משהו ישן וטוב

שימוש חוזר ברהיטים ובחפצים ישנים הוא אקולוגי וחסכוני ולרוב התוצאה יפה ומיוחדת. לפניכם 10 משפצי רהיטים שישמחו להפיח ברהיטים חיים חדשים. מבצע סבתא

88 שיתופים | 132 צפיות

1. סטודיו ענוצ'קה

ענת ואסף ממושב גאליה ממחזרים ומעצבים מחדש רהיטים ופריטים שונים מעץ. הם משוכנעים שמכל רהיט, בכל מצב שהוא נמצא בו, אפשר ליצור פריט פונקציונלי ומיוחד. "אנחנו לא מתיימרים להחזיר את הרהיט לקדמותו אלא רוצים לתת לו מראה חדש המשתלב עם אופיו הישן, בעזרת סגנונות הצביעה והריפוד הצבעוניים שלנו", הם אומרים.

בנוסף, הם גם מחדשים רהיטים לפי הזמנות פרטיות, לרבות דלתות כניסה מסיביות, מטבחים ושרפרפים.
טלפונים: ענת 052-3949576, דוא"ל
אסף 052-8376174, דוא"ל
פייסבוק: ענוצ'קה


שרפרף מרופד עם קריצה של פונפונים צבעוניים

2. וינטאג' מרקט

טלי ויזל, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, פתחה את הסטודיו שלה בבית נחמיה (ליד "איירפורט סיטי"). הסטודיו הוא בוטיק לחידוש רהיטים המתמחה בהסבת רהיטים לפריטים מודרניים עם ניחוח נוסטלגי. שיטות הצביעה הרבות, הריפודים השונים ושילוב של דוגמאות וטקסטורות הם שמייחדים את הסטודיו.

החפצים נאספים בקפידה ממקומות שונים ומעניינים בארץ ובחו"ל וכל אחד מהם יחיד במינו. פרט להיצע הנמכר בסטודיו, המקום מקבל גם פריטים לצביעה ולחידושים קוסמטיים (לא כולל עבודת נגרות ורפדות). עקרונות העיצוב מאחורי המותג מתבססים על מראה מעודן, רומנטי, כפרי, קסום ומיושן עם קריצה חדשנית שמתאימה לכל אחד.
טלפון: 052-5500011
דוא"ל

3. בשמת גל

בשמת גל ממושב רינתיה מכורה ל"זבל" מתוך תפיסת עולם אקולוגית ומתוך הצורך והאתגר שבעיסוק בחומר. זה שנים שבשמת ובן זוגה אוגרים בלול הישן במשק שלהם כמעט כל פריט שהושלך ונקרה בדרכם, בידיעה שבבוא היום ימצאו לו שימוש. בשמת משפצת רהיטים בהתאמה אישית ובונה רהיטים מחלקי רהיטים ישנים. המוטו שלה: מקסימום התחשבות בסביבה.
דוא"ל


כל כיסא מעוצב מעט שונה, מה שיוצר גיוון ועניין

4. דורותיאה

סטודיו וחנות מפעל המתמחים בחידוש ובשיפוץ רהיטים ובריהוט חללים ברהיטים של פעם. בסטודיו מייצרים גם כריות, וילונות ופינות ישיבה. הילה ואייל כגן, הבעלים, מחזיקים באוסף עשיר ומגוון של דלתות, חלונות, מנורות ואביזרים לבית המועמדים לשיפוץ או נמכרים כפי שהם.
דוא"ל
דוא"ל נוסף

פייסבוק: דורותיאה – הילה ואייל קגן


שידה של פעם, עם מפתחות לכל מגירה

5. Mayard

מאיה גל משדה ורבורג מייצרת רהיטים ואביזרי עיצוב מחלקי ריהוט ומפריטים ישנים. היא אוספת ורוכשת פריטי ריהוט שונים ומיוחדים שאותם היא משפצת ומציגה למכירה בסטודיו. כמו כן, לקוחות מביאים אליה רהיטים לצביעה ולשדרוג, שעוברים תחת ידיה המיומנות תיקון, שיפוץ ושדרוג (כולל אלמנטים מפורזלים) וחוזרים אל בעליהם כמוצרים חדשים.
דוא"ל
פייסבוק: Mayard-maya gal


כורסא עם אופי

6. בית המלאכה של הגר

הגר לנזיני מחדשת רהיטים ישנים במושב כפר הס. החשיבה על השינוי מתבצעת בשיתוף הלקוח והתוצאה היא רהיט שחודש והוחזר למראהו המקורי, שנוסף לו טוויסט עיצובי או שחזותו שונתה כליל. הסטודיו נותן גם שירותי נגרות וריפוד משלים לכיסאות ולכורסאות, ויש בו גלריה של רהיטים משופצים ומוכנים למכירה משנות ה-50 וה-60 ומבחר רהיטים למכירה לפני חידוש.
דוא"ל

7. חפץ עץ – שני גבריאל

אם ברצונכם לחדש רהיט משעמם או רהיט ישן ואהוב שאינכם מוכנים לוותר עליו, אתם מוזמנים להביאו אל שני ויחד איתה להעניק לו חיים חדשים. עבודותיה אינן "נקיות" ואינן תוצר של פס ייצור מפעלי, אלא מלאכת ידיים אמיתית שמשאירה רמזים על אודות גילו ואופיו הקודם של הרהיט. במקום גם נמכרים חפצים ייחודיים מפעם.
טלפון: 054-4260250
פייסבוק: חפץ עץ – פריטים ייחודיים מפעם


שיפוץ וצביעה שמשאירים מקום לגיל הרהיט ולטקסטורות המקוריות שעליו

8. סטודיו אורו

הסטודיו המקצועי והמוביל בארץ בתחום הזהבת רהיטים, שימור מסגרות עתיקות וכן יצירת אפקטים דקורטיביים מזהב ומפיגמנטים על פריטים חדשים. הסטודיו מנוהל על ידי אליצ'ה דיאס ומיכל בלנקט, בוגרות לימודים גבוהים בתחום השימור באיטליה ובאנגליה ופעילות בארגון הישראלי לשימור נכסי תרבות בישראל.
טלפון: 02-6726679
דוא"ל


אין על זהב, מסגרת כזו בבית מוסיפה פאר ומלכותיות

9. Touch & Wood

תריסי עץ ישנים, דלתות מתקלפות ופרזול מקורי מטופלים באהבה על ידי ליאורי אלון והופכים לפריטי עיצוב פונקציונליים תוך שמירת הקיים. הודות לטכניקות צביעה מיוחדות ולשילוב חומרים נוספים כגון בדים, שעם ולוחות מתכת, מסגרת חלון ישנה הופכת לבסיס למראה, לתמונה או ללוח מודעות, תריס עץ ישן משמש בסיס לאדנית עציצים, מעמד לתכשיטים ועוד.

ליין נוסף מתמקד בעיצוב פריטי ריהוט חדשים עם טאץ' של מראה נושן ובהתאמה אישית לצורכי הלקוח.
טלפון: 50-8812423
דוא"ל
פייסבוק


תריסי עץ שפותחים וסוגרים ידנית

10. בית אומנויות

שרי טיטו ושותפתה אפרת דרור הקימו בקיבוץ בית השיטה את "בית אמנויות", בית עסק עם גוון קהילתי המקדם יצירה "יש מאין" ומיחזור כדרך חיים. טיטו ודרור, בנות הקיבוץ לשעבר אשר חזרו אליו לאחר 10 שנים, מחשיבות את החיים בכלל ליצירה ואת חידוש הרהיטים בפרט לדרך לעידוד היצירה ולצמצום הצריכה.

במקום לקנות רהיט חדש אפשר לקחת כל רהיט קיים ולהפיח בו רוח רעננה, ביצירתיות ובאופן מקורי. אפשר למצוא במקום פריטים שהן אוספות ומחדשות או להזמין פריטי ריהוט לפי הצורך ובהתאמה אישית.
טלפון: 04-6536557
דוא"ל


ארון צהוב ומצוייר עם ידיות מקסימות