אמסטרדם עם הקטנים

בניגוד למה שמקובל לחשוב אמסטרדם היא עיר ידידותית מאוד לילדים | צלם: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניגוד למה שמקובל לחשוב אמסטרדם היא עיר ידידותית מאוד לילדים | צלם: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

למרות המוניטין המפוקפק של אמסטרדם, היא אחת הערים היותר ידידותיות לילדים. שפע של אטרקציות עם ובלי אופניים, פארקים, מוזיאונים, שווקים שווים, בתי קפה ועוד. לפניכם 10 המלצות לטיול באמסטרדם עם הקטנים

88 שיתופים | 132 צפיות

בניגוד למה שמקובל לחשוב, אמסטרדם היא עיר ידידותית מאוד לילדים, כפי שיכולה להעיד בתי בת השש וחצי, שחזרה איתי עכשיו מטיול שני בעיר הזו. בין האפשרויות הרבות שמציעה אמסטרדם למבקריה, שווקים רבים המאפיינים את המקום, מוזיאונים מכל הסוגים, פארקים ידידותיים במיוחד לילדים והנאה מעיר שיופיה נדמה כתפאורה מענגת לסרט שצילומיו אינם מסתיימים לעולם.

אל הטיול הזה יצאנו בהרכב שכלל סבתא, אימא וילדה, עם החלטה להקדיש מספר בילויים מרכזיים לנציגת כל דור. כך, למשל, הקדשנו ביקור בבית אנה פרנק בעיקר לסבתא, ביקורי מוזיאונים, מועדונים ובתי קפה לאימא, והדובדבן שבקצפת: ביקור בבית הקפה לילדים "קינדר קוק קפה" לקטנה.

1. לנסוע מסכיפהול ברכבת

אם התחלתם את המסע ההולנדי שלכם באמסטרדם, ההמלצה ראשונה היא לחסוך את התשלום לשאטלים ולהסעות למיניהן משדה התעופה למרכז העיר ולתפוס רכבת שתעלה לכם כרבע ממחיר הנסיעה בשאטל (ברכבת תעלה לכם הנסיעה פחות מחמישה אירו, בעוד שבשאטל תידרשו לשלם פי שתיים, שלוש ואף ארבע, בהתאם לכמות הנוסעים).

תחנת הרכבת נמצאת מיד ביציאה משדה התעופה, והרכבת תביא אתכם היישר לתחנה המרכזית, ממנה תוכלו להגיע בכשמונה דקות הליכה היישר לכיכר דאם ((Dam Square, הדופק הראשי של העיר, שסביבו ואליו מתנקזים כל האירועים המשמעותיים שתחפשו.

2. לאכול ולבלות בכיכר דאם

כיכר דאם היא שילוב מושלם בין ישן לחדש המאפיין יפה כל כך את העיר, שהחלה את דרכה ככפר דייגים שנוסד בשלהי המאה ה-12. הפיכתה לעיר מרכזית יצר מקום שמשלב תחושה של כרך אורבני עם ביתיות נוחה ורגועה של כפר שאיש לא ממהר בו לשום מקום. בשילוב הזה שבין ישן לחדש תמצאו בתי קפה קטנים ומתוקים המשובצים ברחובות העתיקים לצד חנויות גדולות וחדשות, חנויות גבינות וחנויות מאפים יפהפיות המאפיינות את המקום, בהן מסודרים המעדנים כך שיענגו את העיניים לא פחות מאשר את החיך.

סביב כיכר דאם תמצאו רחובות המחולקים לנושאים, כמו דאם סטראאט, (Damstraat), מוקד האוכל הסמוך לדאם, בו שפע של מסעדות סיניות, איטלקיות ואפילו מסעדה איטלקית-ישראלית אחת בשם דוריה, אליה כדאי להגיע אם אתם מתגעגעים לעברית ולסלט ירקות אמיתי, כמעט כמו בארץ. מעל המסעדה, אגב, ממוקם מלון דוריה המנוהל אף הוא על ידי ישראלים לשעבר. בנוסף, תוכלו ליהנות בסביבה מדוכני הצ'יפס הידועים של אמסטרדם (מלווים במטבלים שונים, בתשלום קטן נוסף) הנמצאים כמעט בכל רחוב, שכן אלה מתפקדים כמו הפלאפליות שלנו.
מיקום מסעדת דוריה: Damstraat 3
אתר המסעדה
אתר המלון


פארק וונדל מלא בפינות חי, בפארקי שעשועים ובבתי קפה רבים וידידותיים לילדים. צילום: אימג'בנק מראות אימג'

3. לקנות צעצועים בבארט סמית

קאלוורסטראאט (Kalverstraat) הוא רחוב הקניות המרכזי בעיר, המשופע בחנויות בגדים (בהן לא מעט חנויות של הרשתות הגדולות המוכרות לנו), נעליים, פרפומריות, חנויות לתיירים, ואפילו נציגויות לא מעטות לרשת הישראלית sabon, המעוררות גאווה מסוימת בקרב התייר הישראלי.

השיטוט בקאלוורסטראט יוביל אתכם גם לחנות הצעצועים בת שלוש הקומותBART SMIT. הטריק הפרטי שלנו בטיולים מסוג זה הוא לרכוש מספר משחקים וצעצועים שישמשו את הקטנה בשעותינו במלון, וככה גם סגרנו את הפינה של קניות צעצועים.
מיקום בארט סמית: רחוב Nieuwendijk 109
לאתר

4. לקפוץ לביקור אצל המלכה

בכיכר דאם ממוקם גם ארמון המלכה שבחודשים מסוימים בשנה ניתן גם לפשוטי העם להיכנס אליו. מאיתנו נמנע הפעם העונג הזה בשל חגיגות העברת כס המלוכה ההולנדי מהמלכה ביאטריקס לבנה, אבל הביקור בארמון "אמיתי" בהחלט מצית את הדמיון אצל הילדים.
לאתר

5. לבקר (ולפחד) במאדאם טוסו

אטרקציה נוספת הנמצאת באותה כיכר היא מוזיאון השעווה מאדאם טוסו (Madame Tussauds), שפרט למפגש עם דמויות ידועות המגולפות בשעווה מציע גם חוויה מפחידה למדי בחדר האימה של המוזיאון, שאליו לא כדאי להיכנס עם ילדים רכים או עם נשים בהיריון. בני הנעורים, לעומת זאת, יאהבו אותו מאוד.
מיקום: Dam Square 20

6. לשוט בתעלות

תעלות המים הרבות באמסטרדם מזמינות אתכם לצאת לשיט, שיאפשר לכם לחוות את העיר גם מנקודת מבט תחתית, מין התעלות אל הבניינים הבנויים לצדן. חברות רבות מציעות סוגי שיט שונים, ואת רובן תוכלו למצוא פזורות לאורך התעלות, ביניהן חברת קנל ובלו-בואט.


תעלות המים הרבות באמסטרדם מזמינות את התייר לצאת לשיט. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | שאטרסטוק, Leokes

7. להתנייד בטראם (ואולי לבקר במוזיאון)

מכוניות כמעט ולא תמצאו במרכז אמסטרדם. אלה יופיעו יותר ויותר ככל שתתרחקו מהמרכז. פרט לשיט, דרכי ההתניידות המקובלות במרכז העיר הן האופניים והרכבת החשמלית הקלה: הטראם. כמויות האופניים שתראו באמסטרדם לא ייאמנו, ובסוף כל כביש מוקדש חלק כביש נוסף לרוכבי האופניים, כך שגם כשנדמה שהכביש נגמר, מסתבר לא פעם שאתה הולך על כביש האופניים ועלול להידרס על-ידן.

המושג "רחוב הולנדי" המוכר לנו בארץ, מקבל באמסטרדם את משמעותו האמיתית כשמסתבר שעל מה שנדמה כמדרכות הולכי רגל רגילות מותקנים הפסים עליהם עוברים הטראמים ללא אזהרה מוקדמת, והקריאה "זהירות מהטראם!" הפכה אצלנו לאחד מסממני ההווי האמסטרדמי הפרטי שלנו.

השימוש בטראם פשוט וידידותי, בשל המבנה המעגלי של מסלולו. הטראמים המרכזיים 1, 2, ו-5, ייקחו אתכם לכמה מהמרכזים הבולטים של העיר, ביניהם כיכר ליידספליין עתירת בתי הקפה והמסעדות. עם אותם הקווים תוכלו להגיע גם לרובע המוזיאונים, בו תמצאו את שלושת המוזיאונים המרכזיים של אמסטרדם: מוזיאון ון גוך, הרייקסמוזיאום (Rijksmuseum), שעובד בימים אלה במתכונת מצומצמת לאחר תקופה של שיפוצים שטרם הסתיימו, ומוזיאון סטיידליק (Stedelijk). ביום בו ביקרנו במוזיאון ון גוך התנהלה הפעילות המובטחת לילדים בהולנדית בלבד, כך שנהנינו מביקור קצר יחסית, וברייקסמוזיאום מינינו את הקטנה למדריכה בין ציוריו של רמברנדט, מה שהאריך במעט את סבלנותה.

מוזיאון ון גוך
מקום: Amstel 51
לאתר

רייקסמוזיאום

מקום: museumstraat 1
לאתר

מוזיאון סטיידליק
מקום: Museumplein 10
לאתר

8. להסתובב בשווקים (שוק הפרחים הצף ואלברט קויפ)

על אחת מגדות תעלות המים הרבות תמצאו את שוק הפרחים הצף (Bloemenmarkt) – אחד מהשווקים הרבים המאפיינים את העיר. טראם מספר 16 הביא אותנו לביקור קצר בשוק קטן וצבעוני ובו חנויות פרחים יפות, שלצדן דוכני גבינות ומעדנים. באותו טראם ניתן להגיע גם לשוק אלברט קויפ, (Albert Cuyp market), הפעיל לאורך כל ימות השבוע פרט ליום ראשון ומציע דוכנים רבים בהם בגדים ונעליים (אין אפשרות למדוד), דוכני אוכל, פרטי יד שנייה, אביזרים, פירות וירקות. לא מעט מאנשי השוק, אגב, יזהו אתכם מיד כישראלים ויספרו לכם בשמחה על קרוביהם החיים בנתניה.

מקום שוק הפרחים הצף: Singel 610-616, תעלת סינגל בין Muntplein ל-Koningsplein
לאתר שוק אלברט קויפ

9. להתייחד עם זכרה של אנה פרנק

בית אנה פרנק ממוקם ברחוב פרינסנכראאחט 267, כארבע תעלות אחרי כיכר דאם, ומהכיכר אפשר להגיע אליו ברגל. במקום מקדמים את פניכם טלפונים בשפות שונות בהן נשמעת ילדה המספרת מפיה של אנה את סיפורה. הקטנה הפרטית שלנו החליטה לאחר שתי דקות של האזנה שזה גדול עליה, ובצדק; כך שאת הביקור בבית עשינו בקצרה ובמהירות כדי לא להכביד על נפשה. מומלץ לילדים גדולים יותר.
מקום: Prinsengracht 267
לאתר

10. לכייף בוונדל פארק (ובמיוחד בקינדר קוק קפה)

שיאו של הביקור מבחינת הילדה הוא הוונדל פארק (Vondel Park) הענק והיפהפה, המלא עצים שגזעיהם הירוקים מעידים על כמויות הגשם הרבות שירדו בעיר הזו. בפארק תמצאו פינות חי, פארקי שעשועים שונים ובתי קפה רבים וידידותיים לילדים.

בבית הקפה Groot Melkhuis בוונדל פארק 2 מעסיקים את הילדים כשההורים יכולים לשתות קפה בשקט, ובוונדל פארק 6 תמצאו את הבילוי המרכזי שלו חיכתה הילדה שנתיים תמימות: הקינדר קוק קפה (Kinderkookkafé).. זהו בית קפה לילדים, בו הם מוזמנים לאפות, לבשל ולשחק, ואז להגיש למשפחתם את האוכל שהכינו. בנוסף, בקיץ מתקיימים בוונדל פארק גם אירועים אמנותיים חינמיים, קונצרטים והופעות. הכניסה לפארק סמוכה לאזור המוזיאונים, וגם אליו ניתן להגיע, בין היתר, עם קווי הטראם 1 ו-2, לצד קווים נוספים.

מקום קפה גרוט מילקהאוס: Vondelpark 2
לאתר: (בהולנדית) Kinderkookkafé

מקום קינדר קוק קפה
: Vondelpark 6B
לאתר

 


קינדר קוק קפה. בבית הקפה הזה הילדים מוזמנים לאפות, לבשל ולשחק, ולהגיש למשפחתם את האוכל שהכינו. צילום: טל גורדון

אטרקציות נוספות לילדים באמסטרדם


פארק השעשועים המקורה טאנפאן (TunFun)

מקום: Mr. Visserplein 7, ליד הווטרלו פליין
לאתר

מוזיאון המדע נמו (NEMO)
מקום: Oostredok 2, קרוב לתחנה המרכזית באמסטרדם
לאתר

מוזיאון וונבוט (Woonbootmuseum)
מוזיאון בית סירה קטן המאפשר לילדים לראות מבפנים כיצד מתנהלים החיים בבתי הסירות הפזורים בתעלות אמסטרדם
לאתר

גן החיות ארטיס (Artis)
מקום: Plantage Kerklaan 38-40
לאתר

טל גורדון – יוצרת, מגישה תוכניות בטלוויזיה ומנחה סדנאות כתיבה