נאגטס – חטיפי עוף מטוגנים

צלם: יהודה סלומון
צלם: יהודה סלומון

המנה שהילדים אוהבים כל כך אינה חייבת להיות ג’אנק פוד. הכינו אותה בבית תוך כדי הקפדה על חומרי גלם טריים ותקבלו קציצות מעולות שיתחסלו בתוך דקות

88 שיתופים | 132 צפיות

מצרכים:

החומרים ל-16 יחידות:

1 שן שום, קלופה

1 כף עלי פטרוזיליה

1/2 כוס בצל ירוק (החלקים התחתונים)

500 גרם חזה עוף, מנוקה מסחוסים, מעצמות ומחלקים לא אכילים

1 כף סובין שיבולת שועל

1 כף ממרח חרדל חלק

1 כף מיונז

1/4 כפית פלפל לבן טחון

1/4 כפית פפריקה מתוקה

1/5 כפית פפריקה חריפה

1/4 כוס קמח

1 ביצה

1/4 כפית מלח

3/4 כוס פירורי לחם פריכים

שמן לטיגון חצי עמוק

אופן ההכנה:

1. שמים את השום, את עלי הפטרוזיליה ואת הבצל הירוק במכל של מעבד המזון ומפעילים בלחיצות קצרות על כפתור הפולסים עד שהתערובת קצוצה דק (אפשר לקצוץ גם בסכין). מעבירים לקערת ערבוב.

2. חותכים את חזה העוף לקוביות ושמים במעבד המזון (אפשר לחלק את הכמות לשניים, תלוי בגודל המכל). מפעילים בלחיצות קצרות על כפתור הפולסים כדי לקצוץ את קוביות העוף לחתיכות קטנטנות – היזהרו שלא לרסק את העוף למשחה. מוסיפים את העוף הקצוץ לתערובת התבלינים.

3. מוסיפים לקערה את סובין שיבולת השועל, החרדל והמיונז ומתבלים בפלפל ובשני סוגי הפפריקה. מערבבים היטב. מכסים את הקערה ומשהים את התערובת במקרר 60-30 דקות, כדי שתתייצב מעט.

4. מפזרים את הקמח בצלחת שטוחה. טורפים את הביצה עם המלח בצלחת שנייה. מפזרים את פירורי הלחם בצלחת שלישית.

5. מוציאים את תערובת העוף מהמקרר וצרים ממנה 16 קציצות עגולות שטוחות (אני מודדת את הכמות הדרושה לקציצה בכף גלידה שמכילה 30 מ"ל, ששווים ל-2 כפות מידה). מצפים כל קציצה בקמח, טובלים בביצה טרופה ומצפים בפירורי לחם. מסדרים את הקציצות בשכבה אחת במגש שטוח.

6. מחממים שמן בעומק 2 ס"מ במחבת גדולה בעלת ציפוי מונע הידבקות. מטגנים את הנאגטס בשמן החם על להבה בינונית עד שהם מזהיבים יפה מצדם התחתון. הופכים ומזהיבים את הצד האחר. מוציאים מהשמן ומספיגים על מגבות נייר.

מגישים חם, עם רוטבי טבילה לפי בחירתכם ועם הרבה מפיות נייר לניגוב הידיים.