מסעדת רפאלו: איטלקית מומלצת בחיפה

סלמון פרימוורה | צלם: יחסי ציבור
סלמון פרימוורה | צלם: יחסי ציבור

מטבח פתוח לרווחה, חומרי גלם איכותיים ומנות שמציבות רף גבוה במיוחד למסעדות האיטלקיות בישראל. ביקור והמלצה על מסעדת רפאלו האיטלקית

88 שיתופים | 132 צפיות

מסעדת רפאלו שממוקמת בקניון קסטרא בפאתי חיפה היא הדבר האחרון שתמר אהובתי ואני ציפינו למצוא בקניון קסטרא שבפאתי חיפה. לעתים נדירות אנחנו מטריחים את עצמנו אל מחוץ לגבולות הקולינריים שלנו שתחומים בין העיר התחתית לפסגת הכרמל, אבל יותר מדי שמועות גונבו לאוזנינו על המקום החדש של קברניטי המינה טומיי מכדי שנוכל להמשיך ולהתעלם.

על שקיפות וניחוחות

למרות הספקות והחשש הראשוני, מתברר שיש כזה דבר אהבה ממבט ראשון, או במקרה של הרפאלו – משלוק ראשון. עוד לפני שנכנסנו לחלל המרווח של המסעדה הגישה לנו המארחת החייכנית שוט של סנגריה קרה, ובעוד הטעמים מעקצצים ומענגים את הלשון בו זמנית, נכנסנו פנימה ובאפנו הכה ניחוח מושלם של בצק פיצה איכותי.

מתברר שהמטבח ברפאלו פתוח לרווחה וכל תהליכי הייצור של המנות נחשפים במלוא יופיים לעיניי הלקוחות. זה מתחיל בחדר הבצקים הסגור הרמטית שניתן להביט בו מעבר לקירות הזכוכית השקופים, ממשיך בעמדת הכנת הפיצות ומסתיים בתנור הפיצות הגדול בלב המטבח אליו מוכנסות הפוקצ'ות והפיצות הצבעוניות.

עוד מסעדות בדרך האוכל:

* המלצה על מסעדת וינו סוקה>>

* המלצה על מסעדה רומנטית במיוחד: דרך הגפן>>

* 10 מסעדות כשרות מומלצות>>

לאכול עם העיניים

נראה שמישהו חשב כאן על כל פרט ופרט כיוון שעוד לפני שהמנה הראשונה הגיעה לשולחן, העיניים כבר הספיקו לטעום מלוא הרשתית ממטעמי המקום. על מדפי העץ העמוסים בכל טוב ניתן לראות את כל חומרי הגלם שנעשה בהם שימוש ברפאלו וישנה אפילו אפשרות לרכוש אותם. מדובר על כל חומרי הגלם האיכותיים ביותר בתחום, החל מהקמח האיטלקי שמיובא בייבוא אישי מאיטליה וכלה בקופסאות אנשובי של חברת אורטיז.

התפריטים במקום מהווים אטרקציה בפני עצמם, היות והם מעוצבים כעיתונים שכאילו נשלפו מדוכן עיתונים באיטליה כשבינות לכתבות מסתתרות המנות המסקרנות ותמונות מפתות שלהן. אפשר להגיד שכבר כשהזמנו חצי קרלסברג לאדון (28 ש"ח) וכוס צוננת של פראסקאטי סופריורה לגברת (24 ש"ח) היינו בטוחים שצפויה לנו חוויה קולינרית מרוממת נפש. ואכן, לא התבדינו.


פילה בקר על ניוקי פטריות

כמה רמות מעל כולן

את הארוחה פתחנו עם שתי מנות שמשמשות עבורי כנייר לקמוס בכל הנוגע למסעדות איטלקיות בישראל – פוקצ'ינה עם שמן זית ועשבי תיבול, בליווי קרם חצילים וסלסת עגבניות טריות (19 ש"ח) ופורטבלו שלוש גבינות עם רוטב שמנת ועגבניות, בזיליקום ופרמז'ן (24 ש"ח). לו היה מדובר במטבח בינוני ומטה, פטריות הפורטבלו היו צפות ברוטב סמיך ועז טעמים יתר על המידה, והגבינות שבתוכן היו נמסות אל תוך הרוטב ומשתלטות על המנה והפוקצ'ה הייתה שומנית מדי וסתמית. ברפאלו הגבינות היו מהודקות לפטריות והשתלבו מצוין עם רוטב הרוזה הקטיפתי.

כל ביס מהפוקצ'ינה גרם לנו לעצום עיניים ולהרגיש כאילו אנחנו באיטליה, וזה בלי לכתוב מילה על קרם החצילים המושלם שנעלם חיש מהר כלא היה והגיע לשולחן פעמיים נוספות ללא תוספת תשלום. בין הראשונות לעיקריות הוגש לנו סורבה לימונענע מרענן ואנחנו כבר לא יכולנו לחכות להפתעות שבדרך.

שחר ברנע, האיש והתפריט, סיפק את הסחורה גם במעמד העיקריות. בניגוד לכל אותן מסעדות איטלקיות שמציעות לסועדים מגוון של עשרות סוגי פסטה ופיצות זהות לחלוטין, כאן התמקדו בחכמה במבחר מודולרי אך מצומצם יחסית. אני בחרתי בפיצת אגסים, כמהין וגבינה כחולה (49 ש"ח) ותמר הלכה על פפרדלה חציל ארבייטה (49 ש"ח) עם רוטב עגבניות פיקנטי, חציל קלוי, שרי, שום וגבינת פטה מגורדת.

מניסיוני המר עם מסעדות איטלקיות במחוזותינו אני יכול לכתוב שללא ספק כאלו מנות לא אוכלים בכל יום ובטח שלא בישראל. הבצק המצוין של הפיצה התפצח בפה, מחית הכמהין שנוטה להשתלט בדרך כלל על הטעמים השתלבה נפלא עם המוצרלה, הגבינה הכחולה המשובחת והאגסים הטריים ועלי הרוקט הוסיפו לכל זה חן ורעננות. הפסטה של תמר זכתה לחיזוק של פרמז'ן שגורדה על ידי בוריס, המלצר החביב שלנו וחוסלה עד לרצועת הפפרדלה האחרונה.

הפנקוטה שהתחפשה

אחרי המנות העיקריות חשבנו להתקפל ולעשות את הדרך חזרה הביתה אבל הריח המשכר במקום, המוזיקה האיטלקית השקטה והמנות שהביאונו עד הלום פשוט עוררו בנו חשק עז לעשות מאמץ אחרון ולנסות להשתלט גם על שני קינוחים. בחרנו בקנולי במילוי קרם דובדבני אמרנה (26 ש"ח) ובפנקוטה מעוטרת ברוטב קרמל עם טוויל שקדים (29 ש"ח). הקרמל שצוות לפנקוטה העניק לה חזות וארומה של פלאן, מה שגרם לנו לאהוב אותה במיוחד והקרם שבקנולי גרם לנו לתהות כמה שעות נצטרך לבלות בחדר הכושר כדי לשלם על החטא המתוק מתוק הזה.

לסיכום אכתוב שמסעדת רפאלו מציבה רף גבוה במיוחד למסעדות מהז'אנר האיטלקי בישראל, ובטח שבחיפה. מדובר על מקום ששווה נסיעה מיוחדת לקסטרא, ויפה שעה אחת קודם.

* עכשיו בהורים וילדים: 10 משפטים שאומרים לאחים שרבים>>

* עכשיו בחיים אחרים: כך יורדים 5 ק"ג בקלות>>

* עכשיו במסע ישראלי: הצעה לשני מסלולי טיול מומלצים>>