רואים רחוק

הפריחה הצהובה בחורשה הסמוכה מתחברת לפלטת גוונים שקטה. צילום: בועז לביא
הפריחה הצהובה בחורשה הסמוכה מתחברת לפלטת גוונים שקטה. צילום: בועז לביא

זוג צעיר רכש דירה ישנה בפתח תקווה, שיפץ אותה והתאים אותה לצרכיו, לאהבתו לבישול ולהרחבת המשפחה בעתיד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

עיצוב פנים חדר עבודה – דנה נמרוד ושרית קרפ קרויטורו
שטח הדירה כ-100 מ"ר
עלות הפרויקט 350 אלף שקלים
משך הפרויקט 6 חודשים

פתח תקווה היא יעד נדל"ני מבוקש בקרב רוכשים צעירים, שמתמקדים בעיקר בשכונות החדשות. זוג צעיר, כלכלנית וקצב, רכשו דירה בבניין בן 30 שנה בשל קרבתו למקום מגורי הוריהם. דמיון, תעוזה ועזרה מקצועית עזרו להפוך את הדירה מחלל סטנדרטי לדירה מודרנית בסגנון ניו יורקי. "כשהגענו לדירה היא הייתה במצב של 'ארגז חול'. קירות הדירה המקורית נהרסו ונשארו רק רצפה, תקרה ועמודי תמך", אומרות המעצבות שרית קרפ קרויטורו ודנה נמרוד, בעלות המותג "חדר עבודה". "הבעל, שהיה באותה תקופה בין עבודות, לקח על עצמו את מלאכת השיפוץ כמשימת אתגר. כל יום הוא התייצב עם קבלן השיפוצים ועם הפועלים בדירה ובמשך חצי שנה בנה איתם את ביתו במו ידיו".

חדר מגורים ומטבח פתוח
חדר מגורים ומטבח פתוח

 תוכנית חדשה

הדירה ממוקמת בקומה שלישית ומשקיפה על חורשה. כשמהעצבות נכנסו אליה בפעם הראשונה הן התרשמו מפריחת עצי כסיית האבוב. "רואים רק את הצמרות וכולן היו בצבע צהוב בפריחה מטורפת. הצהוב המדהים הזה מספק את הצבע לבית, שמתחבר לפלטת גוונים שקטה". לכן נקודת המוצא שלהן הייתה מרפסת שנמתחת לאורך כל הדירה, שנפתחה והוכנסה לתכנון. בחלקה הצפוני תוכנן חדר שינה ובחלק שנותר תוכננו מטבח, פינת אוכל ומרפסת ישיבה פתוחה. הלקוחות ביקשו חדר מגורים ומטבח פתוח, שלושה חדרי שינה ושתי מקלחות, אחת להורים ואחת לכולם. לדברי המעצבות הבית בנוי כמו שבנו פעם, בתצורת קוביות, והדבר הראשון שהן עשו היה לחשוב איך הן מוציאות את הקוביות האלה מהבית. בעל הבית הוא בשלן וביקש מטבח מואר ורחב עם משטח עבודה גדול, כזה שנעים לעבוד בו. המטבח הישן היה במקום שלא התאים לו, על כן אזור המטבח הישן הוסב לחדר משפחה הפתוח לחלל המגורים. הוא תוכנן כך שבעתיד תהיה אפשרות לסגור אותו ולהופכו לחדר ילדים. "ילדים קטנים בדרך כלל רוצים להיות בסלון ליד ההורים, לכן יש בפינת המשפחה הכנה לטלוויזיה ומקום לאחסון צעצועים. כדי להמחיש את האופציות יצרנו שתי תוכניות. אחת ממחישה איך החדר ייראה כחדר משפחה, כשהוא פתוח, ותוכנית שנייה לעתיד, הממחישה איך הדירה תיראה כשהחדר ייסגר", אומרות המעצבות.

חדר משפחה פתוח תוכנן כך שבעתיד יוכל לשמש כחדר שינה
חדר משפחה פתוח תוכנן כך שבעתיד יוכל לשמש כחדר שינה

השקעה בבסיס

חומרי הגלם וסגנון העיצוב מכוונים למראה מינימליסטי, נקי ומודרני. האלמנט הבולט ביותר הוא רצפת בטון מוחלק, דרישה של בעלת הבית. "המחיר אמנם יקר, אבל לבטון מוחלק יש מראה ייחודי ואילו לאריח דמוי בטון בסופו של דבר יש מראה של אריח. לזכות הבעלים ייאמר שהם לא התפשרו על טיב החומרים. הם החליטו להשקיע בתשתיות על חשבון ריהוט ודברים נוספים שאפשר להשלים מאוחר יותר".

מטבח גדול ופתוח, פונקציונלי ונוח לעבודה
מטבח גדול ופתוח, פונקציונלי ונוח לעבודה

אלומיניום בצבע שחור נבחר כמסגרת לחלונות ולארון עילי במטבח, שנתלה מעל משטח אבן קיסר בהיר שממשיך על הקיר במקום אריחים ויוצר מראה נקי ואחיד. במקום הבחירה הכמעט מתבקשת בזכוכית חלבית הציעו המעצבות להשתמש בזכוכית שקופה. "עבדנו הרבה על המטבח וחיפשנו רעיונות מדליקים, חומרים טובים ונגר מעולה (נגריית קשת). רצינו ללכת נגד מה שכולם עושים בקלאפות במטבחים. זה נחמד שרואים את הצבעוניות של כלים ופריטים עתיקים שבתוך הארון". גוף תאורה מתכתי חלוד נרכש בשוק הפשפשים ומהווה נדבך נוסף בסקאלת חומרי הגלם. כדי למתן את המראה של החומרים התעשייתיים נבנו ארונות המטבח מעץ אלון צרפתי. הקירות, כמו בכל הבית, צבועים בלבן ומשמשים רקע ומסגרת שקטים וניטרליים.

חדר המגורים פתוח למטבח וממשיך את הקו העיצובי בפלטת הצבעים שחור-לבן-אפור. כאן מינון העץ גבוה יותר: שולחן קפה וקופסאות בגדלים שונים בגוני כחול-אפור מעושנים. הקופסאות, עבודות נגרות שפזורות על קיר הסלון שאורכו שמונה מטרים, מהוות תחליף צעיר ורענן למזנון המסורתי ומוסיפות נגיעות צבע שקטות. פריטי העיצוב והלבשת הבית נבחרו בשיתוף עם בעלת הבית. "יש לה טעם טוב. היא מבינה בעיצוב ויודעת מה היא אוהבת, אך גם מאוד סמכה עלינו".

מסדרון מחופה ארונות נסתרים מוביל אל האזור הפרטי של הבית: חדר ילדים ("התכנון מתאים לשני ילדים מבחינת חשמל והעמדת המיטות, כי בשנים הראשונות לפחות ילדים בדרך כלל ישנים באותו חדר"), חדר רחצה ראשי וסוויטת הורים המשתרעת על כ-20 מ"ר וכוללת מקלחון ושירותים. לחיפוי הרצפה בחרו המעצבות פרקט למינציה בגוון אלון. "לרוב אנחנו עובדות עם למינציה ברמה גבוהה מאוד. המראה שמתקבל נראה אמיתי ומבחינה תקציבית העלות היא כמחצית מפרקט אמיתי. לא הייתה פה פשרה על האיכות".

מסדרון מחופה ארונות נסתרים
מסדרון מחופה ארונות נסתרים

חדר השינה עוצב בקו עדין ומינימליסטי. דלת זכוכית מפרידה בין אזור השינה לאזור הרחצה בחדר. כך תחושת הגודל בחלל אינה נפגמת, במיוחד כשהדלת פתוחה, אך פס אמצעי בטקסטורה חלבית בדלת מספק את הפרטיות הנדרשת. חדר הרחצה מחופה אריחי גרניט פורצלן דמויי בטון (ויה ארקדיה), לעומת קיר המקלחון המחופה אריחים לבנים – הפרדה סגנונית שנתמכת במחיצת זכוכית שקופה. בתוך המקלחון הותקן מדף-ספסל בנוי מחופה גרניט פורצלן בדוגמת פרקט אלון, שמתכתב עם ארון עץ אלון צרפתי ועם רצפת אזור השינה. את המראה משלימים מראה שמכפילה את גודל החלל וכלים סניטריים במראה מעוגל ש"שוברים" את האפקט הקשה שהבטון משדר. לחיפוי חדר הרחצה הראשי נבחרו בריקים לבנים (לקירות) וגרניט פורצלן בדוגמת פרקט אלון (לרצפה), ליצירת אחידות סגנונית עם אזור הרחצה בחדר ההורים ועם הבית כולו.

חדר השינה עוצב בקו עדין ומינימליסטי
חדר השינה עוצב בקו עדין ומינימליסטי
דלת זכוכית מפרידה בין אזור השינה לאזור הרחצה בחדר
דלת זכוכית מפרידה בין אזור השינה לאזור הרחצה בחדר

"בסופו של דבר הלקוחות קיבלו בית מודרני ונקי בסגנון מינימליסטי. הם היו מעורבים בכל שלבי התכנון והעיצוב ובעלת הבית, אישה בעלת טעם משובח וידע בעיצוב, לקחה חלק מרכזי בבחירת החומרים: ריצופים, חיפויים ועבודות נגרות", אומרות המעצבות, "השפה העיצובית היא של בני הזוג. יחד בנינו חזון והם הגשימו אותו".

 

על קצה המזלג

עם דנה נמרוד ושרית קרפ קרויטורו

אני מאמין: אנו מנסות לברר עם הלקוח מהו טעמו האישי ולגבש אותו, ומביאות את הידע והניסיון המקצועיים שלנו כדי לתרגם את אותו טעם אישי לעיצוב פנים נכון, הרמוני וייחודי שמשתלב בסיפור המשפחתי.

גישת עיצוב: אנו קשובות לצרכים הייחודים של הלקוחות ולמסגרת התקציבית שלהם ומשתמשות בחפצים וברהיטים קיימים תוך שינויים של מיקום וטקסטורה, וכך משלבות גם פריטים של זיכרון והיסטוריה משפחתית.

טיפ עיצוב: להשאיר מראש תקציב לסטיילינג ולהלבשת הבית. בסופו של התהליך, גם אם התכנון מדויק ונכון, ללא ריהוט, ללא גופי תאורה, ללא שטיחים ואביזרי עיצוב דומים – לעולם לא תיווצר תמונה שלמה של הבית.

לא כדאי: להחליט לבד החלטות, גם אם הן נראות טריוויאליות. תמיד יש לשתף את המעצב ולהתייעץ איתו כי הוא רואה את המכלול השלם של הבית ולא רק את החלל או את המוצר המסוים הנוגע לדבר.