לגלות מחדש את ניו אינגלנד

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

במרחק נסיעה קצר מבוסטון נמצאות ניו המפשייר וקונטיקט. טיול באזורים אלה, בעיקר בסתיו, כשהשלכת צובעת הכל בצבעי כתום־זהוב־אדום מרהיבים, הוא חוויה בלתי נשכחת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ניו המפשייר וקונטיקט הן שתיים מתוך 13 המושבות שמרדו בשלטון הבריטי במהלך המהפכה האמריקאית. על אף ששתיהן לא מדינות גדולות הן מציעות אטרקציות מגוונות ומהנות למבקרים בהן.

ניו המפשייר – בין הרים ובין אגמים

ניו המפשייר נמצאת בצפון אזור ניו אינגלנד – גובלת בצפונה בפרובינציית קוויבק שבקנדה, במזרחה במדינת מיין ובאוקיינוס האטלנטי, בדרומה במדינת מסצ'וסטס ובמערבה במדינת ורמונט. הנוף המגוון והיפה שלה, הכולל הרים, אגמים ונהרות לרוב, קנה לה כמה כינויים: "מדינת הגרניט" (The Granite State), "מדינת ההרים הלבנים" (White Mountain State) ו"אם הנהרות" (Mother of Rivers). על אף שטחה הקטן יש בה לא פחות מ־93 פארקים לאומיים והיא אחת מחמש מדינות בלבד שהקצו לפחות ארבעה אחוזים משטחן לשימור.

ניו המפשייר מציעה למבקרים בה שפע של אטרקציות: מסלולי הליכה מרהיבים ברמות קושי שונות, טיפוס על הרים, לחובבי הרכיבה מוצעים שבילי אופניים הרריים, אתרי סקי, אפשרויות דיג, אגמים וחופים לשחייה, רכיבה על סוסים, טיולי טרקטורונים, סיורים גיאולוגיים, שטחי ציד ואפילו האפשרות לנהוג במזחלת הקשורה לכלבים. נוסף על כך, בניו המפשייר כמה אתרי סקי פופולריים ביותר.

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

 

ההרים הלבנים

ההרים הלבנים מהווים את הרכס הגבוה בצפון מזרח ארצות הברית, המחבר את ניו המפשייר אל שביל האפלצ'יים – שמתחיל במיין ומסתיים לאחר כ־3,500 ק"מ בג'ורג'יה. אחת הדרכים הטובות ביותר להתרשם מיערות הענק והנופים עוצרי הנשימה של ההרים היא לנסוע בכביש 112 היפהפה, שחוצה אותם ממזרח למערב (מקונוויי ללינקולן). הכביש בן 56 הק"מ ידוע גם בשם דרך קנקמגוס, ולאורכו כמה מנקודות התצפית המרהיבות ביותר שיש לאזור ניו אינגלנד כולו להציע. בצד המזרחי יש נקודות תצפית על נהר סוויפט (ערוץ רוקי והמפלים התחתונים), שבהן אפשר גם לעצור לשחייה או לפיקניק. מסלול הליכה של כ־800 מטר יוביל אתכם אל מפלי סבאדיי, ששם יש תצפית קרובה במיוחד על מפל בגובה של כ־15 מטר ועל הבריכות שנקוות בתחתיתו. בקצה המזרחי של הכביש, סמוך ללינקולן, ממתין הר לון, שבחורף משמש אתר סקי ובשאר עונות השנה מציע אינספור פעילויות אחרות למטיילים – אפשר להעפיל אל פסגתו בעזרת הרכבל במקום.

טיפוס לפסגת הר וושינגטון

אטרקציה פופולרית בניו המפשייר היא הטיפוס לפסגת הר וושינגטון, הגבוה בהרי מזרח ארצות הברית (1,917 מטר). אפשר להגיע לפסגתו בנסיעה מאתגרת ברכב, אבל אם אתם מטיילים עם ילדים, מומלץ לעשות זאת ברכבת הקיטור Cog Railwas, שמעלה מטיילים אל הפסגה מאז 1869. ביום שבו הראות טובה אפשר להשקיף על ארבע מדינות שונות, אך שימו לב שמזג האוויר במקום משתנה במהירות.

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

 

אזור האגמים

אזור נוסף שכדאי לבקר בו הוא אזור האגמים, שהעיקרי בהם הוא אגם וויניפסוקי, תחנת חובה בעונת בקיץ. סביב האגם תמצאו שלל פעילויות משפחתיות כמו פארקי שעשועים, פארקי מים, חופי רחצה, ספורט מים, דוכני מזון ומסעדות. רוב הפעילות מתרכזת בוויירס ביץ' הידידותי לילדים ובעיירה הטרנדית מרדית'. אם אתם מחפשים חוויה קצת יותר קרובה לטבע, נסו את האגמים הסמוכים סקוואם או ניופאונד. באזור קיימים גם עשרות שבילים ומסלולים להליכה בטבע.

שופינג טיים

לניו המפשייר יש יתרון על רוב המדינות, לאור העובדה שאין בה מס מכירה (אחת מחמש בלבד), והיא בעצם מדינה שכולה דיוטי פרי אחד גדול. באאוטלטים תמצאו את כל המותגים המוכרים במחירים מעולים. בנורת' קונוויי מחכה לכם Settlers' Grenn Outlet Village, בטילטון נמצא Tanger Outlets ובמרימק תוכלו לצאת למסע קניות ב־Merrimack Premiun Outlets.

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

 

תחום נוסף שעשוי לעניין אתכם הוא מה שתושבי המדינה מתגאים בו מאוד – New Hampshire Made, מוצרים שיוצרו במדינה והפכו לחלק מסימני ההיכר שלה. באתר הרשמי של הארגון ימליצו לכם על חנויות מקומיות, יצרנים קטנים, ייננים, מגדלים ואמנים שפועלים ברחבי המדינה, מומלץ לבקר אצל כמה מהם בשביל להעצים את החוויה ואולי אף לקנות מזכרות ומתנות לחברים ולמשפחה.

קפיצה קטנה לקונטיקט

קונטיקט גובלת במדינת מסצ'וסטס (בצפון), ברוד איילנד (במזרח), בלונג איילנד (בדרום) ובניו יורק במערב. בירתה היא הרטפורד ויש בה לא פחות מ־169 ערים. קהילה גדולה מאוד של יוצאי איטליה מאכלסת את המדינה אך יש בה גם יוצאי אירלנד, בריטניה וגרמנים רבים. הקהילה היהודית די גדולה ומתגוררת באזור "חוף הזהב" (בין גריניץ' וניו הייבן לבין ווסט הארטפורד).

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

העיירה מיסטיק

העיירה מיסטיק (Mystic) היא יעד מצוין לטיול משפחתי בן יום אחד. פרסומה של מיסטיק בא לה בעקבות הסרט "מיסטיק פיצה" בכיכובה של ג'וליה רוברטס, אבל יש בה הרבה יותר מזה. נתחיל באקווריום שירתק את הילדים ובמוזיאון הימי (מיסטיק סיפורט) שיהיה מעניין גם עבור ההורים. המוזיאון הימי הוא למעשה נמל משוחזר שבו מוצגות ספינות עתיקות וכפר דייגים שאף הוא משוחזר על כל מרכיביו – בתים, מוסדות ציבור, ביגוד ואביזרים שמהם אפשר ללמוד על חייהם של תושבי ניו אינגלנד במאה ה־19. בקיץ, אגב, המוזיאון מציע פעילויות רבות לילדים.
הביקור באקווריום במיסטיק (Mystic Aquarium & Institute for Exploration) מתאים לכל המשפחה. הוא מציג כל זן אפשרי של בעלי חיים ימיים: לווייתני בלוגה הנדירים, כרישים, פינגווינים, מדוזות, פרות ואריות ים, ומתקיימים בו מופעי דולפינים ולווייתנים והאכלת בעלי החיים.
הפיצרייה "מיסטיק פיצה" נפתחה ב־1975, וב־1988 הייתה במרכזו של הסרט המפורסם "מיסטיק פיצה" בכיכובה של ג'וליה רוברטס, שהייתה אז שחקנית אלמונית. הסרט, אגב, צולם באתר צילומים מיוחד כיוון שהמסעדה הייתה קטנה מדי. מבקרים רבים מגיעים לכאן עד היום בעקבות הסרט, וגם כדי לטעום את הפיצה הפריכה, שעשויה מחומרים טבעיים.

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock

 

ניו הייבן

ניו הייבן (New Haven) היא העיר השנייה בגודלה בקונטיקט ומוכרת בעיקר כמקום מושבה של אוניברסיטת ייל, מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. פארק ירוק וגדול חובק את בנייני האוניברסיטה, והסיור במקום הוא חוויה אינטלקטואלית מיוחדת. לאוניברסיטה מרכז מבקרים המציע סיורים מאורגנים – חינם – ברחבי הקמפוס.

הפארק הלאומי האמונסט

ביקור ב־Hammonasset Beach State Park שבמחוז מדיסון הוא יותר מסתם עוד יום בחוף הים. זהו קו החוף הארוך ביותר בקונטיקט, המציע יותר משני קילומטרים של חוף ים לשחות ולגלוש בו, לטייל לאורך הטיילת או סתם לרבוץ בשמש וליהנות ממראה הים הכחול ומהשלווה.

פורסם במגזין אטמוספירה

ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock
ניו אינגלנד | צילום: Shutterstock