טרנד: אירועי בוטיק

אירוע מעוצב בקונספט של המותג Pip. פטי גאטו – מסיבות קונספט. משמאל: כלי אירוח והגשה מנייר. Talking Tables | צלם: אילן נחום, יחסי ציבור
אירוע מעוצב בקונספט של המותג Pip. פטי גאטו – מסיבות קונספט. משמאל: כלי אירוח והגשה מנייר. Talking Tables | צלם: אילן נחום, יחסי ציבור

אירועי קונספט-בוטיק הם טרנד שסוחף אחריו לא מעט מעצבות, שמוציאות תחת ידיהן היצירתיות מנות קטנטנות ומפוסלות, קינוחים מושקעים וסטיילינג מהסרטים. קחו השראה וכמה טיפים

88 שיתופים | 132 צפיות

מתי בפעם האחרונה הייתם בחתונה או בחגיגת בני מצווה ולא השתעממתם מקבב על מקל קינמון? נהוג לראות בענף האירועים את אחיו הקטן והמעתיקן של ענף המסעדות. מבחינת טרנדים – מנות למרכז השולחן ותפאורת שוק שעדיין בתוקף בקיץ הקרוב – ההבחנה נראית מדויקת, אך לא כל התחום בנוי על חיקויים. למעשה בכל מה שקשור למתוקים יש אירועים שמנצחים מסעדות מהשורה הראשונה.

טרנד נולד

שמו של הטרנד החם הוא אירוע קונספט: קאפקייקס, עוגות, ממתקים בעבודת יד ומתוקים – ולפעמים גם מלוחים – סופר-מושקעים, עם מיתוג אישי עד קצות הקיסמים. "הבנו שלאנשים נמאס שכל האירועים נראים כאילו נלקחו מאותו פס ייצור ושיש צמא אדיר ל'בוטיק מסיבות' – מעין הוט קוטור לענייני אירועים, שהכול בו נעשה לפי הזמנה אישית באמת", אומרות רעות פיינגולד ועידית חסיד מפודינג, שיוצרות שולחנות מתוקים לאירועים.


אירוע מעוצב בסגנון וינטג'. פודינג – אירוח ושולחנות קונספט מתוקים בעבודת יד. צילום: דן מילר

עוד בנישה:

בית יפהפה במושב עם פריטי אספנות

חנויות העיצוב השוות בעמק יזרעאל

5 עיצובי קיץ מקוריים

אמריקה בישראל

בחינת שורשי התופעה מעלה בעיקר שם אחד: איימי אטלס, יהודיה ניו-יורקית שהמציאה את טרנד בר המתוקים המעוצב. "היא זו שעשתה את הפריצה הגדולה באירועי נושא", אומרת רוני אריאלי, מבעלי רשת הילולה, "יש כיום הרבה חברות שעושות מיתוגים בהשפעת השולחנות שלה שממתגים הכול עם ירידה לפרטים הכי קטנים".

הבלוג של אטלס Sweet Designs הוא כר פורה לרעיונות ולמתכונים למסיבות קונספט לכל חג והזדמנות, מפורים וחג ההודיה עד אירוע בסגנון אחוזת דאונטון. כמו הגורו האמריקנית, כך גם בארץ – התחום נשלט על ידי נשים צעירות עם אין סוף דמיון. כמה מהן אימהות צעירות שנשבו בקסם, אחרות עשו הסבה מקצועית לעולם שכולו קאפקייקס ומפיות. "כאשר הייתי בסוף ההיריון, לפני קצת יותר משנה, נחשפתי לתחום עיצוב שולחנות הקונספט והתאהבתי מיד.

איוונה ניצן, מעצבת רב-תחומית ומתמחה בממתקים ובבצק סוכר, ומיכל מוזס, שפית וכתבת אוכל, הקימו את המותג פטי גאטו, ועינת קפלן מ"מתוקתקות", אדריכלית במקצועה, נהנתה כל כך להפיק אירועים משפחתיים עד שעשתה מהתחביב מקצוע. פיינגולד וחסיד, אימהות עם רקע בתחומי העיצוב וההפקה, התחילו מעיצוב אירועים להולדת הבת. לפני שבועות אחדים הן הכינו עוגות ועוגיות למסיבת יום הולדת 40 פרטית לאביב גפן, שנערכה בביתו, וזוהי רק ההתחלה.

מימין: אירוע מעוצב בקונספט של בלרינה. פטי גאטו – מסיבות קונספט. צילום: דניאל לילה
משמאל:
כלי אירוח והגשה מנייר. Talking Tables. צילום: יח"צ

מיתוג תחילה

עם או בלי כוונה הצליחו הנשים הצעירות לגרום מהפך בתחום האירועים, קטנים כגדולים. "אנחנו יכולות לעבוד עם כמויות שונות של אנשים, מאירוע חברה ל-800 איש עד אירוע פרטי לשלושים איש בבית", אומרות ניצן ומוזס. הרעיון המרכזי הוא להכפיף את כל המאפיינים שעושים אירוע – כלים, מפות, קישוטים וגם תפריט – לנושא אחד, הבא לידי ביטוי בגוונים אחידים ובמוטיבים גרפיים בעלי משמעות לבעל השמחה. נקודת המוצא היא מן הסתם בקביעת קונספט.

"לאחר שאני מקבלת מידע על החוגג אני מתחילה בתהליך מיתוג, שכולל בחירת נושא וצבעים. לרוב ייבחרו שלושה צבעים שיובילו את העיצובים תוך כדי התכתבות עם הנושא הנבחר", מסבירה שופן ומספרת על חגיגת יום הולדת של בן שנה בנושא ספארי. "בחרתי שלוש חיות עיקריות – פיל, ג'ירפה וקוף. התמקדתי בתכלת, בצהוב ובבורדו, צבעים קלילים וכיפיים שמתאימים לגיל שנה, ובעיגולים כמוטיב מלווה לאורך העיצובים".


אירוע מעוצב בקונספט של חווה. מיס פטל. צילום: שרית נובק

לא מעגלים פינות

ירידה לפרטים בהתאמה לקונספט מגיעה עד לתפריט. "בכל מה שקשור לאוכל, ישראל היא מעצמה", אומרות מוזס וניצן, "בארצות הברית אוהבים דברים מתועשים עם קרמים קנויים וצבעי מאכל. בארץ זה לא יעבוד". גם הפודינגיות אינן מוכנות לעגל פינות. "מבחינתנו, אמנם הקינוחים יפים, אבל חשוב הרבה יותר – טעימים. לכן אם לקוח לוחץ על שימוש בבצק סוכר אנחנו נעמדות על הרגליים האחוריות, בעיקר באירועי מבוגרים". קפלן משאירה את כל האפשרויות פתוחות. "יש משמעות לגיל האורחים. מבוגרים מצפים לקינוחים 'אניני טעם' יותר כמו טארטלטים ועוגיות מיוחדות, אבל זה לא אומר שבאותו שולחן לא יהיו ממתקים תעשייתיים".

מכיוון שכל אירוע נתפר לפי דרישה, טווח המחירים רחב. קפלן גובה עבור שולחן מתוק ובו שישה עד שמונה קינוחים ודקורציות מ-6,000 שקלים. בפודינג המחיר לשולחן קינוחים לאירוע קטן נע סביב 10,000 שקלים "ומטפס גם גבוה הרבה יותר מזה, בכפוף לכמות האורחים, לקונספט הנבחר ועד כמה הלקוח מעוניין ללכת עד הסוף עם הפנטזיה". מוזס וניצן מתקשות לנקוב סכום, אך מסכימות לומר כך: "אם בר ממתקים מתועשים עולה בסביבות 3,000-2,000 שקלים, אפשר לתאר שמחיר שולחן שלנו גבוה הרבה יתר".


אירוע מעוצב בקונספט של פיראטים. מתוקתקות – שולחנות אחרים לאירועים. צילום: אילאיל זיו

קצת אביזרים והרבה יצירתיות

מפיקות אירועי הקונספט נמצאות בקצה העליון של הסקאלה, אבל מי שמאמינה כי היא בעלת ידיים ימניות יכולה להתמודד עם האתגר בהצלחה. "פעם היה צריך להיות אימא ואבא יצירתיים כדי להכין יום הולדת אסטרונאוטים. היום פחות, כי יש אביזרים מוכנים, אבל עדיין יצירתיות היא פקטור", אומרת רוני אריאלי מ"הילולה", רשת לכלים ולקישוטים למסיבות. רעיונות אפשר למצוא בקלות בבלוגים מובילים: Hostess with the Mostess ו-One Charming Party בחו"ל ומיס פטל בארץ. שרית נובק, בעלת הבלוג, החלה לעסוק בתחום לאחר שעיצבה יום הולדת לבנה, ולהבדיל מהמרואיינות הקודמות, היא ממשיכה לעבוד כאשת היי-טק.

כתחביב היא מעצבת, אופה ומצלמת, ומעלה פוסטים יפהפיים עם הנחיות ומתכונים שמאפשרים להפיק אירוע קונספט גם אם לא קוראים לך מרתה סטיוארט. "הכול זמין כל כך כיום. יש חנויות רבות שמוכרות סטים של כלים חד-פעמיים וסטים שלמים למסיבות, כולל מיתוג. האפשרויות פשוט בלתי מוגבלות. כל מה שנותר הוא להכין כמה מטעמים ולהגיש".

אירוע מעוצב בקונספט של ברווזים. מיס פטל. צילום: שרית נובק

איך מחליטים על תפריט?

"רוב האירועים שערכתי היו עבור אנשים שהכרתי, וזה הקל את בחירת התפריט על פי טעמם של המשתתפים. למסיבת רווקות למשל אתמקד במנות קטנטנות וחמודות ואשתמש בהרבה ירקות, סלטים, קישים ופינגר-פוד, מה שנקרא 'אוכל בנות'. באירועים לילדים אשתדל ליצור אטרקטיביות דווקא באריזות, והאוכל יהיה מתוחכם פחות, כזה שילדים אוהבים".
היא מתחילה את התהליך בבחירת נושא וסקאלת צבעים, ויוצאת לשופינג: קניית בדים וסרטים תואמים בנחלת בנימין וקניית חותכנים וקישוטים שמתקשרים לנושא בחנות לצורכי אפייה. "גם למי שלא עוסק בתחום כדאי שיהיה בבית סט אחד של כלי הגשה. זו הוצאה חד-פעמית, ושאר העבודה תיעשה באמצעות הטקסטיל שמסביב", היא מנדבת טיפ ומזהירה שלא להגיש לשולחן אוכל בתבניות התנור, ובוודאי לא במגשי אלומיניום כי "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. תשומת הלב, ההשקעה, האהבה – כולם ניכרים בכל מנה".

איפה משיגים כלים ואביזרים?

חנויות אביזרי המסיבה הן קיצור דרך להפקת אירוע קונספט. קרן כץ נובל, בעלת המותג Dreams and Wishes, זיהתה צורך בכלים ובאביזרים איכותיים, והחלה לייבא מוצרים של חברת talking tables. "כל נושא האירוח קיבל תפנית, ואנשים משקיעים בדקורציה", היא אומרת. המוצרים מאופיינים באלגנטיות אירופית גם כשמדובר בילדים. סדרת בל אנד בו, המבוססת על דמויות מאוירות, שבתה את לבה, ולהפתעתה גם את לב הלקוחות. "התחברתי אליה בזכות סגנון הרטרו.

דנה גנות מ-Party Set מגלה שהמונח החם בתחום באירופה ובארצות הברית הוא printables – כל מה שאפשר להדפיס בהתאמה למסיבות נושא: קישוטים לקאפקייקס, קיסמים, באנרים ומוצרי נייר שניתנים להדפסה במדפסת ביתית. "בארץ זה מפותח קצת פחות, ולכן אנו מציעים שירות הדפסה עבור הלקוח, והוא מקבל מוצר מוגמר עם שם בעל השמחה או האירוע צמוד לקונספט".

למסיבת גלידה לילדה בת שלוש יוצרו כלים בוורוד, בצהוב, בכחול ובירוק מקושקש, ולצדם פרינטבלס תואמים – גביעי קאפקייקס, הזמנות, מדבקות לשקיות הפתעה ולבקבוקי זכוכית ועוד. "אנחנו עובדים בעיקר עם צרכנים פרטיים. חברות גדולות ומעצבות יש הרבה, אבל אנו פונים ללקוח הפרטי שרוצה לערוך בגינה הפרטית אירוע לארבעים איש, אפילו לאנשים שכלל לא קשורים לתחום ורוצים להגשים לוח שראו בפינטרסט".


קאפקייקס במראה של מדורות. מתוקתקות – שולחנות אחרים לאירועים. צילום: יאיר מיכאל

גם אתם יכולים – סדנאות לעיצוב אירועים

איוונה ניצן ומיכל מוזס מפטי גאטו פיתחו סדנה חווייתית בת ארבע שעות למי שרוצה ללמוד איך מעצבים אירוע קונספט מאל"ף עד תי"ו. השתיים מקיימות מפגשים אינטימיים וכייפיים, ובהם הן מלמדות את המשתתפות איך בונים אירוע קונספט, משלב הרעיון דרך הכנת הקישוטים ועיטור הקינוחים עד עיצוב שולחן מלא כמו בתמונות. הסדנה מלווה בטיפים הן בגזרת העיצוב והן בגזרת האפייה, והיא מתאימה גם למי שכבר התנסתה בהפקת אירועים שכאלה וגם למי שלא. המחיר: 350 שקלים

פנקס כתובות

פודינג – אירוח ושולחנות קונספט מתוקים בעבודת יד, 054-8185580, 054-4652818, לאתר

דובדבנים – מיתוג ועיצוב לאירועים ולחגים, 052-4217892, tal.duvdevanim@gmail.com ,לעמוד הפייסבוק

פטי גאטו – מסיבות קונספט, לאתר, 054-3975228,052-3848711, sales@petitgateau.co.il

מתוקתקות – שולחנות אחרים לאירועים, 052-2633094, לאתר

מיס פטל – לאתר

Dreams and Wishes , לאתר, טלפון: 052-5450979

הילולה – 03-6440228, לאתר

Party Set, לאתר, טלפון: 077-4423275

עכשיו בדרך האוכל: מתכון לעוגת וניל וחמוציות טעימה וקלה להכנה >>

עכשיו ב BelleMode: איך להיראות רזה יותר? הנה כמה טריקים מעולים >>

עכשיו ב-ZOOG: איך יוצאים טוב בתמונות? טיפים פשוטים שעובדים<<