לא משמינים בחג!

אי אפשר לעבור את תקופת החגים בלי להתייחס לשחקן הראשי: האוכל. קבלו 11 כללים שיעזרו לכם לשרוד את ארוחות החג עם מינימום קלוריות

88 שיתופים | 132 צפיות

ראש השנה בפתח ואחריו משתרכים גם יום הכיפורים וסוכות: למעלה משלושה מפגשים משפחתיים, לפחות שתי התאספויות סביב השולחן, ואיכשהו הכל מתחיל ונגמר עם אוכל. וכן, גם אם החלטתם לבלות את החג בחופשה בחו"ל, מה – לא תאכלו ממטעמי החג?

אז נכון שאוכל הוא הנאה גדולה (וכאחת שגדלה בבית פולני, המשפט "אוכל הוא כוח" גם תופס), אך חוץ מתיאבון בריא, מתווספים למפלס ההנאה הפרטי גם קלוריות ואחוזי שומן.

הבשורות הטובות הן שעם קצת תשומת לב, הקפדה על כמה כללים פשוטים ו"ידיעת האויב", קרי, כמה "עולה" לנו כל דבר שאנחנו מכניסים לפה, אפשר לצמצם נזקים.

11 כללים שיעזרו לכם לעבור את החגים בשלום:

הגדירו משקל מטרה

מומלץ לא לנסות לרדת במשקל בתקופת החגים. תהליך הירידה במשקל מלווה גם כך בהתמודדות יומיומית עם פיתויים, אז למה להעניש את עצמנו כשמדובר בארוחות חג משפחתיות הכוללות מאכלים שלא בנמצא בכל ימות השנה? על כן מומלץ בתקופת החגים לנסות ולשמור על משקל קבוע.

איך עושים את זה? אישה במשקל של עד 90 ק"ג, למשל, תאכל בתקופה זו כ-1,600 קלוריות ביום. אישה במשקל של 90 ק"ג ומעלה וכן גברים, יאכלו 2,000 קלוריות. כמות זו של קלוריות תשמור את משקלכם יציב.

אל תגיעו רעבים לארוחת החג

טעות נפוצה היא לצום כל היום עד לארוחת החג. לאחר צום של יום שלם, אנו מוצאים עצמנו בארוחה במצב של אכילה מופרזת. יש לכך 2 סיבות: האחת – כי אנחנו רעבים, והשנייה – כי מותר, "הרי לא אכלנו כל היום".

הטוב ביותר הוא לאכול 2-3 ארוחות קטנות במהלך היום. רצוי ארוחות הכוללות מנת חלבון, דוגמת יוגורט ופרי לארוחת בוקר, סלט ירקות גדול וחזה עוף בגריל או טונה לארוחת צהריים.

אל תשכחו לשתות

במהלך ארוחת החג הרבו בשתייה דלת קלוריות. השתייה תורמת לתחושת שובע, ועל ידי כך אנחנו צורכים פחות מזון. מומלץ לבחור במשקאות דיאטטיים, וכמובן במים או בסודה.

"בזבזו" את תקציב הקלוריות על מאכלים אהובים

בחרו בארוחת החג רק בדברי המזון המיוחדים והאהובים עליכם. ותרו על מאכלים שאתם אוכלים בימי חול.

העדיפו מאכלים דלים בקלוריות

רצוי להעדיף בארוחת החג מאכלים שהוכנו באידוי ובגריל על פני מזונות שהוכנו בטיגון.

ומה עם הירקות?

אל תשכחו את הירקות גם בארוחת החג. פיצחו במנה ירקנית, מבושלת, טרייה או מאודה. אם אתם מארחים, דאגו למנות ירקניות שיוגשו על שולחן החג. אם אתם מתארחים, היו נחמדים אל המארחת והביאו לארוחת החג מנה ירקנית חגיגית.

לבשו צמוד

אל תפתחו את כפתור המכנסיים או את החגורה. אם המכנסיים או החגורה לוחצים – כנראה אכלתם יותר מהרצוי. הפסיקו בשלב הזה.

קינוחים

העדיפו קינוחים על בסיס פירות טריים, כמו סלט פירות טרי, על פני עוגות וקינוחים עתירי קלוריות.

20 הדקות הקריטיות

תחושת שובע חשים אחרי 20 דקות. על כן, אם תאכלו לאט ותקפידו לשתות תוך כדי ארוחה, תחושת השובע תגיע בלי שצרכתם כמות קלוריות גדולה מדי.

חבילות שי

בכל חג נוהגים לקבל חבילות שי מתוקות, למען תהיה זו שנה מתוקה. אל תשאירו את החבילות בבית. הרחיקו פיתויים. מכירים חבילה עוברת? אז יאללה, תעבירו אותה הלאה.

פעילות גופנית

גם בחג מומלץ לא לשכוח את הפעילות הגופנית. שעה אחת בחוץ או בחדר כושר, היא שעה אחת פחות ליד המקרר…

שנה טובה ומתוקה!

ייעוץ מקצועי:
שרון גבריאל דיאטנית ראשית ברשת מועדוני הכושר GO ACTIVE