני לוקח את הסיכונים שלי".

איך היה להסתכן בתור סוכן מוסד?

"מדהים. זה היה כיף עצום. היה חשוב לי להיזרק אחרי הסדרה 'איש חשוב מאוד' למשהו חדש כי אם לא הייתי נזרק לזה הייתי יכול להפוך למאוד בררן בבחירות שלי ויש סיכוי שלא הייתי עושה כלום כי הייתי רוצה להדביק הכל לרף הגבוה אליו הגיעה 'איש חשוב מאוד'. זה היה קצת מקפיא אותי. אבל היה לי מזל וזרקתי את עצמי להפקה הזאת, בלי לחשוב אם זה טוב לי או לא".

אז עכשיו אתה מוסדניק?

"נפגשתי עם כל מיני אנשים יוצאי שב"כ ומוסד, הם כמובן לא סיפרו יותר מדי אבל בין השורות אתה מבין המון דברים. ראיתי המון סרטים דוקומנטרים בנושא ואני עובד הרבה עם הדימיון שלי, מנסה לחבר חלקים שמתאימים ביני לבין הדמות שאני משחק, מלקט הכל יחד ובונה לעצמי דמות".

צילום: רפי דלויה
צילום: רפי דלויה

כשהוא לא מצטלם להפקות יוקרתיות או מדגמן מותגים נחשקים לוי מטפח, כאמור, את מערכת היחסים שלו עם הדוגמנית שלומית מלכה בת ה-21, השם החם של הרגע בעולם הדוגמנות, שכבר הספיקה להצטלם למגזין ELLE הספרדי ולהפוך לפרזנטורית של פוקס, הפנים של מייבלין, ומובילת הקמפיין של פדני ואינטימיסימי. תמונות פפרצי וידיעות על טיולים רומנטיים של הזוג הטרי מציפות מאז החורף האחרון את מדורי הרכילות והרשתות החברתיות, כששיא הסיקור הגיע אחרי שבחודש יולי פורסם כי  הזוג יעבור בקרוב לגור יחד, זאת לאחר שהמגורים המשותפים הקודמים של לוי עם נינט הסתיימו בטונים צורמים ומתוקשרים.

טפו-טפו-טפו, הכול מושלם, בלי עין הרע?

"ברור. אני לא עובר לגור יחד אם אני לא חושב שזה זה?"

אבל כשאתה חגגת בר מצווה היא רק נולדה

"הגיל הכרונולגי חסר משמעות לחלוטין ואומר את זה מישהו שפחד מזה בעבר, חשש מזה נורא, כי זה טבעי לחשוב כך. שלומית הוכיחה לי שזה לא קשור אחד לשני. כשמדובר בשתי נשמות שנפגשות והן באותו התדר, כיף להן, נעים להן והן לומדות אחת מהשנייה, ואפשר ללמוד משלומית מלא, אז מה טוב. הכל אחלה".

ומה עם ילדים? החלום זה להיות אבא מבוגר נוסח צביקה פיק?

"היו הרבה מחשבות על חתונה ומשפחה אבל זה יבוא כשזה יהיה נכון, אין טעם להצליף בפרי לפני שהוא מבשיל. זה מסלול חיי, זה המסע שאני עובר, אני כבר לא אהיה אבא הכי צעיר כמו שחשבתי שאהיה בגיל 16, חשבתי שזה יגיע בשלב מוקדם יותר אבל זה שקורה עכשיו וצריך לחבק את זה. זה יבוא כשזה יבוא, כנראה שיש לזה סיבה שזה לא בא אז וזה יבוא בעתיד. מתי? אין לי שמץ של מושג".

יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה
יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה

כל מסלול חייך הוא לאור הזרקורים. אך אתה מתמודד עם זה?

"זה קשוח. קשוח ומתגמל, אישית נפשית ופנימית. כשאתה עובר הכול על רטוב וכולם צופים בך ובכל זאת מצליח להתגבר על זה. מה שעזר לי בעיקר זה 'איש חשוב מאוד' שהרג לי כל מיני ברווזים שפחדתי מהם בבית אחת. זה קתרזיס עם עצמך, כמו טיפול פסיכולוגי כי להתגבר על הכל זה לא פשוט. לכל אחד יש מה להגיד, לכל אחד יש דעה וכל אחד חושב שהוא יודע משהו. ממציאים עליך עלילות שווא ואתה צריך להתמודד עם השקרים והשטויות שלכל אחד יש בפה. הרי לא עולה כסף לדבר ולהמציא שטויות".

משהו ספציפי ששבר אותך?
"אתר אינטרנט גדול ומרכזי פירסם כתבה שהייתה משוללת מכל בסיס מציאותי ושקרית לחלוטין. עשו עלי תחקיר אופי ורצחו אותי. זה היה מגעיל. לא אהבתי את זה כי זה היה כל כך מנותק מהמציאות בכל פרמטר, המציאו עלי חיים מקבילים. היום אפשר לצחוק על זה".

הפרסום של לוי אמנם שובר אותו לפעמים, אבל לעיתים גם מקנה לו מתנות. בתקופה בה מקובל שסלבס מקבלים מוצרים שווי כסף תמורת פירסומם בחשבון האינסטגרם שלהם וחשיפתם לעוקבים המרובים אחרי הפיד שלהם,  גם לוי לצד זוגתו מלכה הצטלמו עם מטבח יוקרתי שקיבלו במתנה לרגל המעבר המשותף.

סיירסילי? אתה?

"אם תסתכל באינסטה שלי תראה שאני הכי מינורי בזה".

יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה
יהודה לוי על סט הצילומים של רנואר | צילום: רפי דלויה

אבל אתה אנטי פפרצי, אתה לא כזה.

"אני שונא את זה. אני לא אוהב להיות בן אדם במרכאות "אוכל חינם" אבל אם יש מצב של וין-וין, ששני הצדדים זוכים באיזושהי צורה וזה שווה לי מבחינה כלכלית, חוסך לי משהו והדיל הזה מתאים לי אז אני לוקח אותו. אני לא עושה את זה הרבה, אני מאוד זהיר באינסטגרם שלי. זה מקובל מאוד בימינו, אין לי משהו נגד זה, העולם השתנה, התחדש ועבר לסגנון אחר לחלוטין של העברת מסרים במדיות. הרשת החברתית עשתה מהפך מטורף זה לא כמו לפני עשר שנים וצריך להתעדכן עם הדבר הזה. אני לא חושב שזאת בושה, זה בסדר, אני לא גונב שום דבר".

ומה עם העולם באמת? אתה לא רוצה לכבוש אותו?

"המחשבות האלה תמיד קיימות. אני לא מקדם את זה מספיק, הרצון קיים אבל הפעולה לוקה בחסר. החיים איכשהו גורמים להתעכב עם זה ואני מקווה שאני אתאפס על עצמי ואעשה את זה מהר ויתחיל לשלוח אודישנים, כי זה מה שצריך לקרות. צריך פשוט לשלוח אודישנים."