חדשות אופנתיות לחודש אפריל

ריהאנה מתוך "ווג" הבריטי לחודש אפריל
ריהאנה מתוך "ווג" הבריטי לחודש אפריל

עולם האופנה ממשיך להוכיח שהוא פתוח לכווווולם, חובק שיתוף פעולה בין H&M לקייטלין ג'נר ומקדם גברים שמנמנים. חדשות האופנה למתקדמות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

קולקציות יוניסקס להמונים

בדיוק כשתכננו להוציא את המונח הטחון עד דק "ג'נדר בנדר" מהלקסיקון שלנו ולהיפרד לשלום מהרעיון שגברים ונשים נראים אותו דבר (ראו כתבה על שבועות האופנה בעמ' 128), שתי קולקציות חדשות מאותתות שאולי מוקדם מדי: זארה משיקים קולקציה המוגדרת כא־מגדרית וכוללת פריטי בייסיק לשני המינים (ולצערנו לא תימכר בארץ), והמעצבת מאיה נגרי מוציאה קו יוניסקס בשם One, המתאים לגברים ונשים כאחד.

זארה, טווח מחירים: 15.90־49.90 דולר.
מאיה נגרי, טווח מחירים: 380־240 ש"ח

קולקציית יוניסקס של זארה | צילום: יח"צ
קולקציית יוניסקס של זארה | צילום: יח"צ

 

אוזניות מעוצבות הן סמל הסטטוס החדש

ככל שהקשר בין אופנה וטכנולוגיה הופך הדוק יותר (השעון של אפל לדוגמה), כך הולך ומתפתח שוק הגדג'טים, שמבקשים להיות אופנתיים ונועזים יותר. אוזניות מעוצבות מסתמנות כאחד השחקנים המשמעותיים בשוק האקססוריז, כשבחזית המגמה עומדים דולצ'ה וגבאנה שהציגו בחורף האחרון על מסלול התצוגה שלהם שלל אוזניות מפוארות (בתמונה). גם מלאי האוזניות שעיצבה ריהאנה בשיתוף פעולה עם בית האופנה ומותג האודיו Frends, נמכר במלואו תוך 24 שעות בלבד למרות המחיר הבלתי נתפס שלהן – 9,000 דולר. הסיבה ברורה: אוזניות מעוצבות הן סמל הסטטוס החדש, וכמו שעון יוקרתי גם הן מעידות על בעליהן.

אוזניות פנדי ל-beatsbydre.com | צילום: יח"צ
אוזניות פנדי ל-beatsbydre.com | צילום: יח"צ

הכירו את דוגמן הפלאס סייז הראשון

העיסוק ההולך וגובר בדימוי גוף לא פוסח גם על גזרת הגברים. לאחרונה החתימה הסוכנות הבינלאומית IMG (שאחראית להצלחתה של דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם), את זאק מיקו כדוגמן הפלאס סייז הראשון, ואולי זוהי תחילתה של מגמה. מיקו הוא שחקן וקומיקאי שגובהו 1.98 מ' ומבנה גופו רחב. מהלך זה מקפל בתוכו מסר חשוב עבור מעצבי ומותגי האופנה: ממש כמו קול הצעקה שמשמיעות נשים במידה שאינה xs, גם גברים במידות גדולות הם קהל פוטנציאלי שהגיע הזמן להפסיק להתעלם ממנו.

צילום מתוך חשבון האינסטגרם zacmiko@
צילום מתוך חשבון האינסטגרם zacmiko@

קייטלין ג׳נר ל־H&M

הטרנסג'נדרית המדוברת בעולם, קייטלין ג'נר בת ה־66, ממשיכה לכבוש פסגות רייטינג חדשות. שבועות בודדים אחרי שנודע כי תשמש כפנים החדשות של חברת האיפור MAC, בישרה רשת H&M כי ג'נר, שהייתה בעברה מתחרה אולימפי בקרב עשר, תהיה פרזנטורית הקו הספורטיבי שלה. "הקמפיין לא יהיה מה שאתם מצפים לראות. זה גדול יותר מאופנה", סיפרה ג'נר בריאיון לערוץ E, לא לפני שפירסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה ראשונה שלה כשהיא לבושה בבגדי הקולקציה. הבחירה בג'נר לייצג קו ספורטיבי נראית מדויקת – מדובר במי שהוכיחה בחייה האישיים נחישות, התמדה והיעדר פחד – כל הפרמטרים הדרושים להצלחה בספורט תחרותי.

קייטלין ג'נר מדגמנת את קולקציית הספורט של H&M | צילום: יח"צ
קייטלין ג'נר מדגמנת את קולקציית הספורט של H&M | צילום: יח"צ

ג׳ורג׳ו ארמאני מכריז: סיימתי עם פרווה

המעצב האיטלקי ג'ורג'ו ארמאני הודיע כי החל מהחורף הבא לא ייעשה בבית האופנה שלו שימוש בפרוות. בצעד זה הוא מצטרף לבית האופנה הוגו בוס, שהודיע בקיץ האחרון על אג'נדה זהה, ולסטלה מקרטני, שחרטה על דגל המותג שלה טבעונות מיום הקמתו. תזמון ההודעה מעצים את המסר שלה, מכיוון שמדובר בתקופה שבה שימוש בפרוות רווח על המסלולים וזולג גם לתחום האקססוריז והנעליים.

תצוגת ג'ורג'יו ארמני לחורף 2016 | צילום: GettyImages
תצוגת ג'ורג'יו ארמני לחורף 2016 | צילום: GettyImages

דורין פרנקפורט ממחזרת ג'ינסים

דנים הוא בד נצחי וכאלה הם בגדיה של דורין פרנקפורט, ששואפת לאורך השנים לעצב פריטי לבוש שישרדו במלתחה זמן רב ולא יבליחו כטרנד רגעי. קו DF הספורטיבי של קולקציית הקיץ החדשה שלה לוקח את החזון הזה צעד אחד קדימה ומבוסס על בדי דנים ממוחזרים. פרנקפורט אספה מלקוחותיה בגדים בעיצובה שיוצרו ונקנו בעבר, מאז שנות ה־80, פרמה אותם ושילבה בבדים חדשים ליצירת הקולקציה. "הרעיון היה להרכיב בדים שיטמיעו את סיפורי העבר בתוך הבגדים החדשים. חוסר המושלמות הוא השלמות", מספרת המעצבת. כך למשל, חולצת טלאים מכופתרת ועדכנית מעלה את השאלה המסקרנת מה מקורו של כל טלאי ובאיזה עשור נולד, ולכן מגלמת בתוכה עניין רב.

188־890 ש"ח, בחנויות המעצבת

חולצה של דורין פרנקפורט, מתוך קולקציית אביב-קיץ 2016 | צילום: עדי גלעד
חולצה של דורין פרנקפורט, מתוך קולקציית אביב-קיץ 2016 | צילום: עדי גלעד

ריהאנה מעצבת למנולו בלניק

כחודש וחצי לאחר שריהאנה הציגה בשבוע האופנה בניו יורק את הקולקציה שעיצבה לפומה, היא מוסיפה עוד פרויקט אופנתי לרזומה ומודיעה על שיתוף פעולה עם מעצב נעלי היוקרה מנולו בלניק. השניים עיצבו יחד קולקציית קפסולה ובה שישה זוגות נעליים, וכדי להוסיף על האקסקלוסיביות – היא תימכר במהלך חודש מאי בשלוש מחנויות המותג בלבד (בלונדון, בניו יורק ובהונג קונג). הנעליים עשויות בד דנים משולב באבני חן ופאייטים שנרקמו בהשראת הקעקועים של הזמרת. כצפוי, המחירים אינם נגישים לכיס הממוצע (3,995־895 דולר), וגם עקבי הסטילטו האימתניים מרמזים שאולי כדאי לראותן בלבד.

ריהאנה נועלת מנולו בלניק מתוך "ווג" הבריטי לחודש אפריל
ריהאנה נועלת מנולו בלניק מתוך "ווג" הבריטי לחודש אפריל