ספרים לדרך

בטיסה קצרה או ארוכה - זו הזדמנות מצוינת לעשות היכרות עם ספרים חדשים כמו החדשים של יצחק בשביס-זינגר ועמוס עוז

88 שיתופים | 132 צפיות

ההיסטוריה של ההיסטוריה

איידה האטמר־היגינס

רומן ביכורים אינטליגנטי ופראי ובו מירוץ של הגיבורה להשיב לעצמה את ההיסטוריה האבודה שלה. איידה האטמר־היגינס ילידת סינסינטי אוהיו שלמדה גרמנית וספרות סינית בניו יורק ועבדה ולמדה בברלין – כתבה רומן על ברלין המודרנית הנאבקת בעברה האפל. רומן על שכחה אישית, תרבותית והיסטורית – על זיכרון ואבדון, על דמיון והיגיון, על מיתוס וגאולה בזמננו אנו. סיפור המציג התמודדות מרתקת של הדור הצעיר עם אימת השואה, מידיה של סופרת צעירה ומבטיחה, אמיצה ורבת כישרון.

מאנגלית: ברוריה בן־ברוך, הוצאת מחברות לספרות

ספרים לדרך - ההיסטוריה של ההסיטוריה

שמעו סיפור!

יצחק בשביס־זינגר

15 סיפורים מאת חתן פרס נובל לספרות יצחק בשביס־זינגר

מהשטייטל עד לתיאטרון היידי בניו יורק, מבית הכלא הוורשאי עד ספינת פאר המפליגה לדרום אמריקה, ממעשיות מקובלים עד הטראומה של השואה – סיפוריו של בשביס־זינגר, הרואים אור לראשונה בעברית, מקיפים עולם ומלואו. והדמויות – נשות עיירה, תלמידי חכמים, גנבים קטנים ואנשי עסקים – מלאות חיים, רגשות, יצרים וספקות, וחדורות אותה רוח מפוכחת של חוכמת הדורות היהודית.

בעין חדה ואירונית, ומתוך אהבה גדולה לסיפור ולמספרים, משרטט הסופר חתן פרס נובל דמויות הנאבקות למצוא פשר לעולם משתנה, שדבר אינו ברור בו עוד. זוהי בעיניו דמותם של היהודי בן המאה ה־20 ושל האדם המודרני באשר הוא.

תרגמה מיידיש בלהה רובינשטיין,"ספריה לעם" – עם עובד

ספרים לדרך - תשמעו סיפור

פרננדאו פסואה – מעין אוטוביוגרפיה

ז'וזה פאולו קוולקנטי

פרננדו פסואה קנה לעצמו מקום של כבוד על מדפי הספרות בישראל ובלבבות קוראיה זה יותר מ־20 שנה. בזכות תרגומיהם של יורם ברונובסקי, פרנסישקו קוסטה רייש, רמי סערי ויורם מלצר, הייתה יצירתו של המשורר הפורטוגלי הגדול לחלק מחייהם של קוראים רבים במקומותינו, עד כי לעתים פורטוגל ופרננדו פסואה היו למילים נרדפות בקרב ישראלים רבים.

פסואה (1935־1988) הוא מהדמויות המרתקות, המסתוריות והחמקמקות ביותר בתולדות הספרות המודרנית בעולם. האיש ששימש השראה לעשרות סופרים ומשוררים והותיר גניזה של איש אחד.

במשך חייו היה פסואה יוצר לא ידוע, שבחר לפרסם את יצירותיו תחת מגוון שמות בדויים, שלהם יצר זהויות בדויות מפורטות.

המחבר ז'וז'ה פאולו קוולקנטי (יליד רסיפה, ברזיל, 1948) הוא משפטן שכיהן כשר המשפטים של ברזיל ומילא בה שורה ארוכה של תפקידים.

תרגם: יורם מלצר, הוצאת רימונים

ספרים לדרך - פרננדאו

באזז

אנדרס דה לה מוטה

באזז הוא הספר השני בטרילוגיית המתח המצליחה מאת הסופר השבדי אנדֶרס דה לה מוֹטֶה. כמו משחק, הספר הראשון בסדרה, גם באזז הוא מותחן מהיר וסוחף העוסק בדרכים הרבות שבהן הטכנולוגיה משפיעה על חיינו, ממהלך חייו של האדם הבודד ועד

לקביעת גורלן של אומות; מהדרך שבה העולם רואה אותנו ועד הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות.

אנדֶרס דה לה מוֹטֶה, יליד 1971, הוא שוטר לשעבר וכיום משמש כיועץ אבטחה בינלאומי. משחק הוא ספרו הראשון בטרילוגיית מתח שראתה אור לראשונה ב־2010 והפכה להצלחה בינלאומית. דה לה מוטה משלב בכתיבתו מתח, הומור וביקורת על עולם המִחשוב והמדיה החברתית, ומייצג קול חדש ומקורי בספרות המתח השבדית.

מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצאת כתר

ספרים לדרך - באזז

אודסה סטאר

 הרמן קוך

מה היית עושה אילו נתקלת בחבר מן התיכון שהפך לאחד מראשי הפשע במדינה?

מקס ח' הוא כל מה שפרד מורמן חולם עליו בסתר: יהיר ואכזרי, מלווה תמיד בשומר ראש ובנשים עוצרות נשימה, לא חושב פעמיים. ואילו פרד מורמן רואה במפגש המקרי עם מקס הזדמנות לשנות את חייו האפורים, וחוצה את הגבול שרובנו לא מעזים לחצות, בלי להתחשב במחיר שבוודאי יצטרך לשלם.

כמו בשתי ההצלחות הבינלאומיות הגדולות שלו, "ארוחת הערב" ו"בית קיץ עם בריכה", הסופר ההולנדי הרמן קוך כותב בתעוזה על המשיכה אל האלימות והאופל, שמקננת בלב המעמד הבינוני. "אודסה סטאר" נקרא בנשימה עצורה, כמו רומן מתח, וכמו ספריו האחרים של קוך, גורם לקוראיו לשאול את עצמם שאלות נוקבות.

הוצאת כתר

 ספרים לדרך -אודיסאההבשורה על פי יהודה

עמוס עוז

שלושת גיבורי הספר מסתגרים להם בבית האבן ונדמה שהם שוקעים בשגרה שקטה. אבל אחד מהם, שמואל הביישן והעדין סוער מבפנים. התשוקה והסקרנות שעתליה מעוררת בו הופכות אט אט להתאהבות נואשת. גם המחקר שזנח שב לרתק אותו, ושמואל הולך ונשאב אל סוד דמותו המקוללת של יהודה איש קריות – התגלמות הבגידה והשפלות.

ברומן מסעיר זה חוזר עמוס עוז אל המרחב של אחדים מספריו האהובים ביותר, ובהם, "מיכאל שלי" ו"סיפור על אהבה וחושך": ירושלים החצויה של אמצע המאה ה־20. סיפור האהבה העדין וצובט הלב אפוף בנופי ירושלים החורפית ובאירועים משלהי תקופת בן גוריון. יחד עם גיבוריו, עוז בוחן באומץ את עצם ההחלטה להקים מדינת יהודים ואת המלחמות שבאו בעקבותיה, ושואל אם היה אפשר לבחור בדרך היסטורית אחרת לגמרי, דרכם של המוקעים כבוגדים.

הוצאת כתר

 

ספרים לדרך - הבשורה

 

מתוך גיליון נובמבר 2014 של אטמוספירה