כוכבים ונתיבי חיים

בואו לפענח את צפונות גורלכם על פי הכוכבים בקורס מעשי באסטרולוגיה. הפעם: מושגים בסיסיים להבנת המפה האסטרולוגית

88 שיתופים | 132 צפיות

המפה האסטרולוגית שלנו היא צילום של מצב הכוכבים בשמים ברגע לידתנו, תבנית שתלווה אותנו עד ליום מותנו. תבנית זאת מכילה אתצופן קיומנו: התנהגותנו, האירועים שיקרו לנו, בחירות ושיעורים, עוצמה לעומת תיקון, ייעוד לעומת גורל.

אומרים שהאסטרולוגיה נולדה בבבל לפני 5,000 שנה ומשם נדדה ליוון. שמו של אברהם אבינו מוזכר בהקשר לאסטרולוגיה ונטען שעשו בה שימוש בתקופת המשנה והתלמוד. ידוע שהיא הייתה מקצוע חובה באוניברסיטאות עד לפני מאות שנים, במיוחד בפקולטה לרפואה. אומרים שהיא שימשה מנהיגים מאז, ואולי אפילו היום, בהחלטות הגורליות שלהם. בכל אלה לא נעסוק.

לא ננסה להוכיח את תקפותה של האסטרולוגיה, כי זה ויכוח עקר, אלא ננסה להוכיח את עוצמתה המעשית עבור כל אחד מכם, והעובדות בשטח ידברו. קורס זה נועד לעזור לכם לפענח את צפונות גורלכם על פי הכוכבים, והוא יעזור לכם להבין את מהלכי חייכם.

מהי בעצם מפה אסטרולוגית?

מפה היא צילום של מצב הכוכבים בשמים באותו רגע מקודש אשר הונצח בזמן, הרגע בו הגחתם לאוויר העולם. דמיינו את עצמכם ניצבים במרכז היקום כשידיכם פרושות לצדדים ואתם רואים רק את כיפת השמים מעל. האזור התחתון המקווקו באיור מסמל את חצי כיפת השמים שמתחתיכם. המפה היא חתך גובה כשמחזיקים את הדף כלפי מעלה. העיגול עם הנקודה הוא השמש. אם נולדתם סמוך לאחרי הזריחה, השמש תימצא במצב מספר אחת, קצת מעל האופק שזה קו המזרח. אם נולדתם בצהריים, השמש תהיה במרומי השמים, כמו במצב מספר שתיים. אם נולדתם בלילה, השמש תשקע מתחת לקו המערב ותימצא בקרבת הנקודה הנמוכה ביותר במפה, נקודת החצות, כמו במצב מספר שלוש.

מחלקים את כיפת השמים לא רק לחצי עליון ולחצי תחתון, אלא ל-12 חלקים, כשכל חלק מייצג תחום חיים אחר. חלוקה זו מכונה בתים והיא חלוקה קבועה. אם תרצו לקבל מידע על הקריירה, הסתכלו במרומי המפה באזור מספר עשר, אזור צהרי היום. אם תרצו לדעת על הזוגיות, הסתכלו באזור מספר שבע, אזור השקיעה, ואם תרצו ללמוד על הילדות ובית ההורים הסתכלו באזור מספר ארבע, אזור חצות הלילה, הנמצא אי שם בתחתית המפה. בהמשך נשוב לנושא הבתים.

כבר עתה אנחנו מתחילים להבין שהנתון הכי חשוב במפה האסטרולוגית הוא שעת הלידה. היא זו שתקבע את מיקום השמש בבתים השונים. חשוב לא פחות לדעת באיזה מקום על פני כדור הארץ נולד האדם. כשתינוק נולד בירושלים ובאותו הרגע בדיוק תינוק נולד בניו יורק, שניהם רואים חצי כיפת שמים אחרת. לכן חשוב לדעת את שעת הלידה ואת מיקום הלידה.

מה בעצם רואים במפה האסטרולוגית?

להלן מפה כלשהי:

ראשית כל אנחנו רואים את החלוקה הפנימית ל-12 בתים. מסביב לבתים, מה שנראה כמו עלי כותרת של פרח, פזורים 12 המזלות, שהם בעצם גלקסיות כוכבים רחוקות שנראו לקדמונים בצורה מסוימת – כמו דלי, טלה, שור וכדומה. לכל מזל יש את הסימן שלו ואת המשמעות שלו.

בתוך העיגול הפנימי נמצאים עשרת הכוכבים, וכל כוכב נמצא בבית מסוים ומשויך למזל מסוים. כאן אנחנו רואים את השמש, שהיא העיגול עם הנקודה באמצע מתחת לקו האופקי בצד ימין, שזה קו המערב ואזור השקיעה, ואנו מבינים שאדם זה נולד ממש לאחר השקיעה, בשעה 19:24. בצד מזרח, באזור החץ בצד שמאל, מופיע מזל דלי, המוצג בצורת גלים. זהו המזל שעלה באופק כשהוא נולד. כלומר, אדם זה הוא בעל אופק דלי. אם הוא היה נולד שעתיים מאוחר יותר, למשל ב-21:24, כל הגלגל היה זז עם כיוון השעון והאופק היה במזל דגים. מיקומם של הכוכבים במזלות והקווים שביניהם לא היו משתנים, אבל מיקומם בבתים היה משתנה.

מהם הקווים הצבעוניים הנמצאים בחלק הפנימי של המפה? כוכבים מסוימים יוצרים ביניהם קשר המכונה "היבטים". הקווים הכחולים מייצגים הרמוניה בין אותם כוכבים, האדומים מייצגים התנגשות והירוקים אתגר.

כשאומרים, למשל, אני מזל אריה, למה מתכוונים?
מתכוונים לכך שבאותו החודש השמש, המסומנת על ידי עיגול עם נקודה באמצע, הייתה במזל אריה. זהו מידע שולי, כי מלבד השמש יש עוד תשעה כוכבים וכל אחד מהם יכול להימצא במזל מסוים ובבית מסוים.

השמש משנה מזל בערך בכל 21 לחודש וקל לנו לזכור זאת, וכך, מסיבות של נוחיות ותו לא, הפכנו את מזל השמש למרכיב העיקרי במפה. לכן, כשאנחנו תרים אחר גורלנו בעיתונים, המידע מאוד לא מדויק.

במפה זו, למשל, יש שמש באריה, ולכן אדם זה נחשב למזל אריה, אבל יש ירח (בצורת חרמש) במזל תאומים בבית מספר ארבע, ונוס (בצורת סמל הנקבה) במזל סרטן בבית מספר חמש, ואילו השמש עצמה באריה נמצאת בבית מספר שש. כלומר, באישיות ובהתנהלות של אדם זה יש גם מן התאומים ומן הסרטן, המתאפיין בתקשורת, ברגש ובקשר למשפחה.

מה מייצגים הבתים, המזלות והכוכבים
הבתים הם קבועים ומייצגים את תחומי החיים השונים המעסיקים אותנו. המזלות מעניקים את האופי לאותם בתים. אפשר לדמיין דירה בעלת 12 חדרים, כשכל חדר צבוע בצבע אחר. הכוכבים מייצגים צרכים ודחפים – כמו הצורך למשמעות, לעצמיות, להצלחה, לביטחון עצמי, לאהבה וכדומה.

כמובן שבתים שיש בהם כוכבים הופכים להיות משמעותיים יותר, ולכן הם דורשים תשומת לב רבה יותר. למשל, אם לאדם זה יש בבית מספר חמש – בית הרומנטיקה, היצירתיות והילדים – את מזל תאומים, הרי שהוא יהיה בעל כושר דיבור יצירתי. אבל אם נמצא שם גם את ונוס, כוכב האהבה, במזל סרטן, הרי שאדם זה יחפש מבחינה רגשית את חיי המשפחה ואת האהבה ההורית. כלומר, הימצאותה של ונוס בסרטן מוסיפה לבית הרומנטיקה נופך של חיפוש אחר קרבה רגשית ואחר אהבה אימהית.

מה תוכלו אתם הקוראים ללמוד על עצמכם ממאמר זה

תוכלו לדעת את פיזור המזלות בבתים שלכם ואת פיזור הכוכבים במזלות ובבתים, וכך לדעת אילו תחומי חיים חשובים יותר בחייכם – וזה כבר מידע רב. כעת לא נותר לי, אלא להביא מילות מפתח למשמעות של הבתים, של המזלות ושל הכוכבים בליווי הסימנים שלהם.

כל בית ממונה על תחומי חיים מסוימים, לפי הפירוט הבא:

בית מספר אחת – אתה עצמך: מסמל התחדשות, יוזמה והתחלות חדשות, ומראה עד כמה הכל תלוי בך.

בית מספר שתיים – בית הכספים: מסמל כספים – כסף, רכוש וערכים.

בית מספר שלוש – בית התקשורת: מסמל משפחה מורחבת, שכנים וסביבה קרובה, לימודים, תקשורת, לימודים קצרים (השתלמויות) ונסיעות קצרות.

בית מספר ארבע – בית העבר: מסמל ילדות, בית הורים, שורשים, ענייני מגורים ודירות, חיפוש אחר "הבית" הרגשי בעצמך.

בית מספר חמש – בית הרומנטיקה: מסמל גם יצירתיות וילדים.

בית מספר שש – בית הבריאות: מסמל גם יחסי עובד-מעביד, מתן שירות ללא אגו ומחויבויות.

בית מספר שבע – בית הזוגיות: מסמל גם שותפות.

בית מספר שמונה – הירושות: מסמל גם כספי אחרים, שינויים עמוקים וטרנספורמציה.

בית מספר תשע – בית הנסיעות לחו"ל: מסמל גם חופש, לימודים גבוהים, הרחבת אופקים, השקפות עולם וענייני צדק ומשפט.

בית מספר עשר – בית הקריירה: מסמל גם ענייני עבודה וסמכות.

בית מספר 11 – בית החברה: מסמל חיי חברה והשפעה הדדית בינך לבין החברה.

בית מספר 12– בית תת ההכרה: מסמל גם אשפוזים, מוסדות סגורים, אויבים נסתרים וגורל שמעבר לך.

12 המזלות

ישנו גם כוכב כירון, שהוא ספק כוכב ספק אסטרואיד, אשר נתגלה בשנת 1977. הוא מסמל את מקום הפצע בלב, והוא נקרא המרפא הפצוע וסימנו הוא .

בשיעור הבא נלמד על משמעות המזלות ועל המזלות המודגשים במפה, כדי שנוכל לדעת מאילו מזלות אנחנו מורכבים. נגלה שמזלות אלה לעתים מנוגדים, ולכן זה יוצר ניגודים באישיות שלנו. נדון גם ביסודות ובאיכויות, ונתחיל לתאר את הצד המטפיזי והמעשי של מזלות האש.

הכותבת היא בעלת תואר ראשון במחשבים, אסטרולוגית, נומרולוגית, מתקשרת ועומדת בראש בית ספר למיסטיקה. היא נותנת ייעוץ אישי, מלמדת קורסי אסטרולוגיה קרמתית בחיפה ובתל אביב מזה 18 שנים וכתבה תוכנה לפענוח מפה אסטרולוגית.