חדר שינה שמחזק את הזוגיות

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | wavebreakme, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | wavebreakme, Shutterstock

לסדר את המיטה בבוקר, לא לישון מתחת לחלון, להוסיף נרות ולוותר על הטלוויזיה: קבלו טיפים פשוטים לעיצוב חדר השינה שישפרו את השינה ואת הזוגיות שלכם, ואפילו יזמנו זוגיות לרווקים

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו מבלים זמן לא מבוטל בחדר השינה. זהו החדר שבו אנו נמצאים עם עצמנו בסופו של היום, מתפשטים, מורידים איפור ומסכות, מקלפים את קליפות ההגנה שלנו, נמצאים באינטימיות עם בן הזוג, ישנים ללא הגנות ומתעוררים בו ליום חדש – וכל זה בחדר אחד, לכן יש להתייחס ברצינות יתרה ובכבוד לחדר זה. אם נכבד חדר זה, נכבד את עצמנו, נפרגן ונתמוך בעצמנו.

על מנת להפוך את חדר השינה שלנו למרחב מקודש ותומך בנו ובבני זוגנו, אספתי כמה נקודות למחשבה וליישום.

המיטה

החומר שממנו עשויה המיטה
המיטה הינה הפונקציה המרכזית בחדר. מומלץ שהיא תהיה עשויה מעץ וחשוב שלמיטה יהיה ראש מיטה יציב ושלם לתמיכה מרבית בישן. שימו לב: אם המיטה שלכם אינה מעץ, אפשר לדאוג ללוח עץ מתחת למזרון. אם אין ראש מיטה, ניתן להזמין אצל נגר ראש מיטה לפי מידה ועיצוב ולחבר אותו למיטה. רעיון נוסף: מדבקת קיר לאורך המיטה או טפט שיתחום את המיטה.

מיקום המיטה
המצב האידיאלי למיקום המיטה הוא באופן כזה שכאשר שוכבים במיטה, רואים את הדלת. מומלץ לא לישון בקו ישר מול הדלת, כשהרגליים פונות אליה. הסיבה היא שבכפות הרגליים יש הרבה מרכזי אנרגיה, והצ'י הנכנס מהדלת נע במהירות ופוגש את מרכזי האנרגיה בכפות רגלינו, שבזמן שינה נמצאות במצב לא מוגן. כך נוצר מצב שאנו קמים בבוקר עם תחושה שלמעשה הגוף לא הגיע למנוחה מלאה.
רצוי לא לישון מתחת לחלון. הדבר משפיע על איכות השינה. שימו לב: אם אין ברירה ואתם ישנים מתחת לחלון, ניתן לתלות וילון מאסיבי שייתן תחושת ביטחון ותמיכה וגם יהיה חוצץ בין העולם שבחוץ לבין אינטימיות החדר.

לפנות חפצים מתחת למיטה
רצוי שהאזור מתחת למיטה יהיה פנוי כדי לאפשר את זרימת האנרגיה בחופשיות. שימו לב: אם יש לכם מיטה עם ארגז מתחתיה, יש לשקול ולבדוק מה אתם מכניסים לשם: האם כל מה שנמצא שם קשור לשינה? ובאותה הזדמנות: בדקו מה יש במגירות השידה ליד מיטתכם. האם יש שם חשבונות המדירים שינה מעיניכם? תמונות ישנות? האם שורר אי סדר ליד המיטה ומחבל בהרמוניה?

לסדר את המיטה
חשוב לא לוותר על סידור המיטה בבוקר ואין להשאיר אותה סתורה במשך היום. צריך להפריד בבירור בין היום והלילה כדי לא לעודד את הרצון לחזור למיטה במשך היום. סידור המיטה מנטרל את הפיתוי לכך ומנעים את המפגש עם המיטה בלילה.

* קראו גם: איזו תאורה מתאימה לחדר השינה ואיזו יוצרת אווירה טובה בבית?

לא מומלץ למקם את המיטה מתחת לחלון ובצמוד לקיר. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | yampi, Shutterstock

מחזקים את הזוגיות

פנו מקום לבני הזוג
חדר השינה משפיע על הזוגיות, ובעזרת עיצוב נכון ניתן לחזק זוגיות קיימת או למשוך זוגיות חדשה. למניעת תחושת מחנק בזוגיות וכדי לפנות מקום לבן זוג פוטנציאלי, יש לדאוג שהמיטה תהיה במרכז החדר. הכוונה היא שתהיה גישה לשני בני הזוג משני הצדדים של המיטה.
שאלה שחוזרת על עצמה הרבה היא מה לעשות כשהמיטה צמודה לקיר ואין אפשרות אחרת. לצערי אין פתרון קסמים לעניין זה, אפשר לדאוג למיטה פחות רחבה או להקטין את ארון הבגדים כדי לפנות מקום.

לחיזוק התשוקה
ניתן לשלב את יסוד האש בעזרת נרות (במספר זוגי) או על ידי שימוש בצבע האדום או בורדו. יש לנקוט משנה זהירות מכיוון שעודף בצבע האדום הוא ממריץ ועלול ליצור קושי בשינה.

לחיזוק התקשורת
לצורך חיזוק התקשורת נשתמש בצבע הכתום, המעודד תקשורת ושיחות טובות.

ליצירת תחושת רכות
לתחושת רכות מומלץ להוסיף כיסוי מיטה וכריות רכות. יש לאוורר את החדר על בסיס קבוע ולהבעיר קטורת או נרות ריחניים. ניתן להוסיף מוסיקה נעימה ותאורה רכה.

בלי מכשירי חשמל!
מכשירי חשמל בחדר משפיעים על איכות השינה וגם על הזוגיות, משתי סיבות: החשמל המשתחרר מהמכשיר בלילה גם כשהוא כבוי ומשפיע על איכות השינה והאנרגיה בחדר. הסיבה השנייה היא שמכשירים אלה אינם פונקציות מיועדות לחדר שינה – חדר השינה מיועד למנוחה, שינה וזוגיות, וכאשר תפנו מכשירים אלה מחדר השינה תיווכחו לדעת שהתפנה מקום אנרגטי וזמן לדברים אחרים שניתן לעשות בחדר השינה…
שימו לב: אם בכל זאת קשה לכם לוותר על המחשב ועל הטלוויזיה, נתקו אותם מהחשמל בזמן השינה.

מראה, מראה
אולי האמרה הידועה והנפוצה ביותר הקשורה בפאנג שואי היא שאסור לישון עם מראה בחדר. האמת היא שבהחלט אפשר לתלות מראה בחדר השינה אך באופן כזה שלא תשקף את המיטה. הסיבה היא שבלילה, כשאנו ישנים ללא הגנות, האנרגיה המשתחררת מכפות הרגליים, נתקלת במראה ונוצר מעין פינג-פונג של אנרגיות. זה לא ממש מצב המאפשר לגוף מנוחה מלאה ושלווה.

* ואיך לעצב נכון את פינת העבודה? הנה כמה טיפים

לצורך חיזוק התקשורת נשתמש בצבע הכתום, המעודד תקשורת ושיחות טובות. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Igor Borodin, Shutterstock

פריטי עיצוב ותמונות

בחרו את החפצים והתמונות בקפידה! ישנם סמלים קלאסיים של פאנג שואי לזוגיות, אך דעתי היא שסמלים אלה, טובים ככל שיהיו, מתאימים לקונטקסט התרבותי של סין ולא בהכרח מתאימים לכל אחד. חשוב שתתחברו לפריטים ושהם ישקפו את הזוגיות שהייתם רוצים. בדקו האם התמונה אינה חונקת או מנוכרת מדי, והכי חשוב – האם היא מתאימה לכם. השקיעו מחשבה וזמן בבחירת החפצים שייכנסו לחדר השינה שלכם.

המפתח בפאנג שואי יעיל ומשפיע הוא עיצוב בהתאמה אישית, בהתאם לדיירי הבית, לסגנון העיצוב שלהם ובהתאם לפריט שהם רוצים להכניס הביתה – כל פריט והאנרגיה שלו.

דוגמה טובה לכך היא נושא התמונות: דעה רווחת היא שעל פי הפאנג שואי זה לא טוב לתלות בבית תמונות של אישה לבד. האמירה הזו נובעת ממקרים רבים שבהם אישה רווקה תולה בביתה תמונות של אישה בודדה, עצובה או חולמנית. בדרך כלל הסיבה לרכישת תמונה כזאת היא תחושת החיבור לתמונה. אנחנו רוכשים פריטים לבית בדרך כלל באופן רגשי, מתחברים למשהו בגלל שהוא מזכיר לנו את עצמנו ואת המצב שלנו. רווקה שמכניסה לבית תמונה של אישה בודדה, בעצם מחזקת ומקבעת את מצבה. לכן לגבי תמונות מסוג זה, אני מסכימה שמקומן אינו באף בית, גם לא בבית של אישה נשואה כי הדבר עלול לגרום לתחושה של בדידות בתוך הקשר הזוגי.

לעומת זאת, תמונות של אישה שמחה, סקסית ומלאת עוצמה אני מברכת. זו יכולה להיות תמונה טובה וסקסית של האישה עצמה, שהרי אין כמו תמונה חזקה בחדר השינה לחיזוק האישה, נשואה או רווקה! אישה שמחוזקת קודם כל על ידי עצמה, מוכנה לזוגיות שלמה יותר ותמשוך לחייה זוגיות.

אישה במלוא עוצמתה היא אישה המשלבת בתוכה אהבה לסביבה, אהבה לעצמה ולגופה. היא שלמה עם עצמה, מתחברת לנשיות ולמיניות שלה, מקשיבה לאינטואיציה שלה, וכשהיא בשלמות עם עצמה היא תצליח לשלב בהרמוניה את כל תחומי החיים ולחזק את עצמה – ובתוך כך למשוך זוגיות ולחזק זוגיות.