הגנה מפני השמש לילדים

|

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | shutterstock

כיצד להקטין את אזורי החשיפה לשמש, מתי כדאי ללכת עם הילדים לים, ועוד טיפים שיעזרו לכם להגן על ילדיכם מפני השמש

גם ילדים זקוקים למשקפי שמש | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Alena Ozerova, shutterstock

כשאתם משחקים בגינה הציבורית עם הילד והכלב, מטיילים עם העגלה ברחובות העיר או יורדים לים בסוף השבוע אל תשכחו לשמור על חשיפה בטוחה לשמש, לכם ולילדיכם.

ד"ר דורון כרמי מומחה באנדוקרינולוגיה ורפואת ילדים ויועץ לסדרת טיפטיפות של כצט, מעדכן כי מחקרים רפואיים מצאו כי בעוד ש-80 אחוזים מהחשיפה לשמש מתרחשת עד גיל 18, זהו גם הגיל שבו לחשיפה לא זהירה יש השפעה מהותית על בריאות בשנות הבגרות. למעשה מספיק לסבול מכוויית שמש פעם או פעמיים בזמן הילדות כדי להכפיל את הסיכוי לסרטן עור בגיל מבוגר, או להגדיל את הסיכוי לקוצר ראייה ואפילו לנזקים במערכת החיסון. עוד מעדכן ד"ר כרמי כי איגוד רופאי הילדים בארצות הברית ומשרד הבריאות ממליצים להימנע לחלוטין מחשיפת תינוקות עד גיל שישה חודשים לשמש, אולם גם פעוטות וילדים מבוגרים יותר יש לחשוף לשמש בצורה מבוקרת.

אירית אפק, מנהלת תחום ילדים בכצט, מציעה טיפים שיסייעו לכם לשמור על בטיחות ילדיכם:

• צאו לפעילות עם הילדים בשעות בהן השמש חזקה פחות, לפני עשר בבוקר או אחרי ארבע בצהריים.

• כדי להקטין את אזורי החשיפה לשמש, הלבישו תינוקות עד גיל שישה חודשים בבגדים קלים, ארוכים ובהירים. שימו לב שבדרך כלל לא מומלץ למרוח קרם הגנה על תינוקות עד גיל זה.

• אל תשכחו כובע.

• תינוקות וילדים מעל גיל שישה חודשים יש למרוח בקרם הגנה, לפחות 30 דקות לפני החשיפה לשמש. מומלץ להשתמש בקרם הגנה המיועד לילדים מכיוון שאלו בדרך כלל אינם כוללים אלכוהול שעלול לגרום גירוי בעור. שימו לב שקרם ההגנה בו אתם משתמשים עמיד בפני מים ומסומן עליו שהוא בעל הגנה רחבה – כלומר גם כנגד קרינת UVB וגם UVA. רשויות הבריאות ממליצות להשתמש בתכשיר הגנה עם מקדם 15 לפחות, אולם עבור תינוקות, מומחים ממליצים להשתמש במקדם של 30 לפחות.

• אל תשכחו לחדש את קרם ההגנה כל כמה שעות, בהתאם להוראות על גב התכשיר.

• אל תזניחו את העיניים – גם ילדים ותינוקות זקוקים למשקפי שמש. שימו לב שמדובר במשקפי שמש המגנים 100% נגד קרינת UV.

הצד השלילי של הימנעות מהשמש

ד"ר כרמי מסביר כי לשמש יש גם תפקיד חשוב בשמירה על בריאות תקינה. חשיפה של כמה דקות כל יום לשמש משחררת ויטמין D3, האחראי על ייצור רמות תקינות של סידן וזרחן בגוף ובכך מעודד בניית עצמות. בשנים האחרונות מחקרים מוכיחים כי לויטמין D3 תפקידים נוספים בחיזוק מערכות שונות בגוף, לדוגמה: ויטמין D3 מקטין את הסיכוי לסוכרת נעורים, מסייע לקרישת דם, מועיל בהפחתת הסיכון לסרטן מסוגים שונים, מקטין את הסיכוי לחלות בשפעת ותורם לחיזוק המערכת החיסונית.

מחסור בויטמין D3 עלול להופיע אצל אוכלוסיות שאינן נחשפות מספיק לשמש מסיבות שונות, לדוגמה: תינוקות, דתיים-חרדים שנוהגים ללבוש בגדים ארוכים ועורם אינו חשוף לשמש, אנשים בעלי רגישות לשמש שממעטים להיחשף לשמש, או אצל אנשים שגוון העור שלהם כהה ולכן עליהם להיחשף לשמש לפרק זמן ארוך יותר על מנת להגיע לשחרור כמות מספיקה של ויטמין D3. מחסור בויטמין D3 יכול להוביל לבעיות במערכת הדם, עצבים ובשלבי ההתפתחות של התינוק – מחלת הרככת הפוגעת בעצמות.

איך מונעים מחסור בוויטמין D3 אצל תינוקות?

כדי להימנע מחשיפת התינוק לשמש משרד הבריאות ממליץ לתת לתינוקות עד גיל שנה תוסף ויטמין D3 במינון של 400 יחידות ליום. טיפטיפות ויטמין D של כצט הן דוגמה לטיפות של ויטמין D3 בטעם מתוק שניתן להוסיף למים, לחלב או למשקה פירות. אל תהססו והתייעצו עם רופא המשפחה על מנת ללמוד יותר על חשיבות ויטמין D3 לתינוקות ועל המינון המתאים לילדכם.

 

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק ובאינסטגרם. עדכונים על הכתבות הנבחרות באת ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 516dd4bcf99164fa54412f58c