איך יורדים 5 קילו בקלות?

| מאת: נטע קרצו-נייגר |

סטיילינג: א.ס.א.פ קריאייטיב | Igor S. Srdanovic , shutterstock

5 כללים פשוטים שיעזרו לכם להיפרד מ-5 קילוגרמים לאט ובקלות

לרדת חמישה קילוגרמים בקלות | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | kurhan , shutterstock

ירים את היד האחד שלא היה רוצה להשיל 5 קילוגרם ממשקלו; אחת בדיוק הייתה רוצה להיפטר מהם כדי להשתחל לשמלה החדשה ואחד אחר כדי להרגיש טוב יותר עם מראהו (ובעיקר עם עצמו). אחרי החגים זה בדיוק הזמן לעשות מעשה ולהיפטר מאותם קילוגרמים עודפים.

אה כן, ואם צרת רבים יכולה לנחם אתכם אז – על-פי דוח הבריאות של ארגון ה-OECD כמעט חצי מהאוכלוסייה סובלת מעודף משקל.

על-מנת לשרוף קלוריות, שומנים או בקיצור – להיפטר מהקילוגרמים העודפים, עומדות לפניכם שתי אפשרויות בולטות: האחת, הדרך המהירה והשנייה, הדרך האיטית והבטוחה.

המסלול המהיר להורדה במשקל: צמצמו פחמימות (למתקדמים יותר: וותרו עליהן), סגרו את הפה בשעת ערב מוקדמת (וותרו על ארוחות ערב מאוחרות, שלא נדבר על ארוחות לילה), הימנעו מגלוטן, אכלו מרק כרוב, אכלו מזונות ירוקים בלבד, ספרו קלוריות בצורה אובססיבית, ועוד ועוד.
היתרונות: בשיטת המסלול המהיר אכן התוצאות ייראו לעין מהר מאוד.
החסרונות: אתם תאבדו הרבה מאוד נוזלים ותיווצר רק אשליה של ירידה במשקל (רבים האנשים שיוסיפו לנחם את עצמם שאחרי דיאטת הכאסח הם יחזרו לתפריט מאוזן וישמרו על המשקל. יא רייט). מי שכבר למוד ניסיונות בעבר יודע שהמסלול המהיר מוביל לירידה גדולה במשקל ולאחריה עליה מחודשת.

על מה חשוב להקפיד כדי לרדת 5 ק"ג בטוח (ולאט)?

1. ארוחה עיקרית פעם אחת ביום

בחרו את הזמן המועדף עליכם (צהריים או ערב) לאכול בו את הארוחה העיקרית.

על מה חשוב להקפיד בארוחה העיקרית? מומלץ לשלב מזון שבבסיסו הינו דל שומן, כמו בשר דל שומן, ולוודא שצורת הבישול וההכנה דלים בשומן.

2. פריסת ארוחות

כדאי לדעת ולתכנן את מספר הארוחות ביום. רצוי להקפיד על לפחות 4 ארוחות במהלך היום, לדוגמה: ארוחת בוקר, צהריים, ערב וארוחת ביניים.

ההרגל של סדר ארוחות חשוב כדי להבטיח שלא יהיו מעט מדי ארוחות ואז תגיעו לכל ארוחה רעבים מאוד, ומצד שני להרגיל את הגוף לשעות קבועות של ארוחה ולא להתרגל לאכול ללא הפסקה כשחוזרים בערב הביתה.

3. שתייה מרובה

אנשים הנמצאים בתהליכי הרזייה ומקפידים על שתייה מרובה במשך היום, מצמצמים את כמות המזון. אולם בכל פעם שמפחיתים בשתייה חוזרים להרגל הקודם של כמויות מזון גדולות.


הקפידו לשתות הרבה נוזלים ותראו איך כמות המזון שאתם צורכים תצטמצם. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | ventdusud, shutterstock

4. פירות בהגבלה

פירות זה בריא ונפלא אבל במידה. לאוהבי הפירות שמוצאים את עצמם מקלפים פירות הדר אחד אחרי השני רצוי לנהל מעקב על כמות הפרי היומית. מומלץ להגביל את כמות הפירות לסדר גודל של 4-2 מנות ליום (כל אחד בהתאם לצריכה היומית המתאימה לו).

5. מרקים

מומלץ להתייחס למרקים כאל ארוחה מזינה בפני עצמה ולא כפתיח לארוחה, במיוחד אם הם על בסיס פחמימות וקיטניות, כמו – מרק עדשים, אפונה, תירס, בטטה. לאוכלים ארוחות צהריים במקומות עבודה – מומלץ לוותר על המרק ולהעדיף ארוחה מזינה ומשביעה.

טיפ מנצח: תתחילו לאמץ את ההרגלים בשלבים. בכל פעם שאתם מרגישים שהשינוי שעשיתם הפך להרגל (אתם כבר לא חושבים עליו, זה פשוט קורה) עברו לעבוד על הרגל חדש. בהצלחה!

ייעוץ מקצועי:
רונית (קייס) טואף מנהלת תחום תזונה הרזייה ואימון לאיכות חיים, רשת הולמס פלייס

 

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 6fbd647d022b47ccc