אין כמו יפו

חנות קרמיקה ייחודית, כריות ותיקים שנתפרו ממטריות, פסיפס מרוקאי והרבה אפשרויות לעיצוב אישי או שדרוג פריטים שהבאתם מהבית - את כל זה ועוד תמצאו בשש גלריות וחנויות עיצוב ביפו

88 שיתופים | 132 צפיות

I home

חנות מיוחדת במינה המציגה אוסף כלי קרמיקה בעבודת יד של אירית גולדברג. החלל הקסום בסמטאות יפו העתיקה מהווה רקע מושלם לכלים של גולדברג שנראה כי נאספו מבין עתיקות המקום. הייחוד הוא בשילוב טקסטורות שונות כמו תחרה, בדים ישנים וקרושה, ובצבעוניות מונוכרומטית עם נגיעות של כסף, של זהב ושל כחול על גווניו.

מלבד היותם פריטי נוי יפהפיים, הכלים שמישים ואפשר להכניסם לתנור, למיקרוגל ואפילו למדיח הכלים ללא חשש. לצד צלחות הגשה, קנקנים, קעריות וכלי נוי, תוכלו למצוא בחנות כלי כסף וקריסטל משנות ה-20 וה-30 שנאספו משווקים שונים בעולם.

כתובת: רחוב סמטת שמעון הבורסקאי 2, טלפון: 03-6829512, זמני פתיחה: א'-ה' 18:00-10:00, שישי 15:00-10:00


I home: כלים מלכותיים לאירועים חגיגיים


I home: כלי קרמיקה בעבודת יד


I home: עיטורים של פרחים כחולים

טקסטיליה

לנועה וידמן, במקצועה תופרת תלבושות לתיאטרון, יש תשוקה לאמנות התפירה. לפני שבעה חודשים בלבד פתחה את טקסטיליה, בעקבות מפגש עם סוחרת טקסטיל, שלאחר 30 שנות עבודה רצתה למכור את מרכולתה ולפרוש. וידמן רכשה ממנה אוספים מיוחדים ופריטי טקסטיל ישנים, שכללו מפות, מפיות, מגבות מטבח וסינרים, כיסויי מיטה וביגוד תחתון, ויצאה לדרכה החדשה.

בחנות תוכלו למצוא גם פריטים חדשים, מלאכת יד של וידמן ושל מעצבים אורחים, ביניהם כובעים, כריות ותיקים העשויים ממטריות, וכן גופי תאורה ממפיות קרושה וממגבות ישנות, שהיא יוצרת בשיתוף עם המעצב עידו דרור. תוכלו להגיע אליה עם פריט שקרוב ללבכם ולהפכו לפריט עדכני שישרת אתכם, או לנבור בערמות הטקסטיל שבמקום, ולבקש מווידמן להכין עבורכם משהו מיוחד.

כתובת: רחוב יהודה הימית 34, טלפון: 03-6839402 , 054-4649900, זמני פתיחה: ג'-ה' 19:00-11:00, שישי 15:00-10:00


טקסטיליה: טקסטורות שנראות כמו המפיות מבית סבתא


טקסטיליה: כפתורים וסלילי חוטים – כמו בחנויות הסדקית של פעם


טקסטיליה: מנורה מבד תחרה וכובעים צבעונים שנתפרו מבדים של מטריות

4make

תמר וייסברוד ודניאל אואקנין, בני זוג ובוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת הדסה בירושלים, החלו את עבודתם המשותפת לפני שמונה שנים. תמונות פורמייקה עם מדבקות שעיצבו וייצרו בעצמם היו הפריט הראשון שאותו מכרו, בימים שבהם מדבקות מעוצבות עדיין לא עיטרו כל חדר ילדים או משרד. התמונות התקבלו בהתלהבות והמדבקות המיוחדות בעיצובם החלו לצבור פופולאריות.

מדבקות קיר לכל חלל בבית, לרהיטים ואפילו להדבקה על החלונות – הכל מעוצב ומיוצר על ידם – בארץ ותוך לא מעט שיתופי פעולה עם מאיירים מוכשרים, על-מנת לשמור על המקוריות. וייסברוד ואואקנין יענו כמעט על כל דרישה שלכם, אם בסדרה האורבנית שתוכלו לעטר באמצעותה את קירות חדר המגורים, ואם בסדרה המקסימה של Wally, הדמות המאוירת שתארח לכם לחברה במטבח, בחדר הילדים ואפילו בשירותים. אפשר להזמין מדבקות בעיצוב אישי.

כתובת: רחוב יפת 32, טלפון: 03-5183213, זמני פתיחה: א'-ה' 18:00-10:00, שישי 14:00-10:00


4make: תמונות ומדבקות לבית

עיישה

משמעות המילה עיישה במרוקאית היא "חיה", ואין מילה טובה מזו כדי לתאר את יעל בוני, שנקראת כיום עיישה, ושהקימה את החנות בשותפות עם איריס עזר. תחילתו של הסיפור לפני שש שנים בטיול שורשים למרוקו, שאליו יצאה בוני ושממנו חזרה עיישה. בוני-עיישה התאהבה במקום, בתרבות, בשפה ובעיקר במלאכות היד המסורתיות שפגשה בדרכה: בורסקאות, אריגה, שזירה, נפחות, כדרות ופסיפס – אמנויות שעברו במשך דורות מאם לבת ומאב לבן.

עיישה מביאה פריטים (וסיפורים) שהיא מלקטת מהכפרים במרוקו ומאמנים מקומיים אשר יוצרים חלק מהפריטים במיוחד עבורה. תוכלו למצוא אצלה גדילים לווילונות ולידיות הדלת, מנורת שולחן מתחרה, מעצורי דלת צבעוניים ואותנטיים, פלטות פסיפס משיש המתאימות לשולחנות, מגשים, תיקים, חגורות וכלי בית. על כל אחד מהם יהיה לעיישה סיפור עבורכם, שאותו היא תספר בהתלהבות מדבקת.

כתובת: רחוב יפת 12 (סמטת החלפנים), טלפון: 03-5188690, זמני פתיחה: א'-ה' 19:00-10:00, שישי 15:00-10:00


עיישה: נעלים, בדים וטקסטוריות מרוקאיות


עיישה: בעלת החנות מלקטת את הפריטים בכפרים של מרוקו

אלמנטו

חברה ישראלית לעיצוב המוכרת את מוצריה בכל העולם, ואשר פתחה לפני כשנה חלל תצוגה חדש ביפו. המבנה היפואי הישן בעל התקרות הגבוהות והקשתות מרשים בפני עצמו, והרהיטים – שהם אינטרפרטציה עכשווית לעיצוב של שנות ה-60 וה-70 – יושבים בתוכו בשילוב מושלם המעצים את שניהם. יוסי גולדברג, הבעלים והמעצב, הקים את אלמנטו כבר לפני עשור. פרט לרהיטים המעוצבים על ידו בהזמנה אישית על פי מידה, מוצגים בחלל מגוון פריטים מיוחדים של אמנים ושל מעצבים, שלהם הוא נותן במה.

את העין תופסות שוב ושוב הצבעוניות החזקה והתבניות המיוחדות: חום, צהוב, ירוק וכחול בצורות גיאומטריות ובשלל טקסטורות, שמצד אחד מזכירות משהו מימים עברו ומצד אחר משדרות חדשניות ועדכניות. תוכלו לרכוש שם ספות, כורסאות, הדומים, שולחנות כתיבה, גופי תאורה, טקסטיל וכלי נוי – כולם מעוצבים, מיוחדים ומלאי חיים.

כתובת: רחוב הצורפים 15, טלפון: 03-6209848, זמני פתיחה: א'-ה' 19:00-10:00, שישי 14:30-09:00


אלמנטו: אינטרפטציה עכשווית לתקופת שנות ה-60 וה-70


אלמנטו: ספה בצבע ירוק חזק

בלום פילד

גלריה לעיצוב בבעלותם של עופר שחר ואיתי כהן, שני חבר'ה צעירים עם אהבה לעיצוב, עם מעוף ועם ידיים טובות, אשר הוגים ובונים ריהוט ופריטים משלימים לבית. שחר, מנהל אמנותי בתחום הקולנוע והטלוויזיה בעברו ומעצב פנים במקצועו, חבר לכהן ויחדיו הם פתחו גלריה בחלל שהיה פעם מוסך. את חלק מהריהוט הם מייבאים מחו"ל, אך את רוב פריטי הריהוט הם מעצבים בעצמם, תוך שימוש חוזר (readymade)בחומרים קיימים.

השניים לוקחים חפצים קיימים, משפצים ומשדרגים אותם ומשנים את ייעודם, וכל זאת בסטודיו קטן החבוי מאחורי הגלריה. פרט לספות, לכורסאות, לתיבות מסע מיוחדות, לגופי תאורה ולמתלים תוכלו לרכוש אצלם ציורים, פסלים, תכשיטים, אביזרי אופנה ופריטים נוספים של אמנים ושל מעצבים צעירים, המציגים שם את עבודותיהם.

כתובת: רחוב רוחמה 12, מתחם נוגה; טלפון: 03-5180124, זמני פתיחה: א'-ה' 20:00-10:00, שישי 15:00-10:00


בלום פילד: פריטים שבעלי החנות מעצבים בעצמם


בלום פילד: ריהוט וינטג'