כך תכינו פסטה בבית

הדרך הנחשקת לפסטה ביתית, צעד אחרי צעד

88 שיתופים | 132 צפיות

אופן ההכנה

על קרש עבודה גדול (spianatoia) עורמים הר מ-1 ק"ג קמח דורום, עם חור במרכזו (Fontana).

שוברים ארבע ביצים למרכז ה-fontana, מוסיפים קורט מלח ומעט שמן זית כתית ובעזרת חמש אצבעות יד אחת מתחילים לבחוש בעדינות את מרכז ההר ובתנועות סיבוביות מאחדים את הביצים ממרכז ההר כלפי מטה.

כאשר הבצק מתאחד, מתחילים לעבד אותו על ידי לחיצות עם פרק כף היד בתנועות של דחיפות קטנות קדימה, איסוף הבצק עם האצבעות ומשיכתו שוב אחורה לכיוון הגוף ושוב דחיפה קדימה עם פרק כף היד. יש ללוש כך את הבצק למשך כ- 10 דקות.

כאשר הבצק הופך להיות רך ושומני מעט, ניתן להתחיל לעבד אותו או לתת לו לנוח מעט. בשלב הבא מרדדים את הבצק לעיגול בעובי אחיד של כ- 1/4 ס"מ בעזרת מערוך. ניתן לקמח קלות את המערוך והבצק כדי שלא יידבקו זה לזה. כעת ניתן להכניס את הבצק המרודד למכשיר השיטוח או לחתוך ידנית לצורה המועדפת.



PHOTOS ASAP" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/207/2207/dough.gif?1156867592" />

"יש ללוש כך את הבצק למשך כ- 10 דקות".
PHOTOS ASAP

הכלים הדרושים להכנת פסטה ביתית:

spianatoia – קרש לשיטוח ורידוד הפסטה – במקומות לייצור פסטה בכמויות גדולות, משתמשים בקרש עץ מוחלק זה בעובי 40-50 ס"מ ובאורך 1/2-2 מ'. יתרונו של קרש עץ זה, בכך שהוא סופח אליו את הלחות המיותרת מן הבצק. בבית אפשר בהחלט לרדד את הפסטה על שולחן פורמייקה גדול או על השיש.
matarello – מערוך עץ לרידוד ושיטוח בצק הפסטה. מערוך זה יכול להגיע עד לאורך של מטר, ורצוי שיהיה עשוי מעץ דובדבן. שימוש נוסף של המערוך מעבר לשיטוח הפסטה, הוא איסוף עלי הפסטה לפני חיתוכם לצורות שונות.
rotellina dentellata- גלגלת פסטה שמטרתה לשטח את בצק הפסטה לעלה ארוך מאוד. היא מופעלת ידנית על ידי ידית סיבובית הנמצאת בין שתי גלגלות.
coltella- סכין רחבה שבעזרתה חותכים את עלה הפסטה לצורותיה השונות.

29.08.06

(עודכן ב – 20.01.09)