חולים? שתו מרק עוף

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | שאטרסטוק
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | שאטרסטוק

מחקרים מאשרים את מה שסבתא שלכם אומרת לכם כבר שנים: מרק עוף הוא התרופה האולטימטיבית לכל מחלות החורף. איך מרק עוף נלחם במחלות חורף וגם מתכון לדוגמה

88 שיתופים | 132 צפיות

מרק עוף הוא לא רק טעים ומחמם – הוא גם יעיל לטיפול במחלות חורף. מחקר שנעשה באוניברסיטת נברסקה לפני כעשור הוכיח שמרק עוף ביתי מכיל רכיבים אנטי דלקתיים בכמות ניכרת ומאט את תנועת הנאוטרופילים, המשתחררים בעת מחלות ויראליות וגורמים ליצירת ליחה ושיעול. מחקר אחר שנעשה באוניברסיטת UCLA מצא שבמרק העוף יש חומר הדומה בהרכבו לחומר הכימי המצוי בתרופות נגד שיעול וברונכיטיס.

מגוון תרופות מהטבע

בדיקה של מרק העוף לפי מרכיביו מגלה עולם שלם של תרופות מן הטבע:

עוף – במחקר שנערך באוניברסיטת אוסאקה שביפן זיהו בחלקי העוף האופייניים למרק עוף (שוקיים ורגליים) תערובת חלבונים שיוצרת אפקט דומה לזה של קולגן המשמש בתרופות להורדת לחץ דם.

בצל – פצצת בריאות ומקור לא אכזב לתרופות סבתא, כמעט כקרובו השום. הבצל נלחם בגידולים סרטניים, מיטיב עם מערכת העיכול ומעכב תהליכים טרשתיים המובילים למחלות לב, בזכות הרכיב קורציטין, שנספג טוב יותר בגוף בבצל מבושל.

גזר – עשיר בקרטנואידים, פיגמנטים המשמשים מקור לוויטמין A החיוני לראייה וידועים בתרומתם הברוכה לבריאות: מלחמה בסרטן, הפחתת כולסטרול ומניעת מחלות לב. הגזר מכיל גם אשלגן בכמות נאה, ותורם בכך להפחתת הסיכון ליתר לחץ ולחיזוק העצמות.

פטרוזיליה – מכילה ויטמין A, ויטמין ,C חומצה פולית, סידן וברזל. היא עשירה בנוגדי חמצון והוכרה בעצם כעשב מרפא הרבה לפני שהוכרה כעשב תיבול. כדי ליהנות ממרב יתרונותיה מומלץ להוסיפה למרק סמוך לסוף הבישול.

מגזין דרך האוכל במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

מתכון למרק עוף

אז מהו המתכון של מרק הפלא? על כך יש כמובן מחלוקת. כמספר עקרות הבית מספר האופנים להכנת מרק עוף. לכל באלבוסטע יש מתכון מיוחד משלה. יש המניחות ענפי סלרי בתחתית הסיר עוד לפני הבישול ויש שאינן מכניסות לסיר דבר בטרם קיפו את כל הלכלוך מעל פני המרק. יש המשתמשות בכל חלקי העוף ויש המסתפקות בתערובת של עצמות, כנפיים וגרונות. יש המשתמשות בחלקי עוף בלבד ויש המאמינות בתערובת של עוף והודו ולעתים גם בקר. יש המוסיפות שלל ירקות ויש המוסיפות רק שורש פטרוזיליה, גזר ובצל.

* הקליקו כאן למתכון למרק עוף מעולה וקל להכנה

קראו גם:

* למגוון מרקי עוף נוספים

* מה ההבדל בין שפעת להצטננות ואיך מטפלים בהן?

* המאכלים שיחזקו את המערכת החיסונית שלכם