איך בוחרים בגדים מחמיאים?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Africa Studio, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Africa Studio, Shutterstock

איך מטשטשים ישבן ובטן? איך מבליטים חזה קטן? ואיך יוצרים אשליה של רגליים ארוכות יותר? כך תבחרי את הבגדים שיתאימו למבנה גופך ויעשו את העבודה

88 שיתופים | 132 צפיות

הז'רגון של אנשי תעשיית האופנה עשיר במונחים מעולם הסטיילינג. אחת הדוגמאות הבולטות, הפופולאריות והמוכרות הוא שפת "הכינויים" הניתנת למבנה הגוף הנשי: מבנה גוף בצורת אגס (A), תפוח, שעון חול – או הידועים פחות – מבנה גוף H, O או V.

אך האם אי פעם תהית מהו באמת מבנה הגוף שלך? כלומר, לאיזו אות לטינית, פרי או דימוי את יכולה לשייך את הגזרה שלך?

הו, כדי לעשות לך סדר, נתחיל עם השלב הבסיסי בתורת הסטיילינג: אבחנה מדויקת של מיקום הכתפיים ביחס לאגן ולמתניים (ראי מסגרת).

מצרכים:
מראה, חבל או של דק וארוך

אופן ההכנה:
1. עמדי זקוף מול המראה והניחי את החבל בצורה אנכית בקצה הכתף.
2. בדקי האם החבל נוגע באגן.

  • האגן לא מגיע עד לחבל? יש לך כתפיים רחבות ואגן צר
  • האגן מגיע בדיוק עד לחבל? את פרופורציונאלית
  • האגן עובר את החבל? יש לך כתפיים צרות ואגן רחב

הצלחת לגלות מהו מבנה הגוף שלך? ברכות. עכשיו לחלק המעניין יותר: זהי את מקור הבעייתיות במבנה גופך וראי מהו פתרון הלבוש הפרופורציונאלי עבורך.

הבעיה: כתפיים רחבות


המטרה:
ליצור אשליה לכתפיים צרות יותר

מה תעשי? העדיפי חולצות וז'קטים עם קו תיפור כתפיים שאינו עובר את קו סיום הכתפיים (עדיף שיהיה כמה שיותר פנימה – לכיוון הצוואר). מומלץ להוסיף שרשראות/ צעיפים או כל קו חיתוך אורכי שיעניק לכתפיים אשליה של מראה צר יותר.

אל תעשי: וותרי על בגד צמוד באזור הבטן התחתונה והאגן. העדיפי בגד רפוי ומנופח (גזרת A/ חצאית בלון וכדומה) כדי ליצור איזון בין הכתפיים לאגן.

הבעיה: אגן רחב ו/או ישבן גדול


המטרה:
טשטוש רוחב האגן והקטנת מראה הישבן

מה תעשי? העדיפי חולצות עם מחשופי סירה (מחשוף רוחבי מצד לצד), כריות כתפיים או תיפורי כתפיים עם כיווצים. מומלץ ללבוש חולצות לא-צמודות שמגיעות באורכן עד לאמצע הישבן. מכנסיים בגזרה ישרה יחמיאו (אך עליהן להיות צמודות בחלק העליון- באזור האגן).

אל תעשי: הימנעי מגזרת סקיני שתעטוף ותדגיש דווקא את האזור הרגיש ביותר.


טוב, לא מצאנו דוגמנית עם ישבן גדול אבל כן זהינו אחת עם מותן צרה מאד (מבנה גוף שעון חול). אילוסטרציה: ingimage

הבעיה: ירכיים


המטרה:
ליצור אשליה לירכיים צרות יותר

מה תעשי? העדיפי מכנסיים מתרחבים שיטשטשו את כל האזור. אוהבת סקיני? הקפידי לשלב אותו עם חולצה ארוכה בגזרת A שתסתיים באמצע הירך.

אל תעשי: הימנעי מכיסים גדולים או תיפורים דומיננטיים בצדי המכנסיים.

הבעיה: בטן עודפת


המטרה:
טשטוש שיפולי שומן באזור הבטן

מה תעשי? הקפידי לבחור חולצות שעוטפות את הגוף בנונשלנטיות (בצדי הגוף) אך שיורדות ישר מהחזה לכיוון הבטן ומהבטן לכיוון מטה (קפלי חולצה שנכנסו מתחת לחזה ידגישו את הבטן). חולצות בלוזון יטשטשו בצורה נהדרת וכך וגם גזרות ה-A יחמיאו לך. מומלץ להיעזר במכנסיים בגזרה גבוהה ש"תחזיק" את כל המשאבים.

אל תעשי: וותרי על חולצות עם הדפס אחד על הבטן או אבזם שממוקם בדיוק במרכז הבטן (זה לא מחמיא, לא מועיל ובטח שלא מטשטש).

הבעיה: חזה גדול

זהי את מבנה גופך
X שעון חול: רוחב הכתפיים זהה לרוחב הירכיים (90-60-90). ברכות, גזרה אולטימטיבית.
A אגס: רוחב הירכיים גדול יותר מרוחב הכתפיים (70-50-100)
0: רוחב המותניים גדול יותר מרוחב הירכיים ורוחב הכתפיים (90-120-90)
H: רוחב הכתפיים, המותניים והירכיים זהה (90-90-90)
V: רוחב הכתפיים גדול מרוחב הירכיים (120-70-90)


המטרה:
ליצור אשליה של חזה קטן יותר (בלי סכין מנתחים)

מה תעשי? ראשית, חזייה טובה עושה את כל ההבדל (הקפידי שרצועותיה תהיינה מתוחות ומרימות את החזה); העדיפי טופים עם כפתורים לאורך במרכז החזה, צווארוני V, שרשרת שחותכת, כיווצים לאורך וכדומה.. טיפ: נסי להקפיד שהחולצה תרד ישר מהחזה ולא תעטוף אותו.

אל תעשי: הימנעי ממחשופים גבוהים, צווארונים סגורים וגולפים למיניהם, וכן וותרי על חגורות, תיפורים או רקמות מתחת לחזה. הימנעי מחולצה שמחולקת לשני חלקים – אזור החזה ומעלה בצבע אחד ומהחזה ומטה צבע אחר; חולצה שכזו תדגיש ותעצים עוד יותר את החזה.

הבעיה: חזה קטן


המטרה:
ליצור אשליה של חזה גדול יותר.

מה תעשי? המצאות העידן המודרני השיקו חזיות מרופדות ועם כריות נשלפות שעושות פלאים (ומגדילות את החזה במידה אחת או יותר). את יכולה להתפנק עם חגורה מתחת לחזה או חולצה שעוטפת את החזה (בתנאי שאין לך עודפים בבטן…). טיפ: חולצות חלקות וכיווצים באזור החזה יגדילו אותו.

הבעיה: רגליים קצרות


המטרה:
ליצור אשליה של מראה גוף ארוך יותר

מה תעשי? העדיפי מכנסיים באורכים עד לקו הברכיים או מקסי שמכסה מעט את הנעל. התפנקי עם נעלי עקב – זה תמיד מוסיף. הימנעי מטוניקות והעדיפי חולצות קצרות יותר. אם את יכולה להרשות לעצמך – הכניסי חולצה למכנסיים בגזרה גבוהה והימנעי מחגורה עבה. שמלה בגוון או הדפס אחיד יעשו לך נהדר וכמובן גם מכנסיים וחולצה מאותה משפחת צבעים יעניקו לך מראה ארוך יותר.

אל תעשי: הימנעי ממכנסי 7/8 או כל בגד המסתיים בין קו הברכיים לפיקת הקרסול.

ה"בעיה": רגליים ארוכות


המטרה:
מתי תביני שאין לך בעיה?

מה תעשי? את יכולה "להתפנק" עם הכל; ללבוש 7/8 עם טוניקה ונעל שטוחה, מכנסי מקסי או מיני- רק יוסיפו לך. את יכולה גם ליהנות משמלות 3/4 והמון חיתוכי צבעים לרוחב. תבלי.

ייעוץ מקצועי: הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' ל-GALA'STYLE