סוזן סרנדון לא מפחדת משערוריות סקס

סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave
סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave

רגע לפני צאתו של סרט חדש ועם הפיכתה לשגרירת היופי הרשמית של לוריאל מגלה סוזן סרנדון מה הקשר בין ספרות לטיפוח, למה התקעקעה דווקא לקראת גיל 70 ומה סוד החובה של הג'ינג'ית הכי איקונית בעולם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בפברואר האחרון, עונת השטיחים האדומים הבוערת, התמלא פיד הטוויטר בתמונות של נשים עם מחשופים והתגית freethecleavage#. הסיבה? סוזן סרנדון בת ה־69 הופיעה בתחילת החודש לטקס פרסי איגוד שחקני המסך בחליפה לבנה של מקס מארה ומתחתיה חזייה שחורה בלבד. בתגובה געשה הרשת בשלל הערות על המחשוף שהעזה סרנדון להציג בגילה המתקדם. גם תגובות מפרגנות מצד קולגות גברים לא התייחסו להעצמה נשית או לזכות שלה ללבוש מה שהיא רוצה, אלא למחשוף עצמו. "הציצים של סוזן סרנדון נראים צעירים ממנה ב־32 שנה", צייץ השחקן דיימון ואינז ג'וניור, בעוד מגיש הטלוויזיה פירס מורגן זעם בסדרת ציוצים נחרצת על הבחירה של סרנדון, שבנוסף להיותה מועמדת הציגה בטקס את החלק שבו חלקו כבוד לחברי האיגוד שהלכו לעולמם בשנה האחרונה.

מכיוון שב־2016 גברים כבר לא יכולים להעביר ביקורת פטרונית על נשים בלי שהאש תופנה אליהם בחזרה, מורגן קיבל בדיוק את מה שמגיע לו – פוסטים, ציוצים וגם כתבות בגופי תקשורת המאשימות אותו בסקסיזם ותוקעות לו את המחשוף בפנים. השחקנית מים ביאליק (פעם "בלוסום", היום "המפץ הגדול") אף הגדילה לעשות ופתחה את השמלה שלה ממש בפניו של מורגן כשהתארחו באותה תוכנית לייט נייט.

התגובה של סרנדון לא איחרה לבוא, ואנשיה העלו לטוויטר תמונה שלה בחזייה מתוך "מופע האימים של רוקי" והקדישו את הציוץ למורגן. בריאיון קצר שנערך איתה באירוע הוליוודי נוסף אמרה סרנדון ש"למורגן יש יותר מדי זמן פנוי", וגם צחקה על כך שהוא בטח מבסוט לא פחות ממנה על כך שהפיד שלו הוצף בתמונות של מחשופים נשיים.

סוזן סרנדון | צילום: יח"צ
סוזן סרנדון | צילום: יח"צ

 

גם בנה בן ה־26 של סרנדון, הבמאי ג'ק רובינס, תרם את דעתו. "הביקורת כלפי אימא שלי סקסיסטית וגילנית", אמר רובינס בריאיון ל"מירור" הבריטי. "אם היא לא הייתה בת 69 אף אחד לא היה אומר דבר. יש לה זכות להיות גאה בגוף שלה. אין לפירס מורגן מיליון דברים חשובים יותר להתעסק בהם מאשר בחזה של אימא שלי?".

מי שיש לה מיליון דברים חשובים יותר להתעסק בהם מאשר החזה שלה היא סרנדון עצמה. החודש יוצא לאקרנים סרט חדש בכיכובה, "The Meddler", היא שגרירת היופי החדשה של מותג הטיפוח לוריאל פריז לצדן של נעמי ווטס, ג'וליאן מור ועוד, יש לה שני מועדוני פינג פונג בבעלותה והיא פועלת עבור מטרות שמזוהות עם האג'נדה הליברלית וההומניסטית שלה – אפליה מגדרית, אפליה גזעית, אפליה נגד להט"בים, התנגדות למלחמות, תמיכה בקמפיינים פוליטיים של המפלגה הדמוקרטית, פעילות ביוניסף והרשימה רק ממשיכה.

אין פלא שסרנדון נבחרה להיות אחת משגרירות היופי של חברת לוריאל, שלא ממש חוששת לצרף לשורת הפרזנטוריות שלה נשים עם פה גדול ואומץ לדבר, אבל כאלה שיודעות שאין שום סתירה בין זה לבין האהבה לטיפוח – כל אישה חופשייה לבחור לייפות את עצמה גם מבפנים וגם מבחוץ. "לדעתי נשים הן מדהימות", אומרת סרנדון בריאיון שנערך עמה לרגל קבלת התפקיד החדש כשהיא נשאלת את מי היא מעריצה. "אני לא יודעת איך העולם היה ממשיך להתקיים אלמלא נשים. רוב הנשים שפגשתי ואני חושבת עליהן כנשים בעלות ערך, הן נשים שאף אחד לא מכיר, כאלה שיום אחרי יום, בלי שמישהו יעודד אותן, עושות את הדברים הכי יוצאים מן הכלל".

אם היית יכולה לתת עצה שרלוונטית לכל אישה בעולם, מה היא הייתה?

"צריך להגיד 'כן' לחיים ולא לפחד לקחת קצת סיכונים. תדחפי את עצמך להיפתח להזדמנויות חדשות, זה עוזר לצמוח וזה גם מושך מאוד. תתחייבי למשהו גדול ממך, בין אם מדובר בקריירה, במשפחה או בעזרה לקהילה. תהיי מעורבת במשהו שאת מאמינה בו, משהו שאת חשה כלפיו תשוקה ואש".

"להזדקן בחן זה להרגיש בנוח עםעצמך, עם הטוב והרע. הפגמים שחשבת שיש לך בעבר הופכים לנקודות חוזקה ואת עוטה אותם אותם בכבוד – בלי להתנצל". סוזן סרנדון | צילום: GettyIamges
"להזדקן בחן זה להרגיש בנוח עםעצמך, עם הטוב והרע. הפגמים שחשבת שיש לך בעבר הופכים לנקודות חוזקה ואת עוטה אותם אותם בכבוד – בלי להתנצל". סוזן סרנדון | צילום: GettyIamges

פרזנטורית פרובוקטיבית

התשוקה והאש של סרנדון, כמו גם נאמנות בלתי מתפשרת לאמת שלה, הכניסו אותה לא פעם לצרות, חלקן גדולות יותר מאשר סערת המחשוף שלא גרמה לה להניד עפעף. בשנת 2011 היא התראיינה בכנס בניו יורק וקראה לאפיפיור בנדיקטוס ה־16 "נאצי" – לא בדיוק אמירה שמתיישבת עם פרזנטוריות של חברות קוסמטיקה שאמורות לחייך ולנופף בשיער ועור מבהיקים. "כשפנו אלי מלוריאל לראשונה, זאת הייתה מחמאה אדירה", אומרת סרנדון. "יש כל כך הרבה נשים מדהימות במועדון הזה. אחרי שדיברתי עם אנשי המותג על הפילוסופיה והאסתטיקה שלהם, החלטתי שמדובר בזיווג טוב. הם לא ביקשו ממני להיות שונה ממי שאני באמת. אני גאה להיות מקושרת למותג שמאמין בייחודיות של כל אישה".

כשמסתכלים על סרנדון, קשה מאוד להאמין שהיא בת 69, אך כחלק מההעצמה הנשית שהיא מקדמת היא מספרת שליופי החיצוני שלה לא אחראי סכין המנתח הפלסטי. "אחד הדברים החשובים ביותר בחיים זה להיות אותנטית. אם יש משהו שלמדתי עם הגיל זה להיות נאמנה לעצמי וליהנות לאורך הדרך! אני חושבת שלהביע את היצירתיות שלך באמצעות איפור ושיער זה כיף, ואני מעדיפה את זה על הזרקות ובנייה מחדש של עצמך. היופי בא מבפנים, אך לא פחות חשוב לדאוג לעצמך גם פיזית".

אז את חסידה של להזדקן בחן.

"אני חושבת שעם הזמן והניסיון את מתחילה להקל על עצמך, את מתחילה ליהנות ממי שאת ובאופן טבעי את מתחילה להרגיש יותר נוח בעור שלך. זה בשבילי להזדקן בחן – להרגיש בנוח עם עצמך, עם הטוב והרע. הפגמים שחשבת שיש לך בעבר הופכים לנקודות חוזקה ואת עוטה אותם בכבוד – בלי להתנצל".

רוב הנשים שפגשתי ואני חושבת עליהן כנשים בעלות ערך, הן נשים שאף אחד לא מכיר, כאלה שיום אחרי יום, בלי שמישהו יעודד אותן, עושות את הדברים הכי יוצאים מן הכלל". סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave
רוב הנשים שפגשתי ואני חושבת עליהן כנשים בעלות ערך, הן נשים שאף אחד לא מכיר, כאלה שיום אחרי יום, בלי שמישהו יעודד אותן, עושות את הדברים הכי יוצאים מן הכלל". סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave

קעקועים בגיל 70

הביטחון העצמי של סרנדון משך אליה גם בני זוג צעירים ממנה. לאחר שהתגרשה מבעלה כריס סרנדון ניהלה כמה מערכות יחסים קצרות. אחת מהן הייתה זוגיות סוערת עם דיוויד בואי, שהיא מתארת כ"אחת התקופות המעניינות בחיי", ואחרת עם הבמאי האיטלקי פרנקו אמורי, שאיתו הביאה לעולם את בתה, השחקנית אווה אמורי. בסוף שנות ה־80 פגשה את השחקן טים רובינס, שצעיר ממנה ב־12 שנה, והשניים פצחו בזוגיות ארוכה שהחזיקה מעמד יותר מ־20 שנה, והתעקשו להישאר לא נשואים בתקופה שבה הבחירה שלא להתחתן – בעיקר אחרי שנולדו להם שני ילדים – הייתה לא רגילה. אבל מערכת היחסים המדוברת ביותר של סרנדון היא הזוגיות בת חמש השנים עם ג'ונתן בריקלין, שצעיר ממנה ביותר מ־30 שנה. בריקלין אמר פעם בסדרת סרטי תעודה קצרצרים על זוגיות כי הוא נמנע ממונוגמיה לפני שפגש את סרנדון, אבל הוא כל כך מאוהב בה שהוא מנסה. השניים פתחו יחד את SPIN – מועדון פינג פונג ניו יורקי שרק בחודש שעבר התרחב לסניף שני בשיקגו, והם ממשיכים להיות שותפים בעסק למרות שנפרדו בפעם השנייה בשנה שעברה.

סרנדון כנראה גילתה איך להיות מלאת חיים ופעילה באינספור תחומים גם בגיל מתקדם, ולמרות חיבתה לתחום הקוסמטיקה, היא יודעת שיופי הוא לא רק בחירה נכונה של קרם לילה. "ב'אהבה בימי כולרה', גבריאל גארסיה מארקס אומר שלגיל אין מציאות", כך היא עונה על השאלה מהו טיפ היופי הטוב ביותר שקיבלה בחייה. "המהות של בן האדם מתנגדת למסע הזמן. החיים הפנימיים שלנו נצחיים, כלומר הנפש נשארת צעירה וחיונית בדיוק כמו בתקופה של פריחה".

אבל בכל זאת, יש כל מיני כללי יופי שהחברה מכתיבה לנשים מעל גיל 50 – לא ללכת עם חצאיות קצרות, לא לגדל שיער ארוך. את בעד להפר את הכללים האלה?

"אני לא מכירה את הכללים, אז יכול להיות שאני מפרה את כולם! אבל באמת, אין לזה משמעות. את צריכה להרגיש בנוח, להיות אותנטית ומלאת ביטחון. אין משהו שאת יכולה או לא יכולה לעשות בגלל הגיל שלך".

מה ההבדל בין שחקנית בת 69 היום לשחקנית בגיל דומה לפני 20 שנה?

"המצב טוב יותר עכשיו. אני חושבת שכותבים יותר תפקידים לנשים מעל גיל 50 בגלל שיש יותר נשים בגילים האלה שנמצאות בעמדה המאפשרת להן לכתוב ולפתח פרויקטים. אני חושבת שזה מתקדם לאט לאט, אבל לגברים עדיין קשה להזדהות עם דמויות נשיות בעוד נשים יכולות להזדהות עם גברים".

מה הדבר הנועז ביותר שעשית בעשור השביעי לחייך?

"את כל הקעקועים שלי".

יש לך סוד יופי שאת לא מגלה?

"לא ממש. אני לא מעשנת. אני משתדלת לאכול נכון. אני מנסה להיות מאושרת. וסקס טוב לעור, לא?".

"אני לא יודעת איך העולם היה ממשיך להתקיים אלמלא נשים". סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave
"אני לא יודעת איך העולם היה ממשיך להתקיים אלמלא נשים". סוזן סרנדון | צילום: Austin Hargrave

מלכה אדומה

קרם לחות אחרי טיסות, תה ירוק עם ג'ינג'ר לפני אירועים מתוקשרים וקרם הגנה בכל מצב. סוזן סרנדון חושפת את סודות היופי שלה

מה שגרת היופי היומית שלך?

"אני משתמשת בתחליב עדין לניקוי פנים בבוקר, מורחת סרום ומעליו קרם לחות עם מקדם הגנה. אני משוגעת כשזה נוגע להגנה מפני השמש. אני זוכרת שהייתי מכסה את הילדים שלי עם קרם הגנה כשהם היו קטנים, ואני מקווה שיום אחד הם יודו לי על כך".

איך את מתכוננת לערב על השטיח האדום?

"למזלי יש לי צוות טיפוח אהוב שעוזר לי. תוך כדי אנחנו שומעים מוזיקה, מתעדכנים וצוחקים הרבה בזמן שהם עובדים. אני אוהבת לשתות תה ירוק עם ג'ינג'ר ואם אני אחרי יום ארוך, אשתה גם כוס קפה חם עם הרבה חלב. מראה האיפור שלי משתנה לפי מה שאני לובשת או לפי מצב הרוח שלי. באופן כללי אני אוהבת איפור עיניים בולט אך מאופק, עם שפתון או גלוס בגוון ניטרלי או אפרסק".

אילו מוצרי יופי את לוקחת איתך לנסיעות?

"הפנים שלי נוטות להתייבש ולהיראות מותשות אחרי טיסות, לכן אני תמיד אורזת קרם לחות טוב כדי להחזיר את החיוניות לעור אחרי טיסות ארוכות. לעולם אין לדעת לאן החיים יובילו אותנו, אז אני תמיד סוחבת בתיק גוון יפה של שפתון, משהו קלאסי. קצת שפתון מעולם לא הזיק".

מהם חמשת מוצרי החובה לטיפוח שלך?

"מסנן קרינה, שתמיד יש לי איתי – אני לא יוצאת מהבית בלי מקדם הגנה, קרם לחות טוב לפני מריחת איפור כדי לתת לעור מראה רענן, סרום כדי לשמור על העור שלי מפני רדיקלים חופשיים. שפתון להגנה מפני השמש וכדי לשמור על שפתיים לחות ומסקרת ווליום מיליון לאשס פלין של לוריאל פריז".