התל אביבית הלבנה

במרפסת שולבו כדים צבעוניים גדולים לצד מערכת ישיבה לבנה מאיי. די.דיזיין | צלם: בועז לביא
במרפסת שולבו כדים צבעוניים גדולים לצד מערכת ישיבה לבנה מאיי. די.דיזיין | צלם: בועז לביא

חלל לבן נקי עם נגיעות צבע שובבות בפריטים המשלימים, שתכננה מעצבת הפנים עדי אדליס עבור זוג צעיר עם תינוק, יוצרים דירה מודרנית ומינימליסטית עם שפע חללי אחסון. שמנת עם תוספות

88 שיתופים | 132 צפיות

שטח הדירה 120 מ"ר +מרפסת 20 מ"ר

בני זוג עם פעוט שעמדו לחזור לארץ אחרי שהות ממושכת בארצות הברית הפקידו – בשלט רחוק – בידי מעצבת הפנים עדי אדליס את עיצוב הדירה החדשה שרכשו ברמת אביב. מדובר בדירת קבלן שכללה במקור חמישה חדרים וחצי בשטח של 120 מ"ר. הנחיות הבעלים היו סגנון נקי, מטבח גדול ופעיל מאוד, חדר ספורט ומקומות אחסון רבים. המעצבת קיבלה אזהרה חמורה בכל הנוגע לשימוש בצבע. אל בני הזוג הגיעה אדליס לאחר שעיצבה את ביתה של הדודה.
העבודה על הדירה נמשכה כשנתיים, ובשנה הראשונה היא התנהלה לחלוטין בשלט רחוק. אדליס הכינה תכניות, צילמה חומרים, שלחה דוגמאות ותיארה בפרוטרוט את האפשרויות. התכנון החל מהמטבח שנקנה ברגבה – מטבח מודרני ולבן המשלב משטחי קוריאן ודלתות זכוכית (דגם יהלום), וסבב עליו. כדי להגדיל את מקומות האחסון בוטל חדר שינה אחד; חלקו הוסב לחדר ארונות ענקי, וחלקו סופח לחדר הרחצה הקטן ביחידת ההורים כדי להגדילו.


לצד מטבח של רגבה המשלב משטחי קוריאן ודלתות זכוכית בעיצוב מינימליסטי, שולב קולט אדים מרשים של מילה וכיסאות בר של FAB שנקנו דרך האינטרנט. צילום: בועז לביא

תכנון התאורה

אדליס נוהגת לתכנן את התאורה בשלבים מוקדמים של הפרויקט. מכיוון שהיה חשש ממחסור בתאורה טבעית בגלל בניין צמוד, הונמכה תקרת החלל המרכזי ב-12 ס"מ לטובת גופי תאורה שקועים ומשחק הפיזור שלהם בחלל. כדי לקבל תאורה שוטפת וחזקה נבחרו גופים טכניים מדגם donats וגופי תאורה שקועים מדגם deep, כולם של חברת דלתא לייט, המיובאים לארץ על ידי קמחי תאורה. הם שולבו בסלון, במטבח ובמסדרון המוביל לחדרים. גם מערכת השמע הותאמה לאופי תכנית התאורה. גופי התאורה הדקורטיביים הגיעו בשלב מאוחר יותר.

אוסף תצלומים שצילמה בעלת הבית ומוסגרו במסגרות של איקאה, פריטי ריהוט מרשימים, בהם ספה של המותג מורוסו וספרייה עשירה, מכניסים נגיעות של צבע לחלל הלבן. צילום: בועז לביא

בחירת הצבע

הממ"ד הוסב לחדר ספורט עם כל הציוד המתבקש – מקום לשני זוגות אופניים, לבר, לטלוויזיה ולאחסון ציוד הספורט הרב שברשות בני הזוג. החדר עוטר בטפט דקורטיבי (אורית טראוב), והקירות נצבעו בכחול. הרהיטים הקיימים של בני הזוג הם רהיטי חדר השינה וחדר הילדים. כיסאות הבר במטבח והפופים בסלון הוזמנו דרך האינטרנט מהאתר של חברתFab , ועם מדבקות הקיר הגיעו לארץ עם בני הזוג.

במעבר שבין החלל הציבורי לחלל הפרטי מוקמה פינת משחקים צבעונית, ומולה, במסדרון הרחב, תוכננה ספרייה גדולה על ידי נגר פרטי (יוני שילה). לאט-לאט נוספו לתכנון גם נקודות צבע, ובלי להרגיש נעשתה הדירה הלבנה צבעונית ומשמחת. באזור פינת האוכל שנקנתה באיי.די.דיזיין, שולבו שני איורים צבעוניים של דנה נחום שנעשו על פי תמונת בנם של בני הזוג, ושעון צבעוני של פרוז'טי שנקנה באתר האינטרנט של החברה האיטלקית ונשלח לארץ.

רצפת חדר השינה של ההורים חופתה בפרקט עץ אלון, והוא עוצב למשעי כמו חדר במלון יוקרה. צילום: בועז לביא

הום סטיילינג

הספה בסלון היא של המותג מורוסו ונקנתה עם השולחן בהביטאט, ועל עיצוב הטקסטיל אמונה המעצבת אורית טראוב. היא תפרה וילונות לבנים ורכים בחדר השינה ובסלון וכן וילונות תואמים לחדר הילדים ולחדר הספורט. טראוב גם תפרה כריות לסלון ומצעים וכריות שהלבישו את חדר השינה המפנק. על קיר הסלון נתלו תצלומים שצילמה בעלת הבית ומוסגרו במסגרות לבנות של איקאה. המרפסת הצופה קצת לים, ובעיקר למזגני הבניין שליד, עוטרה בכדים בצבעוניות עזה לצד מערכת ישיבה לבנה שנקנתה גם היא באיי.די.דיזיין.


נגיעות של צבע בחדר הרחצה של ההורים מתקבלות משטיח וראש ברז של המותג גרוהה שנקנה בנגב. צילום: בועז לביא