ברלין בלי כסף

מי אמר שהכל יקר באירופה? לפניכם מגוון המלצות למבקרים דלי תקציב בברלין. מסיור אופניים בחינם ועד כניסה חופשית למוזיאונים

88 שיתופים | 132 צפיות

רוב הגרמנים יסכימו שעיר הבירה שלהם היא תופעה ייחודית בעולם וכמובן בגרמניה עצמה. היא ייחודית גם בהיותה אחד היעדים המשתלמים ביותר באירופה. אפשר למצוא בה מבחר של אתרים ופעילויות ללא תשלום, ולשמור את הכסף למזכרות או לטובת עוד כוס בירה גרמנית משובחת.

את העיר אפשר לגלות ברגל, עם מפה או בלעדיה, אבל כדאי לגלות גם את מערכת התחבורה הציבורית היעילה שלה – ה-S-Bahn – עולם תת-קרקעי שלם, תזזיתי ומרתק, ובו תחנות צבעוניות, נוסעים מעניינים ומוסיקאים מוכשרים שמקווים שתביעו את הערכתכם לנגינתם בכסף.

דיווש היכרות

אם עומד לרשותכם רק זמן קצר בברלין, סיור האופניים החינמי של חברת "New Berlin" הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את העיר. גם אם הגעתם לזמן ארוך יותר, זוהי נקודת התחלה טובה במיוחד להיכרות ראשונית עם האתרים הבולטים בעיר הבירה הגרמנית והזדמנות לקבל קצת רקע וטיפים.

איפה: סיורים מודרכים באנגלית יוצאים מבניין ה-Postfuhramt שבפינת הרחובות Oranienburger-straβe ו-Tucholsky-straβe (גישה נוחה באוטובוס וברכבת התחתית). מקובל להשאיר טיפ למדריך כראות עיניכם.

מתי: מדי יום, אבל לא בחודשי החורף, בשעות 11:00 ו-15:00. הסיור נמשך כשעתיים או ארבע שעות.

פרטים נוספים באתר»

למה לא להתפנק בכמה סוכריות טריות? סדנת הסוכריות

למה לא להתפנק בכמה סוכריות טריות? סדנת הסוכריות "בונבון מאכריי"

הסלבריטי של ברלין

קנוט, דוב הקוטב שהפך זה מכבר לסלבריטי, הביא המוני מעריצים אל גן החיות של ברלין בשנתיים האחרונות. אבל בקלנישר פארק (Köllnischer Park) חיים דובים חומים כבר מאז שנת 1939. את רוב שעות היום מבלות הדובה שנוּטֵה ובתה מקסי בשיטוט בחצר הקטנה שבגינה הציבורית לעיני המבקרים.

איפה: קלנישר פארק נמצא מרחק כעשר דקות הליכה מזרחה מתחנת Märkisches Museum של קו התחתית U2.

מתים על היסטוריה

בשביל מנת היסטוריה מחוץ לרחובותיה הסואנים של ברלין, כדאי לבקר בבית הקברות הקטן דורותנשטדטישר פרידהוף (Dorotheenstädtischer Friedhof), שגילו כבר כמעט 250 שנה. בבית הקברות הצנוע והציורי טמונים סלבריטאים גרמנים רבים, מהאדריכל המפורסם שינקל, דרך הסופר היינריך מאן והפילוסוף הגל ועד לנשיא הגרמני המנוח יוהנס ראו. במקום קבורים גם המחזאי ברטולט ברכט ואשתו השחקנית הלנה וייגל, שהתגוררו בבית סמוך. בביתם הצנוע של בני הזוג (Brecht-Weigel Gedenkstätte) מתקיימים סיורים מודרכים מעניינים שאורכם חצי שעה.

פתוח: בית הקברות נפתח בכל יום ב-8:00. בין מאי לאוגוסט ננעלים שעריו ב-20:00, בינואר ובדצמבר ב-16:00, בפברואר ובנובמבר ב-17:00, במרס ובאוקטובר ב-18:00 ובאפריל ובספטמבר ב-19:00.

כתובת: Chaussee-straβe 125 (תחנות התחתית הקרובה של U6 Oranienburger Tor או Zinnowitzer-straβe). ביתם של הזוג ברכט-וייגל צמוד לבית העלמין מצפון.

סיורים: סיורים מודרכים בביתם של הזוג מתקיימים בכל יום (חוץ מיום ב' וחגים), באנגלית, בצרפתית או בגרמנית, בהשתתפות שמונה מבקרים לכל היותר, ועולים חמישה אירו לאדם (יש הנחות).

פרטים נוספים באתר (בשפה הגרמנית)

האנדרטה לזכר קורבנות השואה

האנדרטה לזכר קורבנות השואה. צילום: Janne Ahvo

לזכור ולא לשכוח

זיכרון השואה הוא חלק בלתי נפרד מגרמניה של היום, ומברלין בפרט. התמודדותה של ברלין עם האירועים ההיסטוריים והנצחתם במרקם החיים היום-יומי הן נושאים מרתקים בפני עצמם (שימו לב ללוחיות הנחושת המנציחות את שמם ואת גורלם של תושבי העיר היהודים שנרצחו בשואה ומוטבעות על המדרכות לפני בתים שבהם גרו).

האנדרטה לזכר קורבנות השואה – הנמצאת במרחק קצר משער ברנדנבורג ומהבונקר של היטלר – היא אתר חובה לפי כל מדריך לברלין, ובצדק. קשה להישאר אדיש אל מול 2,711 קוביות הבטון האפורות שקבע במקום האדריכל האמריקאי פיטר אייזנמן. גם אם מפתה לחפש משמעויות סמליות, השיטוט בין קוביות הבטון הוא בעיקר חוויה אישית המעוררת לא מעט מחשבות ורגשות.

איפה: האנדרטה נמצאת כרבע שעה הליכה מתחנת ה-S-Bahn Potsdamer Platz מדרום ו-Unter den Linden מצפון-מזרח (קווים S1, S2, S25).

לאתר»

אמנות לעם

המוזיאונים העירוניים של ברלין בהחלט שווים את מחיר הכרטיס, אבל בימי חמישי, בארבע השעות האחרונות לפתיחה – הכניסה בחינם. מוזיאון ה-Hamburger Bahnhof הוא מבנה עצום ששימש תחנת רכבת ונמצא כ-300 מטר מתחנת הרכבת המרכזית הנוכחית של ברלין. אם אתם מוכנים להקדיש שעתיים לפחות ליצירות אמנות מודרניות, לעתים מענגות ולעתים מטרידות, של אמנים ידועים כמו אנדי וורהול או מרסל דושאן וגם של אמנים ידועים פחות – זה המקום בשבילכם.

איפה: Invaliden-straβe 50-51. כרבע שעה הליכה מתחנת הרכבת המרכזית (Hauptbahnhof), שאליה מגיעים קווי ה-S-Bahn S5, S7, S9, S75.

פתוח: ג'-ו' 10:00-18:00, שבת 11:00-20:00, א' 11:00-18:00. 8 אירו (יש הנחות), וחינם בימי חמישי בין השעות 14:00-18:00.

לאתר המוזיאון»

סיור האופניים החינמי של חברת

סיור האופניים החינמי של חברת "New Berlin". צילום: www.naphtalina.com

סיום מתוק

לקינוח, למה לא להתפנק בכמה סוכריות טריות? בין הבתים באזור של הַקֶשֶה הוּפֵה (Hackesche-Höfe) נמצאות חצרות פנימיות רבות ומקסימות ונעים להסתובב באזור. היכנסו אל סדנת הסוכריות "בונבון מאכריי" (Bonbon Macherei) הנחבאת במרתף בחצר הקמן לא הרחק משם. תוכלו לרכוש שם סוכריות במבחר צבעים, צורות וטעמים, ואם יתמזל מזלכם, תזכו לראות את תהליך ההכנה.

איפה: Heckmann-Höfe, Oranienburger-straβe 32, כעשר דקות הליכה מתחנת ה-S-Bahn Oranienburger-straβe (קווים S1, S2, S25).

פתוח: ד'-שבת בשעות 12:00-20:00, למעט יולי-אוגוסט וחג המולד.

לאתר (בשפה הגרמנית)

כרטיס בזיל הזול

אם נמאס לכם מהבירה הגרמנית המגוונת, אבל לא מאסקפיזם, כמה חברות תעופה פועלות משני נמלי התעופה של ברלין וממריאות למבחר יעדים ברחבי גרמניה והיבשת. מחירי הכרטיסים נמוכים יותר לעתים ממחיר כרטיס רכבת.

מתוך: מגזין מסע אחר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה