היהלום של אנדמן

סירת ארוכת זנב בקראבי. צילום: שאטרסטוק
סירת ארוכת זנב בקראבי. צילום: שאטרסטוק

חופי ים נהדרים, נופים קסומים של איים בלב ים, שיט בסירה ארוכת זנב ובקיאק, רכיבה על פילים וצלילה עם שנורקל. חופשה משפחתית בדרום תאילנד

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני מספר שנים נסעתי עם שני ילדיי המתבגרים (נועה שהיתה בת 12 ואיתי שהיה בן 10) לחופשה בת שבוע בדרום תאילנד. החלטנו להתמקד באזור קראבי (Krabi) וצפונה משם, לכיוון הגבול עם מיאנמאר (בורמה), בעיקר כיוון שאלו אזורים שעדיין אינם מתוירים וממוסחרים כמו פוקט או קו-סמוי.

הדרך משדה התעופה אל מלון טובקאק (Tubkaak) עוברת בין צוקי גיר מרשימים, יער טרופי, מטעים של עצי גומי ומפרצים של ים אנדמן. המלון, שנמצא צפונית לעיר קראבי (Krabi) ודי מרוחק משדרת בתי המלון שנבנתה לאורך החוף, ממוקם בין הר עטור יער טרופי לחוף ים נהדר המשקיף על ארכיפלג של 13 איים. האיים האלה ליוו אותנו לאורך כל החופשה.

מלון טובקאק. צילום: דודו בן צור
מלון טובקאק. צילום: דודו בן צור

 

לגונות סודיות ואיים מבודדים

למרות הפינוק והאווירה הביתית שהציע המלון, לא ויתרנו על מגוון הפעילויות שחיכו לנו בחוץ. החלטנו לא להצטרף אל הטיולים המסחריים שמוצעים בכל פינה, אלא לשכור סירת ארוכת זנב (Long Tail Boat), שאותה מפעילים דייגים צוענים החיים באזור. אפשר לשכור סירה ישירות מהדייגים, שעוגנים לצד חופי המלון או במפרצים הסמוכים, לחצי יום או ליום שלם ולהגיע בעזרתה לאיים נפלאים ומבודדים. על גבי הצוקים שעל האיים פגשנו לטאות כוח ענקיות הנוהגות גם לשחות. למחרת, הצטרפנו לספארי פילים. רכובים על הפילים, התקדמנו בתוך מטע גומי גדול‪ .וגם חצינו כמה ערוצי מים. בשלב מסוים עצרו הפילים למנוחה ואנו למדנו על תהליך הפקת הגומי מהעצים הציוריים האלה.

באחד הימים הצטרפנו אל טיול קיאקים בים. חצינו מפרץ יפה ואחר כך חתרנו לאורך נהר עד שהגענו אל לגונה גדולה המוקפת עצי מנגרובים. מסתבר שלחלק מהאיים שבאזור יש לגונות סודיות ומרהיבות כאלה, שאת הדרך אליהן רק הדייגים המקומיים מכירים.
ביום אחר הצטרפנו לשיט אל כמה מהאיים הציוריים באזור קראבי, שם צללנו עם שנורקלים וצפינו בלהקות גדולות של דגים טרופיים. הסיור הזה היה ממוסחר מדי לטעמי והעדפתי את השיט בסירה של הצוענים המקומיים‬. הילדים היו פחות בררנים ונראו מרוצים גם ממנוחה בחוף הים שלצד המלון, או מבילוי בבריכות הנפלאות שבו.

דודו בן צור – מדריך ומארגן טיולים גיאוגרפיים

 

טיפ לדרך

העונה המומלצת ביותר לביקור באזור היא בין אוקטובר למרס, אבל אז המחירים הם הגבוהים ביותר בשנה. מחוץ לעונה יכולים לרדת גשמי מונסון.