חדש על המדף

יואב בייטנר. כלים בעבודת יד
יואב בייטנר. כלים בעבודת יד

חם בישראל - מוצרים חדשים, ספר עיצוב מומלץ וחנויות חדשות שנפתחו לאחרונה

88 שיתופים | 132 צפיות
כלים בעבודת יד
כלים בעבודת יד

1. אמנות שימושית – כלי מטבח בעבודת יד 

יואב בייטנר, מעצב תעשייתי בוגר בצלאל, התמכר בשנים האחרונות לעבודה בעץ ומפסל כלי מטבח ייחודיים. את העצים – גזמי זית, שקד, ברוש, שזיף ועצים מקומיים נוספים – הוא משיג דרך גננים, ומערב בתהליך העיבוד שלהם רק כלים ידניים כגון גרזנים, סכינים ומפסלות. המרקם הטבעי של חומר הגלם מהווה נקודת מוצא לכל היצירות, אך כל כלי הוא יחיד במינו. הכלים עוברים ייבוש הדרגתי ומשיחה בשמן מגן שהופך אותם לעמידים מאוד. מוצר הדגל שלו הן כפות הגשה שכבר נכנסו לשימוש במסעדת מו ומו ברחובות ונמכרות בחנות אינטרנטית לכלי בישול בניו יורק. "בכף עץ אני רואה שילוב נפלא בין מוצר שימושי עם היסטוריה ארוכה ושורשים מכל העולם. זהו חפץ שחייב להיות נוח ויעיל אבל ניתן לעשות ממנו חגיגה של עיצוב או פסל שימושי", הוא אומר.

יואב בייטנר, 7323999־054, להשיג באתרים מרמלדה מרקט ו־Etsy

 

צילום: רן בירן
צילום: רן בירן

2. Tasting Room – חדר טעימות יין 

בבית הקהילה הטמפלרית – מבנה משנת 1911 במושבה שרונה שהוזז, שומר ושופץ – נפתחו בר וחנות יין קונספטואליים. בחלל מרפסת דק הפונה לרחבה מרוצפת ולמרתף. המרתף מחולק לחדר פרטי שנסגר בדלת זכוכית שקופה, ולבר, שמציע תפריט מנות תואמות יין וחלל תצוגה וטעימות. לב המקום הוא מכונת מזיגה שהובאה מאיטליה, המאפשרת טעימה של 40 סוגי יין מהארץ ומהעולם. העיצוב (סטודיו OPA) מבוסס על מתכת, עץ ושעם, חומרים שמאפיינים את תעשיית היין. חיפוי שעם בתקרה מתכתב עם מתקן לכוסות מאותו חומר, וגופי תאורה ממתכת בגוני שחור מהווים אבזור מודרני שאינו תופס נפח בחלל. כיסאות בסגנון וינטג' בגוון צהוב־ירקרק מוסיפים צבע לפלטת הגוונים המצומצמת, והקיר שמעל הבר מעוטר בהדפסים גרפיים של בעלי חיים, שמנקודות שונות בחלל נראים כאשליה אופטית. מנהלת המקום היא הייננית רוני ססלוב (לשעבר יקב ססלוב).

Tasting Room, מתחם שרונה, קפלן 36 תל אביב, 5333213־03

seti. צילום: עודד סמדר
seti. צילום: עודד סמדר

3. Seti – בוטיק עיצוב חדש

בוטיק חדש לעיצוב ולהלבשת הבית מציע פריטי פרימיום מוקפדים ואלגנטיים שנאספו על ידי הבעלים, זהבה שחר. שחר ביקשה ליצור אוסף מצומצם וייחודי של פריטים ממותגים בינלאומיים מובילים, בהם פריטי ריהוט של המותג הצרפתי Hamilton Conte; עבודות יד בזכוכית מבית SKLO; ופריטים מאקריל של המעצבת אלכסנדרה פון פירסטנברג. חלק מרכזי בחנות מוקדש לבישום הבית ומציע נרות, אביזרים משלימים וספריי בישום של המותג הצרפתי הוותיק Cire Trudon ביותר מ־40 ניחוחות, וכן מוצרים מבית L'artisan Parfumer, המתמחה בבישום יוקרה לגוף ולבית. את החלל עיצבו דנה קושמירסקי ואושרי אבירם בקווים נקיים ומינימליסטיים המהווים רקע ובמה למוצרים היוקרתיים והיקרים.

SETI, שבזי 25, נווה צדק, תל אביב, 5491396־03

Seconds. צילום: מיכל קריגר
Seconds. צילום: מיכל קריגר

 

4. הזדמנות שנייה – חנות לפריטי מעצבים יד שנייה

החנות Seconds של נועה פרלמן־קיפר בקיבוץ עינת מציעה רהיטים ופריטי עיצוב ממותגים מיד שנייה. הרעיון העומד מאחורי המיזם של פרלמן־קיפר הוא יצירת חוויית קניות איכותית, מסוגננת ואסתטית, הדומה ברוחה לזו שבחנויות יד שנייה למוצרי  High Endברחבי העולם. כל המוצרים בחנות מלוקטים בקפידה מחנויות, מבתים וממעצבים ומצבם מצוין. הם מאופיינים בעיצוב עכשווי ומגיעים ממיטב בתי העיצוב בארץ ובעולם, בהם טולמנ'ס, אלמנטו, פיטרו הכט, קסטיאל, הביטאט ועוד. לבד מההזדמנות לרכוש פריט מעצבים נחשק במחיר סביר, ראו זאת כהזדמנות להצטרף למגמה הירוקה השוטפת את העולם. בקרוב יעלה לאוויר גם אתר שבו ניתן יהיה לראות בפירוט את כל הפריטים המוצעים למכירה.

Seconds, קיבוץ עינת, 4353373־054, בתיאום מראש

CASA BUGATTI
CASA BUGATTI

 

5. סטייל איטלקי – מותג חדש בארץ

מותג העיצוב האיטלקי Casa Bugatti, שנחשב לאחד ממותגי העיצוב היוקרתיים בתחום מכשירי חשמל קטנים למטבח, הגיע לארץ. המותג, המקושר לשושלת בוגאטי מעולם רכבי היוקרה, נוסד בשנת 1923 באיטליה והחל את דרכו כיצרן סכו"ם. היום כאמור הוא נחשב לאחד המותגים המובילים בתחום מוצרי חשמל קטנים למטבח. כל הפריטים בקולקציה – מכונות קפה מקצועיות וערכות אוכל ייעודיות לילדים, בלנדרים ומצנמים, מאזני משקל ומסחטות לפירות הדר – מעוצבים בסגנון מודרני ומתוחכם, תוך שילוב צבעים עזים בקשת גוונים רחבה.

להשיג בחנויות עיצוב נבחרות.

לבירור נקודות המכירה ברחבי הארץ: 7576703־074

פיסת היסטוריה. צילום: אלעד שני
פיסת היסטוריה. צילום: אלעד שני

6. שיעור בהיסטוריה – מתנות בניחוח אחר

הסטודיו לעיצוב "פיסת היסטוריה" מבקש לעשות מהפכה בתחום המזכרות בארץ ולהחליף את מוצרי היודאיקה המוכרים במתנות מסוג קצת אחר, שיעלו חיוך על פני המקבלים אותן וגם ילמדו אותם קצת מההיסטוריה של עם ישראל. הסטודיו מציע בובות, פוסטרים וחולצות טי בעיצובים מודרניים ומדליקים, שעליהם דמויות היסטוריות כמו הרצל, דוד בן גוריון, משה דיין, גולדה מאיר וזאב ז'בוטינסקי.

להשיג באתר הסטודיו ובחנויות עיצוב נבחרות ברחבי הארץ

design bloggers at home
design bloggers at home

7. Design Bloggers at Home – ספר חדש

בעידן הדיגיטלי הפכו הבלוגרים למובילי דעת קהל בתחומים רבים, בהם כמובן גם תחום העיצוב. מאחר שהרשת פתוחה לכל אדם ודעה, המגוון עצום וניתן להיחשף לאינספור השראות, דעות ורעיונות. Ellie Tennant, מחברת הספר, היא אחת מראשונות הבלוגריות בבריטניה בתחום עיצוב הבית, בעלת הבלוג הפופולרי Home Shopping Spy וכתבת עיצוב במגזינים נחשבים. בספר Design Bloggers at Home היא פוגשת את הדמויות שמאחורי הבלוגים המובילים בעיצוב ומספקת הצצה אל הבתים הפרטיים המעוצבים שלהם ואל רעיונות מקוריים בתחום עיצוב הבית. הוצאה: Ryland Peters & Small, 160 עמ', המחיר: 159 שקלים

להשיג בחנויות רשת צומת ספרים

מיידלע. צילום: דנה ישראלי
מיידלע. צילום: דנה ישראלי

8. קיטש ריחני – הסבונים של מיידלע

הילה דורון, בעלת המותג מיידלע, החלה בהכנת סבונים כתחביב שהתפתח למותג, המציע מגוון סבונים צבעוניים וריחניים בעיצובים שילדות אוהבות – לבבות, סוכריות, קאפקייקס, חיות מחמד, דמויות קטנות וחמודות ועוד. את הידע שצברה דורון משתפת בסדנאות ובימי הולדת שהיא מעבירה (1,700־2,000 שקלים) ובערכת DIY ליצירת סבונים מעוצבים שתספק לכם חוויה ריחנית עם הילדים בחופש (100 שקלים). את הסבונים המקסימים של דורון אפשר לקנות בבודדים (10־25 שקלים) או במארזים (35־200 שקלים).

להשיג במיידלע, מושב סגולה, 9430099־08