האם לספר לאשתו?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Edw, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Edw, Shutterstock

אישה שניהלה רומן עם גבר נשוי שוקלת לספר לאשתו על הרומן כדי להתנקם בו על שעזב אותה. האם זה מעשה נכון? הגולשת שאלה – המאמנת האישית עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: האם לספר לה?

כנרת, שלום

לפני שנתיים הכרתי בדרך לא דרך גבר צעיר (הוא בתחילת שנות השלושים ונשוי ואני בסוף שנות הארבעים ופנויה). לאחר תקופה קצרה הוא התאהב בי, ואני בו. למרות זאת ניסיתי להפסיק את הקשר בגלל חוסר הסימטריה בסטאטוס שלנו, ובגלל שידעתי שגבר נשוי וצעיר לא יכול לתת לי דבר מלבד למין. הוא לחץ להמשיך והסכמתי.

הפכנו לחברים, הוא סיפר לי שחיי הנישואין שלו עלו על שירטון, שהוא שוקל גירושין ושאינו אוהב את אשתו. האמנתי לו, אבל ככל שהקשר בינינו נמשך הרגשתי חוסר נחת: מצד אחד נעם לי שהוא אוהב אותי ושאני חשובה לו, אולם מצד שני העובדה שאני מבלה במחתרת עם גבר נשוי הציקה לי יותר ויותר. אני בעיקר רטנתי, ולאט לאט התרחקנו. אשתו יודעת שהוא בגד בה, אינני יודעת כמה פעמים. מכל מקום הוא התרחק ממני, בעצם בעט אותי מחייו.

עכשיו אני בדילמה: מצד אחד האחריות עליי: אני בוגרת וידעתי למה אני נכנסת. מצד שני תמכתי בו ועזרתי לו להתבגר – בבחינת הכושי עשה את שלו…

השאלה שלי היא האם לספר לאשתו? אני בפירוש רוצה לפגוע בו וזו הדרך האפשרית היחידה. קשה לי כי זה נראה לי לא הוגן לערב אותה (למרות שהיא יודעת באופן כללי) ואני גם מבינה שזו חולשה שלי לבחור בדרך כזו, אבל אני חלשה וקשה לי עם האמירה: "עזבי אותו, הוא סתם חלאה, תמשיכי בחייך".

אבקש את עצתך,

תודה,
אלמונית

 

התשובה: אלמונית שלום,

כפי שאת יודעת לומר בעצמך – את אישה בוגרת, לקחת אחריות על מעשיך וידעת בדיוק מה תרוויחי ומה תפסידי בקשר מהסוג שנכנסת אליו (לא הרבה מעבר למין ולאשליה זמנית של אהבה). עשית בחירה – וכאשר מאסת בה – עשית את הסימנים הרלוונטיים – והקשר נפסק.

כעת את שוב עומדת בפני בחירה, ואני מציעה לך לשאול את עצמך מה תרוויחי ומה תפסידי מהמעשה שאת שוקלת לעשות. האם מעשה שאת עצמך מגדירה ככזה שנעשה מתוך חולשה יקדם אותך בחיים? האם את רוצה לראות את עצמך ממשיכה לפעול ממקומות חלשים? אם כן – את בהחלט יכולה להתקשר לאשתו ולספר לה את מה שהיא ממילא יודעת.

מצד שני – אולי יש חלופה שתגרום לך להרגיש חזקה יותר, עוצמתית יותר, ותקרב אותך לחלקים בעצמך שיהיה לך קל יותר לחבב?

שימי לב – אני לא מתייחסת למה שזה יעשה לבחור או לאשתו, כי נדמה לי ששם – יותר רע מכפי שזה עכשיו – לא באמת יכול להיות. מצד שני, אצלך אולי כן יכול להיות טוב יותר, אבל זה תלוי בך ובבחירה שתעשי.

בהצלחה,

כנרת טל מאיר
מאמנת ויועצת אישית זוגית ומשפחתית
מטפלת רוחנית
ליצירת קשר באתר ובטלפון: 054-6499933