הגיע הזמן להיפטר מהבושה ולדבר על אוננות

צילום מסך מתוך הקליפ "Space in Space" של Tiger Love
צילום מסך מתוך הקליפ "Space in Space" של Tiger Love

דימויים של סקס בין גבר לאישה מציפים אותנו מכל עבר, אבל עדיין נדיר לראות אישה שמאוננת. מתי ניפטר סופית מהבושה ולמה יש סיכוי שלאורגזמה הכי טובה בחייך תגיעי כשאת מאוננת לבד בחדר?

88 שיתופים | 132 צפיות

"חשק מיני זה כמו רעב", קובעת ענת בן דוד, סקסולוגית ומטפלת מינית מוסמכת. "לא יכול להיות שמישהי חרמנית רק כשבן הזוג שלה רוצה. חשק מיני זה משהו שנמצא שם, וכשמישהי יוצרת תלות בבן הזוג שלה היא מפספסת עולם שלם של עונג. בסופו של דבר יש לנו איזה שהוא צעצוע מאוד משוכלל של עונג מיני ואוננות היא הדרך להכיר ולחקור את העונג הזה".

אם סקס על צורותיו השונות כבר פרץ מזמן את מחסום הבושה, הרי שאוננות, או ליתר דיוק – אוננות נשית – עדיין נחשבת לתופעה שאנחנו מעדיפות לא לדבר עליה. אנחנו זוכרות את הפעם הראשונה שאוננו כחוויה של פליאה, גילוי והתרגשות, אבל גם כחוויה של בושה ולא מעט מבוכה. "דיברתי עם המון נשים, מגיל 22 ועד 92, וגיליתי שאוננות זה נושא שבעצם מעולם לא דיברתי עליו – וגם רבות מהן לא", אומרת גילי פליסקין, שכתבה תזה על אוננות של נשים, שלימים הפכה לספר "דברים שרציתי לגעת", שיצא כבר ב-2007 בהוצאת ידיעות אחרונות.

איך מגיעים לכתוב ספר על אוננות?
"חיפשתי נושא לתזה, ובאחת השיחות שלי עם חברה שגם הייתה בלחץ של תקופת מבחנים היא אמרה לי: 'כשאני בלחץ אני או ישנה, או אוכלת, או מאוננת'. כשהיא אמרה את המשפט הזה פשוט נעתקה נשימתי. זה היה בשבילי שוק. חשבתי שאני היחידה בעולם שעושה את זה, הייתי אכולת רגשות אשם, ואז פתאום אמרתי – רגע, מה את מחפשת לך נושא לתזה? את לומדת מגדר, את מדברת על כל נושא שבעולם ועל זה לא?".

ומה גילית?
"קודם כל – שהדיבור משחרר. זה היה מדהים לראות איך תוך כדי שיחה קרה להן מה שקרה לי. הייתה מישהי אחת שהסכימה להיפגש איתי אבל הבהירה ש'את המילה הזו אני לא אגיד'. תוך כדי השיחה היא אומרת את המילה 'מאוננת' בלחש ואז בשלב מסוים היא פשוט אמרה 'טוב, פאק איט, אני מאוננת, אוננתי, אני אאונן'. מישהי אחרת הייתה אישה דתייה שלא דיברה על זה לפני וגם אמרה לי 'אני לא אדבר על זה יותר בחיים שלי', ובסופו של דבר היא אפילו שקלה הסבת מקצוע לסקסולוגית. כשאת פותחת נושא שלא דיברת עליו אף פעם – את לא יכולה לדעת לאן זה ייקח אותך. במיוחד אם זה היה משהו שהיו בו בושה ואשמה. משהו בשיחה מפוגג את התחושות הנוראיות האלה ופותח פתח לדברים אחרים, לא צפויים".

אוננות זה הדבר האמיתי

אחת הסיבות שבגללן אנחנו נבוכות לדבר על אוננות, היא התפיסה שזה משני לדבר האמיתי, סקס עם בן או בת הזוג. "כשאני הייתי נערה, התפיסה הייתה שאוננות זה תחליף זול לסקס זוגי", אומרת פליסקין. "משהו שאת עושה כשאת לא במערכת יחסים ובעצם אין לך ברירה. היום בעיניי זה יחסי מין של ממש עם עצמך. זה לא סותר בשום צורה סקס זוגי ואפילו להפך, יש נשים שדווקא ככל שהן מאוננות יותר כך יש להן יותר חשק. אבל אוננות זה לא רק סקס. זה קצת כמו אכילה. זה משהו שעונה על הרבה צרכים – זה יכול להיות הפגת מתח, שיעמום, בדידות, לחץ".

נאוה לרנר, סקסולוגית ובעלת תואר שני במיניות, מוסיפה: "יש איזו שהיא דעה קדומה שאם יש בן זוג – אז למה בעצם לאונן? אני מנסה להסביר לנשים שבאות אליי לקליניקה שקודם כל יש להן זכות מלאה ללמוד איך לאהוב את עצמן, ולצערי בהרבה מקרים נשים מרגישות שהן צריכות לקבל אישור בשביל התנהגות כזו".

אז חוץ מהעניין הנחמד עם אהבה עצמית, יש איזו שהיא חשיבות לאוננות כשיש סקס קבוע וזמין?
"יש נשים שגם עם בן זוג חייבות לאונן. אנחנו כבר יודעות שאחוז הנשים שמגיעות לאורגזמה בחדירה הוא קטן מאוד, אז מה יעשו כל 70 אחוז הנשים האחרות שלא גומרות?"

צילום מסך מתוך הקליפ "Space in Space" של Tiger Love
צילום מסך מתוך הקליפ "Space in Space" של Tiger Love

לא מצליחה לגמור?

אם את לא מצליחה להגיע לאורגזמה באוננות, כדאי שתתחילי להפעיל את הראש ולא רק את הוויברטור, מציעה בן דוד. לדבריה, נשים רבות מפספסות את העניין של פנטזיות. "הן מנסות שעות עם הוויברטור, עם היד, והן פשוט לא מצליחות. לאותן נשים אני אומרת – שימי לב אם יש לך פנטזיות מיניות, ואם אין לך, בואי תייצרי. בשביל שאוננות תהיה מוצלחת כדאי שיהיה בראש משהו לחשוב עליו ולא להתרכז בזה שאני נורא רוצה להגיע לאורגזמה, ושהנה היא קרובה אליי או רחוקה ממני".

הטיפ השני של בן דוד נגזר מהטיפ הראשון: "אם אנחנו חושבות שאורגזמה זו הצלחה, אנחנו בעצם מפספסות את הרעיון שמדובר בסוג של התמסרות לריגוש ולהנאה, שחרור שליטה. הרבה נשים שמות את הוויברטור, לא קורה כלום ואז הן מתעצבנות ומרגישות פגומות. קחו את הדרך הזו כמסע של עונג: תלטפו את עצמכן, תיגעו בעצמכן, תהיו מחוברות לעצמכן, לא משנה כמה אתן רחוקות או קרובות מהאורגזמה.

"הפוטנציאל של מיניות נשית הוא גבוה ורחב אבל הוא תלוי בכל כך הרבה דברים: איפה המחשבות שלך, הרגש שלך, איפה את נמצאת בסייקל של המחזור. כל הזמן לבדוק מה עושה לך נעים – ויברטור? אצבעות? זרם מים? להתחכך על כרית? אני ממליצה לנשים לנסות את כל הדברים האלה ולזכור שבגלל שזה דבר כל כך חי ונושם – יכול להיות שהיום יתאים לך ויברטור ומחר לא".

7 ויברטורים שיעבירו לך את הזמן ממש בכיף