היער השחור: מבלים בעיר

העיירה הציורית קולמאר. גם חנויות המוכרות מזכרות וגם בוטיקים יוקרתיים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | David Espin - Fotolia.com
העיירה הציורית קולמאר. גם חנויות המוכרות מזכרות וגם בוטיקים יוקרתיים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | David Espin - Fotolia.com

גם בממלכת הטבע של אירופה - היער השחור - אפשר למצוא ערים גדולות עבור יצורים אורבניים שלא יכולים בלי: שופינג, ברים וקפה אמיתי. אז לאן יוצאים כשצריך להירגע קצת מהטבע? לפניכם כמה המלצות מעירות

88 שיתופים | 132 צפיות

היער השחור, ממש כשמו, הוא אזור מיוער, הררי, עתיר במקורות מים ושופע ירק. ובקיצור: אזור שבו הטבע שולט, ולתיירים בעלי אופי אורבני יש פחות מה לעשות בו. אבל גם בסביבת הריאה הירוקה האירופית הזו יש כמה ערים גדולות ובוודאי עיירות יפות וציוריות, כדוגמת באד בלינגן (Bad Bellingen). מקומות הבילוי בבאד בלינגן אינם רבים. יש כמה מסעדות וחנויות, וברחובה הראשי ישנן מספר חנויות מעצבים קטנות. מקום הבילוי העיקרי בה הוא המרחצאות, שמהוות מוקד משיכה הן לתושבי העיר והן למבקרים חיצוניים, והן כוללות בית קפה ובר, הממוקמים ממש בתוך בריכות חמימות וסאונה.

אז לאן הולכים אלה שזקוקים נואשות למנה של קניות? או אלה שמכורים לקצב החיים האורבני? לבזל (25 ק"מ מבאד בלינגן), לפרייבורג ולערים הצרפתיות שטרסבורג וקולמאר. להלן כמה המלצות.

>> מגזין מטיילים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

בבזל ייסדתי את האפשרות לבלות

בזל (Basel) אינה עיר גדולה (אוכלוסייתה מונה פחות מ-180 אלף תושבים), אבל יש לה בהחלט מה להציע עבור חובבי החיים האורבניים. ראשית, כדאי לטייל בה ולשלב בין טיול רגלי בעיר העתיקה (שנוסדה בשנת 43 לפני הספירה), ביקור במוזיאון, קצת שופינג ואפילו שחייה בנהר הריין. כדאי לבקר גם בכיכר הקתדרלה המרשימה מינסטרפלאץ Münsterplatz)) שמשקיפה על הנהר, ובכיכר בארפיסר (Barfüsserplatz) המאכלסת בימי הקיץ אירועים ושווקים, ולשבת באחד מבתי הקפה שלצד התיאטרון והמזרקה של טינגלי (Tinguely).

שופינג
בזל נחשבת לעיר יקרה עם לא מעט חנויות מעצבים, אבל ניתן למצוא בה גם חנויות במחירים נוחים יותר. אזור הקניות המרכזי נמצא סביב כיכר השוק (Marketplatz), בו נמצא מרכז הקניות היוקרתי גלובוס (Globus).

ברחוב פריי (Freie) תמצאו שלל חנויות במגוון מחירים, והבוטיקים הקטנים והעצמאיים נמצאים ברחוב שפאלנברג (Spalenberg), שם תמצאו, למשל, את Johann Wanner (כתובת:Spalenberg 14) – חנות קסומה של קישוטי חג המולד ואחד ממוקדי העלייה לרגל בעיר במהלך כל השנה. מי שמגיע בשבת יכול ליהנות גם משוק הפשפשים שבכיכר פטר (Petersplatz).

מקומות בילוי
בעונת האביב והקיץ כדאי לבלות את אחר הצהריים או הערב על גדות הריין. במועדון Rhyschänzli Buvette Kaserne (ברחוב Unterer Rheinweg) שמתחיל לפעול בתחילת מאי, אפשר למצוא תפריט אלכוהול רחב, מעט אוכל ונוף נפלא לנהר.

בר-מועדון מומלץ נוסף הוא Bar Rouge (כתובת: Messeplatz 10), מדובר במגה-בר מעוצב שממוקם בגובה 105 מטר ויש בו תצפית מרהיבה על העיר. במקום מתקיימות גם הופעות וכדאי להתעדכן באתר הרשמי.


רחוב ברובע העתיק של בזל. ביקור במוזיאון, קצת שופינג ואפילו שחייה בנהר הריין. צילום: מיכל הניג

פרייבורג: עיר של צעירים

פרייבורג (Freiburg), הנמצאת במרכז היער השחור (כ-30 דקות מבאד בלינגן), היא עיר יפה ועתיקה (הוקמה במאה ה-12) ויש בה לא מעט מבנים מימי הביניים. כעיר הגדולה של המחוז היא מתפקדת כמקום נפלא לשופינג ולבילוי.

מכיוון שמדובר בעיר אוניברסיטאית, אפשר למצוא בה לא מעט מקומות שמתאימים לקהל צעיר. מרכז העיר הוא אזור נוח לשיטוט, יש בו מעט מכוניות והרבה סמטאות ורחובות מלאים בחנויות. כדאי להתחיל את השיטוט בכיכר מינסטר (Munsterplatz), שם נמצאת הקתדרלה העתיקה של העיר ולמרגלותיה שוק האיכרים שמתקיים בכל יום פרט ליום ראשון. משם כדאי לצעוד בסמטאות הסמוכות וליהנות מהאווירה הנעימה.

שופינג
כל אזור העיר העתיקה אמנם מלא בחנויות, אבל מרכז הקניות המומלץ ביותר נמצא ברחוב קייזר יוזף (Kaiser Joseph Strasse). זהו רחוב ארוך ובו שלל חנויות, רשתות ומרכזי קניות גדולים ויוקרתיים. בוטיקים יקרים יותר של שעונים, תכשיטים, או מוצרי אמנות, ניתן למצוא ברחוב הקטן והמקסים Konviktstrasse. ולחובבי התה מומלץ לבקר בחנות Tee Gschwendner, בכתובת: Rathausgasse 2, ולרכוש תה מקומי.

לשוחרי האופנה כדאי לקפוץ לחנות/סטודיו שוורצוואלד קוטור (Schwarzwald Couture) שברחוב Hildsrasse 62, שבה תופרת המעצבת קים שימפל בגדים מסורתיים עם טוויסט מודרני. המחירים אמנם גבוהים מאוד, אבל האווירה נעימה ומזמינה.

מקומות בילוי
אמנם פרייבורג נחשבת לעיר יין, אבל אפשר למצוא בה גם לא מעט ברים שמגישים משקאות אלכוהוליים נוספים. בבר הפופולרי schlappen (כתובת: Löwenstrasse 2) שנחשב למקום בילוי לצעירים ומבוגרים כאחד, אפשר ליהנות מבירות ומוויסקי באווירה נינוחה ובמחירים זולים. מקום נוסף שמושך בדרך כלל סטודנטים הוא Stusie Bar (רחוב Sundgauallee 36) עם די-ג'ייז מתחלפים וערבי נושא. לחובבי הרוק כדאי להגיע ל-Café Atlantik (ב: Schwabentorring 7) שבו יש הופעות חיות של להקות מקומיות.

טיפ: הקדישו רגע למדרכות שברחבי העיר העתיקה. מחוץ למרבית החנויות יש סימן שמתאר למה שימשה החנות בעבר הרחוק. למשל, אייקון של מספריים מייצג חנות של חייט; אייקון של כוס בירה מייצג בר משקאות; ואייקון של פרח מייצג חנות פרחים. בנוסף, לצד המדרכות נמצאות תעלות מים צרות, והאגדה מספרת שמי שדורך בהן יתחתן עם תושב העיר.

עוד במטיילים:

* לכבוד פסח: 10 החופשות המומלצות בעולם</strong>

* הפנינה של אפריקה

* טיול משפחתי בגאורגיה


הקדישו רגע למדרכות. על מדרכות העיר פרייבורג מאויירים אייקונים המספרים מה היה שם בעבר. צילום: מיכל הניג

שטרסבורג: העיר הגדולה

שטרסבורג (Strasbourg), בירת חבל אלזס הצרפתי והעיר הגדולה ביותר באזור, שבה שלל מוסדות תרבות ומקומות בילוי וקניות, נמצאת כ-130 ק"מ מבאד בלינגן. כדאי לטייל בעיר העתיקה (המכונה צרפת הקטנה Petite France) – שהוכרזה ב-1988 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו – וליהנות מהנוף היפה, ובו הקתדרלה המרכזית הגבוהה נוטרדאם (בצרפתית Cathédrale Notre Dame ובגרמנית Straßburger Münster) והגשרים שמעל התעלות הציוריות.

שופינג
כמו בכל עיר מרכזית אפשר למצוא כאן מגוון רחב של חנויות ורשתות אופנה. חנויות המעצבים היוקרתיות נמצאות ברובן ברחובות rue des Orfèvres ו-rue de la Mésange. אזורים מומלצים נוספים הם place Kléber (הכיכר הגדולה בעיר ומרכז האזור המסחרי שלה) ומרכז הקניות הגדול Place des Halles (כתובת: 24 Place des Halles). באותו רחוב יש חנויות מזכרות, בעיקר באזור התיירותי שלצד הקתדרלה.

מקומות בילוי
למרות שמדובר בעיר עתיקה, בעיר יש מקומות בילוי רבים לצעירים הודות לאוניברסיטה הגדולה. אזורי הבילוי המומלצים נמצאים ברחובות rue des Juifs, rue des Frères, וכן באזור שצמוד לאוניברסיטה. בין המקומות המומלצים: Jeannette et les cycleux, רטרו-בר בעיצוב וינטג' שמגיש משקאות אלכוהוליים ומעט אוכל (30 Rue des Tonneliers), הבר Académie de la Bière שבו כ-70 סוגי בירה, אוכל במחירים סבירים וקהל סטודנטיאלי (17 rue Adolphe Seyboth) או La Laiterie בו תוכלו ליהנות מהופעות חיות מקומיות או בינלאומיות (rue du Hohwald).

קולמאר: ונציה הקטנה

בעיר הקטנה (פחות מ-70 אלף תושבים) קולמאר (Colmar) שבחבל אלזס אפשר לבלות כמה שעות של שוטטות מהנה ברחובות הציוריים של האזור העתיק (מהמאה התשיעית). מכיוון שבמרכזה זורם נהר הלוץ' (Lauch), שהוא שלוחה של הריין, היא זכתה לכינוי "ונציה הקטנה", והאווירה בה נעימה ופסטורלית.

החלק המרכזי של העיר בנוי כמעין מדרחוב, כך שניתן לשוטט בו בבטחה. במקום יש לא מעט חנויות, החל מכאלו המוכרות מזכרות לתיירים וכלה בבוטיקים יוקרתיים וחנויות תכשיטים. המסעדות המקומיות קטנות ומגישות אוכל מסורתי, כמו טארט פלמבה לצד כוס יין, או שמפניה. רצוי להגיע לעיר במכונית ולטייל בעיירות ובכפרים שמסביבה.


זקוקים נואשות למנה של קניות? תוכלו למצוא שלל חנויות במגוון מחירים ובוטיקים קטנים ועצמאיים. צילום: מיכל הניג

* עכשיו במסע ישראלי: לראשונה בישראל – התערוכה של סלבדור דאלי

* עכשיו בעיתון חי: סודות הטיפוח בטבע