חידושים בעולם הגינון

העציץ החדש שכובש את המרפסות | צלם: יח"צ
העציץ החדש שכובש את המרפסות | צלם: יח"צ

מיני חממה שיושבת על אדן החלון, העציץ החדש שכובש את המרפסות, אבנים בני אלפי שנים לשבילי הגינה ועוד מוצרים חדשים שישדרגו את הגינה שלכם

88 שיתופים | 132 צפיות

1. מעצבים את הנוף – שבילים ואבני מדרך

שביל בגינה אינו רק נתיב הליכה כי אם חלק בלתי נפרד מעיצוב הנוף. שילוב סוגים שונים של אבני מדרך בגינה מוסיף עניין ותורם כמובן לנוחות הפוסעים בה. אבני מדרך טבעיות מגיעות בדרך כלל בחמישה גוונים פופולריים – שחור, אפור, קרם, חום ואדמדם.

הגוון המיוחד של האבן הוא תוצאה של מינרלים ומשקעים הנוצרים בה במשך אלפי שנים. בגווני השחור והאפור המראה הכללי הוא אחיד והגוון נשמר לאורך זמן, בגוון הקרם לעומת זאת ניתן להבחין בצמחים מאובנים אשר צורתם מופיעה על האבן ויוצרת לה מראה ייחודי. חשוב לוודא שאבן המדרך גדולה מספיק כדי לפסוע עליה ושהשביל מורכב מאבנים שמונחות במרחקי פסיעה נוחים ושווים.

המחירים המומלצים לצרכן: 63־124 שקלים. לאתר

להשיג בחברת אבן ארי המתמחה באבני מדרך, באדנים ובאבני ריצוף

2. הכדור הוא ירוק – עציץ עגול

גרינבו, הממציאה והיצרנית של עציצי המעקה שהפכו להצלחה עולמית, משיקה את הגרינבול – עציץ כדורי שניתן לתלות מהתקרה, להניח על השולחן או לתלות על הקיר.

הגרינבול מגיע בקופסה מעוצבת מחומרים ממוחזרים בלבד, הכוללת גם שלושה מתלים המאפשרים גיוון בעיצוב. עיצובו יוצר מראה של כדורים צפים באוויר בשילוב עם צמחייה, והוא מוצע במגוון צבעים.

המחיר:
49 שקלים. לאתר

3. כמו בקתה בשווייץ : מיני־חממה

מיני־חממה מסדרת IKEA PS 2014, מוצר שעוצב על ידי המעצב השווייצרי הצעיר ניקולס קורטולציס בהשראת הבקתות בשווייץ. החממה מתאימה למרפסת, למטבח או לאדן החלון, וניתן להעמידה או לתלותה על הקיר. חלקה האחד פתוח וחלקה השני סגור כך שניתן לשלוט בטמפרטורה שבה באמצעות צורת העמדתה. כאשר קריר בחוץ יש להעמיד את חלקה הפתוח כלפי הקיר ובימים חמימים ניתן לסובב אותה כך שחלקה הפתוח פונה החוצה. החממה מוצעת בצבעים של כתום ולבן ויכולה להכיל עד שלושה עציצים.

המחיר: 195 שקלים. לאתר

להשיג ברשת חנויות איקאה

4. עיצוב משולב – יחידת אחסון מודולרית

המעצבת השבדית אניה סבטון עיצבה יחידת אחסון מודולרית שניתן לשלב את חלקיה או להפריד ביניהם. ליחידה מסגרת מלבנית ממתכת, והיא יכולה להתאים לשמש בפונקציות רבות ולהיות מתלה למעילים או מערכת מדפים להנחת עציצים. גובה היחידה הוא 170 ס"מ ורוחב המדפים בה הוא 50 ס"מ או 75 ס"מ. כאשר משלבים בין היחידות השונות נוצר פריט עיצוב שימושי שיכול לשמש גם כמחיצה דקורטיבית לחדר.

לאתר

5. ספר החודש – "Handmade for the Garden"

טרנד ה"עשה זאת בעצמך" (DIY) סוחף גם את עולם הגננות ואדריכלות הנוף.
המחברת Susan Guaglumi מציעה על סמך ניסיונה הרחב יותר מ־50 פרויקטים יצירתיים ופתרונות קלים לעיצוב הגינה הביתית. הספר מדגים יצירה באביזרים ובחומרים נגישים, זולים וקלים לשימוש כגון נייר עיתון, בדים, פסיפסים, מוזאיקות מחמר ועוד. כל אלה, נוסף על הדרכה בנושאי גינון, שתילה והשקיה, יהפכו גם גנן חובב למקצוען ויכניסו נופך אישי ואמנותי לגינה הביתית.

הוצאה: Abrams Publishing. מחיר: 139 שקלים

להשיג ברשת חנויות צומת ספרים