אופנת ילדים ישראלית: המותגים המדוברים ביותר

בגדים מטופלים שמתאימים ליומיום. Freddy Bib | צילום: אלעד ברנגה
בגדים מטופלים שמתאימים ליומיום. Freddy Bib | צילום: אלעד ברנגה

תחום בגדי הילדים בארץ פורץ את הגבולות של עצמו עם עשרות מותגים חדשים. הבעיה מתחילה כשההיצע מתגלה כדומה מדי, וכולם מציעים לכם לשלוח את הילד לגן עם שרוואל שחור וטי שירט עם גולגולות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

גם אם תעצמו עיניים ותשליכו את הסמארטפון לפח, תתקשו שלא להבחין בהתעוררות שעובר שוק אופנת הילדים הישראלי בשנים האחרונות. מותגים חדשים ובועטים צצים ללא הרף, בניסיון להפוך את הקטנטנים להרבה פחות ילדותיים מפעם, ומזכירים שלפני עשור היה כאן בעיקר משעמם. אז כמו היום היו, כמובן, רשתות לדברי תינוקות שהציעו בגדים יחד עם חבילת הלידה, אבל מותגים בוטיקיים מרגשים באמת, שחוגגים את קסם אופנת הילדים, נעדרו מהסצנה. עד שב־2008 טלי מילכברג ואיריס אדלר, בעלות המותג האוונגרדי Nununu, התחילו מגמה חדשה והיו הראשונות לתבל את הסצנה הסאחית בניצוצות רוקנ'רול וקבעו כי ילדים יכולים ללבוש שחור, אפור והדפסי גולגולות. אם בשעתו הגבות התרוממו והלשונות צקצקו לנוכח הווייב הגראנג'י והקודר שהן ביקשו להחדיר, הרי שהיום מדובר בסטנדרט שנראה בכל רשת, מיינסטרימית ככל שתהיה. ההצלחה המסחררת שלהן מתבטאת לא רק בכ־500 נקודות מכירה ברחבי העולם ובכך שהן מלבישות את הבנות של קים קרדשיאן וקניה וסט וביונסה, אלא בעובדה שנכון להיום, כולם רוצים להיות הן.

בייסיקים משודרגים. מינימליסט | צילום: כרמל כמאל אבו זלף
בייסיקים משודרגים. מינימליסט | צילום: כרמל כמאל אבו זלף

 

ההצלחה שלהן אותתה שהשוק צמא. בניגוד לעבר הורים תרים אחר פריטים מיוחדים ומוכנים לשלם עבורם. "אם פעם היית נכנסת לשילב, מעמיסה בגדים גנריים לעונה שלמה ומרגישה מסופקת כי סיימת עם זה, היום זה לא ככה. אנחנו מלקטות הרבה יותר וחנויות האונליין מאפשרות את זה. אונליין ואימהות זה חיבור מתבקש כי לאימהות היום אין הרבה זמן פנוי", מסבירה דנה רחמינוב ששונקין, שהקימה לפני כשלושה חודשים עם ליאן מטיאס (בעלת בלוג החתונות My Day) את המגזין האינטרנטי לאימהות Mama knows. "גם אימהות בלי סטייל משקיעות היום מאוד בסגנון של הילד וזה אפילו לא מוגבל לתחומי מדינת תל אביב. אנחנו לומדות מהנתונים המספריים באתר שלנו כמה הנושא הזה מעניין. כשאנחנו מעלות כתבות אופנה הן מקליקות בטירוף. דווקא בפריפריה, איפה שיש פחות מגוון, מאוד מחפשים את הבוטיקיות, את הקריצה", מוסיפה מטיאס.

אינה פלורנטין, בעלת המותג Ettel Bettel (המשחק "סבתא סורגת" ביידיש), שמצליח מעבר לים, מוסיפה שלמרות שהמצב הכלכלי בארץ לא מזהיר, יותר אנשים משקיעים בעיצוב. "יש התעוררות של מודעות וחשק לעיצוב והילדים הופכים לחלק מזה. זה מקום להביע את עצמך מבחינה אסתטית. תחום הילדים הוא מטרייה מאוד גדולה שאפשר לצמוח בתוכה, אפשר להתפרע שם וזאת הסיבה שמותגים חדשים צצים".

מעבר להצלחה של Nununu, מי שללא ספק עוררו את בלוטות החשק להקמת מותגים חדשים הן הרשתות החברתיות, המאפשרות הצצה על בסיס יומי למה שנעשה בחו"ל ומהוות כלי שיווקי מרכזי. "למעצבים עצמאים יש סוף סוף אלטרנטיבה לקונסיגנציה שמציעות החנויות״, מסבירה מטיאס. ״אפשר להקים חנות ממש בקלות דרך פלטפורמות כמו Shopify או Etsy וכל הנושא של המרקטינג הוא מאוד קל".

פרינטים צבעוניים. No Biggie | צילום: מעיין בן ארצי
פרינטים צבעוניים. No Biggie | צילום: מעיין בן ארצי

השראה מחו"ל, סגנון ישראלי

למרות שמותגי הילדים החדשים, שחלקם נמכרים בחו״ל, הם אכן בשורה משמחת, העיצובים של הבגדים רחוקים שנות אור מהקפדנות האירופית או השמרנות האמריקאית. הם שומרים על דנ"א מקומי ומספקים מודל מוקטן של מה שהמתלבשים הישראלים מחפשים: בגדים פרקטיים ונוחים המותאמים לאקלים החם ולשגרה האינטנסיבית. בגדים עשויים ומטופלים יותר ליומיום ולא לארועים דווקא, כמו חולצות מכופתרות, חולצות פולו או שמלות מוקפדות הם נישה חסרה.

במקומם, קיימת אינפלציה של מכנסי טרנינג, טייצים, שורטס, חולצות טי ושמלות, כמעט כולם על טהרת הטריקו. למעט דורין פרנקפורט, שהוציאה העונה לראשונה קולקציית שמלות מעוצבת לילדות מאותם בדים של הקולקציה הבוגרת, הז'אנר נותר מיותם. כלומר, גם אם למראית עין השוק התפתח, בגזרה העיצובית אין מספיק חדש. אף אחת מהמעצבות לא פרצה את גבולות אזור הנוחות בניסיון להחדיר לשוק בגדים מחויטים יותר וכולן מיישרות קו עם הביקוש. "אי אפשר להתעלם מהנוחות. ללכת בחום הישראלי עם פולו או חולצה מכופתרת זה סוג של עונש. בסופו של דבר מדובר בגישה – אם אתה הורה מעונב או שאתה קצת יותר אקלקטי בעצמך. ילדים יכולים ללבוש דנים עם טריקו ולהראות קום איל פו", טוענת תמי זוזות, בעלת המותג מינימליסט. "אנשים רוצים להתפרנס, ולעצב בגדים שהם פחות קז'ואל זה סיכון, קהל היעד מצטמצם אוטומטית. העולם השתנה, היום גם לאירוע כבר לא לובשים מלמלה ונצנצים", מוסיפה יפית דוד, בעלת המותג פרדי ביב.

אוברול אוברסייז של Ettel Bettel | צילום: רני לוריא
אוברול אוברסייז של Ettel Bettel | צילום: רני לוריא

המותגים הכי קוליים בגן

Ettel Bettel

בן ארבע שנים. הבייבי של אינה פלורנטין.
מה יש: ״בגדים ואקססוריז בגזרות שאפשר לישון בהן ולצאת איתן מהבית ועדיין להיראות טוב", כך מגדירה פלורנטין את המותג. הצבעוניות יפנית שקטה, עם פרינטים. רוב הפריטים הם יוניסקס.
גילים: 4־0
הפריט הכי נמכר: אוברול אוברסייז עם לב על הגב, שרץ כמה עונות.
טווח מחירים: 190־55 ש"ח
איפה: חנות הסטודיו (ג'ורג' אליוט 8 תל אביב), וב־20ֹֹ נקודות מכירה בעולם.

No Biggie

בן שנתיים. הבייבי של יעל מרקוביץ, מעצבת פנים במקצועה.
מה יש: בגדים בצבעוניות מגוונת, עם פרינטים שקורצים לעולם המבוגרים, שעליהם אחראיות מאיירות מרחבי העולם.
גילים: 11־0
הפריט הכי נמכר: טייץ שחור עם שפריץ של צבע או הדפס כוכבים.
טווח מחירים: 189־89 ש״ח
איפה: ימימה (בזל 34 תל אביב), סניפי דיאדה, וב־25 נקודות מכירה בארצות הברית.

טייץ עם שפריץ צבע של No Biggie | צילום: יעל מרקוביץ
טייץ עם שפריץ צבע של No Biggie | צילום: יעל מרקוביץ

Urban Baby World

בן שלושה חודשים. הבייבי של דנה תירוש אליהו (עורכת דין) ואופק מאיר.
מה יש: בגדים בגזרות מעולם המבוגרים שמותאמות לילדים, בסקאלה מונוכרומטית, עם הרבה קרעים, חורים ודיטיילס בעבודת יד.
גילים: 6־0
הפריט הכי נמכר: "מכנסיים עם קרעים, אפילו יצאו להם חיקויים למרות שהמותג מאוד חדש", מספרים הבעלים.
טווח מחירים: 169־99 ש"ח

מינימליסט

בן שנתיים וחצי. הבייבי של תמי זוזות ושחר פשיגודה.
מה יש: בעלות המותג מסבירות שמדובר בעיצוב מאוד מוקפד, גם אם באופיו הוא בייסיק. תמיד יהיה פפיון, כפתור, או שרוך מאוד מושקע. ״בגדים שילד יזחל וירוץ בהם ויהיה מאושר וגם האימא תהיה מאושרת כי מושקעת בהם המון מחשבה". הבגדים יוניסקס, בעיקר בגוני אפור ושחור, ויש גם מוצרי טקסטיל ואביזרים.
גילים: 6־0
הפריט הכי נמכר: פנטס און פאייר – מכנסונים קטנים לגיל שלושה חודשים עד שנתיים.
טווח מחירים: 120־35 ש"ח לבגדים, 365־45 ש"ח למוצרי טקסטיל

פנטס און פייר. מינימליסט | צילום: כרמל כמאל אבו זלף
פנטס און פייר. מינימליסט | צילום: כרמל כמאל אבו זלף

Freddy Bib

בן שנתיים. הבייבי של מישל שפירא ויפית דוד.
מה יש: בגדים המתאימים ליומיום ובחלקם גם לאירועים. לפי המייסדות, הבדים מטופלים יותר מאלה של רוב המותגים בשוק ובעלי פרינטים יחודיים להם, הכוללים את פרדי, דמות דמיונית החוזרת בשלל ורסיות.
גילים: 0־6
הפריט הכי נמכר: אוברול ושמלת טוטו.
טווח מחירים: 299־99 ש"ח
איפה: בחנויות נבחרות ברחבי הארץ ובשש נקודות מכירה בעולם.

שמלת טוטו. Freddy Bib | צילום: שני אזולאי
שמלת טוטו. Freddy Bib | צילום: שני אזולאי