רון ארד מעצב משקפיים

עבודותיו היוקרתיות של רון ארד מוכרות בכל העולם. הוא עוסק במקביל באדריכלות, בעיצוב רהיטים, בעיצוב מוצר - וכעת הוא גם מעצב משקפיים. קבלו הצצה

88 שיתופים | 132 צפיות

האדריכל והמעצב הבינלאומי רון ארד זכה לפני כשבועיים במדליית העיצוב של לונדון לשנת 2011. עם קבלת פרס יוקרתי זה, המוענק מדי שנה במסגרת פסטיבל העיצוב בלונדון, נכנס ארד לרשימה מכובדת של מקבלי הפרס בעבר, בהם האדריכלית זאהה חדיד, מעצב האופנה פול סמית', מעצב המוצר מארק ניוסון והמעצב-אדריכל תומס הת'רוויק אשר זכה בפרס בשנה שעברה ונמנה השנה עם חבר השופטים.

בין נימוקי חבר השופטים למתן הפרס: "אחד המאפיינים של עבודותיו של ארד הוא סירובו להיכלל בקטגוריה ספציפית. האופי הרב-תחומי שלו מתבטא בכך שבמהלך הקריירה שלו הוא עסק בו-זמנית באדריכלות, בעיצוב רהיטים ובעיצוב מוצר, ובכל אחד מהתחומים הללו הוא הצטיין.

"הוא הצליח ליצור שוק משלו ועבודותיו נכללות כיום בכל האוספים הנחשבים ברחבי תבל. בתפקידו כמרצה לעיצוב מוצר בקולג' המלכותי לאמנות בלונדון, השפעתו על הסטודנטים לעיצוב ועל המעצבים הצעירים עצומה ומשמעותית והוא תרם רבות לדור הנוכחי של עולם העיצוב העכשווי".

משקפיים בהשראת אדריכל

הפרויקט החדש של ארד הוא עיצוב מסגרות למשקפיים, בשיתוף פעולה עם איש העסקים אסף רביב, בעל חברת המשקפיים BLINK. שם המותג הוא pq, צמד אותיות המהוות תמונת מראה זו לזו ונראות יחד כמו משקפיים.

סגנון העיצוב של ארד, אשר לרוב טומן בחובו קריצה והתחכמות, ניכר גם כאן. לסדרה A-Frame פטנט ייחודי בדמות ארבעה ברגים, שמוסתרים בצד הפנימי של המסגרת ושמאפשרים לכל משתמש להתאים את מיקום העדשה ביחס לפנים. במשקפיים אין צירים, והידיות מצוידות בקפיץ פנימי אשר גורם להן להיסגר עם הורדת המשקפיים מהפנים.

סדרה נוספת קרויה Corbs, על שם האדריכל הנודע לה קורבוזייה. שיתוף הפעולה כולל חמש קולקציות אשר הייצור ההמוני שלהן נעשה בימים אלה ואשר יימכרו החל מסוף השנה במחיר של 450 יורו ומעלה.


עלות משקפיים בעיצובו של רון ארד: החל מ-450 יורו ומעלה


המותג נקרא pq על-שם שתי האותיות האנגליות שנראות ככתב מראה ויוצרות מראה של משקפיים