מיכלאנג'לו היה פה

מלון וילה סן מיקלה ממוקם על גבעה שצופה על נופיה היפים של פירנצה | צלם: באדיבות Hotel Villa San Michele
מלון וילה סן מיקלה ממוקם על גבעה שצופה על נופיה היפים של פירנצה | צלם: באדיבות Hotel Villa San Michele

מלון וילה סן מיקלה ממוקם על גבעה שצופה על נופיה היפים של פירנצה. המלצה על מלון יפהפה ונעים עם סיפור מרתק ואירוח מפנק

88 שיתופים | 132 צפיות

פירנצה הנה אחת הערים האהובות עליי ואני תמיד מנסה לשלבה בביקוריי באירופה. בביקורי האחרון בה עם בעלי, בחרתי בהמלצת חברים מקומיים במלון וילה סן מיקלה (Hotel Villa San Michele, לאתר), שנמצא דווקא מחוץ לעיר. המלון ממוקם בעיירה פייזולה (Fiesole), השוכנת על גבעה שצופה על פירנצה. כשהגענו למלון לא ידענו במה להביט קודם – בגגות ובכיפת הדואומו (הקתדרלה) של העיר היפהפייה או שמא במלון המדהים ובגנים הפורחים שסביבו.

ממנזר פרנסיסקני למלון מפואר

התברר לנו שהמלון לא רק יפה, אלא גם בעל היסטוריה מרתקת. המבנה המקורי היה מנזר פרנסיסקני שניתן במתנה למסדר במאה ה-15 על ידי משפחת דוונצטיס (Davanzatis). את החזית והאכסדרה של הבניין הנוכחי עיצב מיכלאנג'לו, שלימים העניק את שמו למלון. בתחילת המאה ה-19 פיזר נפוליאון את המסדרים הדתיים, כולל זה הפרנסיסקני ששכן במבנה, ואוצרותיו נפוצו בין כנסיות פירנצה וגלריות האמנות שלה. בתחילת המאה ה-20 נקנה הבניין על ידי הנרי וייט קאנון, בנקאי מניו יורק ששיפץ אותו ועיצב מחדש את הגנים. תקופת מלחמת העולם השניה לא היטיבה עם הבניין, שיני הזמן נגסו בו והוא הוזנח. חמש שנים לאחר המלחמה קנה אותו לוסיין טסייה למטרת מגורים, אך הוא לא העריך נכונה את עלות השיפוצים ונאלץ להפוך אותו לבית מלון שמניב הכנסות. ב-1982 רכשה רשת מלונות היוקרה "אוריינט אקספרס" את הבניין והגנים, שיפצה אותם והפכה אותם למרהיבים ביופיים.

אנו קיבלנו את החדר הפשוט ביותר, שהיה מפואר מאוד לטעמנו, עם ריהוט עתיק ופריטי אמנות שונים. במחיר הלינה היתה כלולה גם ארוחת בוקר מצוינת, ולזה הצטרפו השטחים הציבוריים המעוצבים, הגנים המדהימים שמקיפים את המבנה, חדר הכושר שצופה על העיר, בריכת השחייה והגזיבו היפה ששימש לעיסויים. בשל ריחוקו מהעיר (נסיעה של כ-15-10 דקות) מעמיד המלון לרשות האורחים הסעה לעיר בשעות קבועות. המיקום הנוח אפשר לנו לטייל בעיר וגם ברחבי טוסקנה, באזורים הקרובים לפירנצה. טעמנו יינות בדרך הקיאנטי המשתרעת בין פירנצה לסיינה, אכלנו במסעדות טובות, כולל מסעדת הגורמה של המלון, אך לראשונה בחו"ל הרגשנו שאין לנו רצון לטייל אלא להישאר במלון ולהתמכר לכל הפינוקים.

טיפ לדרך

מיוון שהלינה בפירנצה גם כך יקרה מאוד, כדאי לשלם קצת יותר ובהפרש די קטן במחיר לשהות במלון וילה סן מיקלה, שמאפשר גם גישה נוחה לטיולים ברחבי טוסקנה. המלון מציע דילים של כמה לילות במחירים משתלמים, והמזמינים זוכים לפינוקים נוספים (למשל, סדנת שוקולד וטעימות יין). המלון סגור בתאריכים 30 באוקטובר-3 באפריל.

דבורה רוטברט – מרצה לספרות ולתרבויות עולם, מטיילת מושבעת בעקבות ספרים