איך הולכים על עקבים?

מתברר שאפשר ללמוד איך ללכת על עקבים | צלם: fotolia, א.ס.א.פ קריאיטייב
מתברר שאפשר ללמוד איך ללכת על עקבים | צלם: fotolia, א.ס.א.פ קריאיטייב

רוב הנשים אוהבות נעלי עקב; הן מאריכות את הרגליים, משדרות סקסיות ובעיקר עושות אותנו רזות יותר. אז איך לעזאזל הולכים איתן נכון? עד הצעד הבא

88 שיתופים | 132 צפיות
נשים רבות מעידות על פטיש לנעליים; הן מתחזקות מלאי זוגות נעליים נאה, שלא יבייש מדפים בחנות נעליים ממוצעת. אך בין ים זוגות הנעליים הפזורים לרווחה בארון, לנעלי העקב שמור אי של כבוד (לרוב יאוחסן בתוך קופסת נעליים); מתוקף היות נעל העקב מקוטלגת לערב ולאירועים, רובנו בוחרות לשמור עליה מכל משמר.

ללכת כמו דוגמנית

ככלל, נעלי עקב יעשו אותך גבוהה יותר, רזה יותר וסקסית יותר. אך כמה פעמים יצא לכן לראות נשים שהולכות מצחיק על עקבים או נראות כאילו "סוחבות" את רגליהן בצורה מכבידה ובלתי נשית בעליל?

ובכן, בצד היתרונות הבולטים האלו, לא פחות חשוב הוא לדעת איך הולכים על נעלי עקב. "הליכה לא נכונה על נעלי עקב היא מאוד לא מחמיאה וגם יכולה לגרום לנקע בקרסול, או נפילה", מסבירה טל נקש, הידרו-תרפיסטית ומדריכת כושר. נשים שאינן יודעות ללכת על עקבים (כלומר, הן חוששות, מדדות ומועדות לעתים תכופות) ודאי ישמחו לדעת כי ניתן ללמוד איך להתהלך נכון על נעלי עקב. ויפה שעה אחת קודם. לפניכן הטכניקה המלאה.

נעלי עקב זוכות למקום של כבוד בארון; לרוב הן מקוטלגות כנעלי ערב ואירועים. כן, עכשיו תדעי גם איך לנעול אותן נכון

1. עשי צעדים קטנים בלבד

ראשית, יש להתרגל לרעיון כי הליכה על עקבים תדרוש מכן לעשות צעדים קטנים יותר מהצעדים שניתן לעשות עם נעליים שטוחות. (כן, גם אם הבן-זוג מאיץ בכן למהר, יש את מי להאשים. בדוק).

מדוע זה קורה? כדי ללכת אנחנו מכווצים את השרירים של השוק אשר מרימים את העקב. ככל שהעקב עולה גבוה יותר כך הצעד גדול יותר.

כשאנחנו הולכים על עקבים אנחנו מתחילים את התנועה עם שרירי שוקיים מכווצים ועקב כבר למעלה, כלומר מבחינה מכנית יש פחות טווח לדחוף את כף הרגל. לכן הצעדים שתייצרו יהיו קטנים יותר מאשר צעדים הנעשים ללא עקבים. תהיו מוכנות לזה אחרת זה ניראה מצחיק או שפשוט תאחרו.

2. הרימי את הירך לגובה הנדרש

כדי לפצות על חוסר התנועה ממפרק הקרסול יש להרים את הירך גבוה יותר. ככל שהעקבים גבוהים יותר, אתן תיאלצנה לכווץ חזק יותר את השריר הזה ולהרים את הירך גבוה יותר (אחרת תגררו רגליים).

3. הקפידי: עקב נוחת קודם

בדומה להליכה רגילה, יש להקפיד כי העקב צריך להיות הראשון שנוגע בקרקע .

4. יישרי ברכיים

כאשר אנחנו הולכות, אנחנו מיישרות את הרגל עד הסוף. נסו להקפיד גם כשאתן על עקבים – ליישר את הרגל עד הסוף.

5. אל תאפשרי לכתפיים לעקוף את האגן

לפעמים בגלל שהצעדים קטנים יוצא שחלק הגוף העליון משיג את התחתון. לכן חשוב ללכת זקוף ועם ראש מורם.

6. חלצת את העקבים? בצעי תרגיל

מפרק הקרסול הכי יציב כאשר כל כף הרגל על משטח אחיד; ככל שאנחנו מרימות את העקב גבוה יותר אנחנו פחות יציבות במפרק. לכן כאשר אתן מורידות את העקב, מיד לאחר מכן יש לכווץ חזק את השרירים משני צדי השוק כדי לקבע את המפרק, אחרת הקרסוליים מתנדנדים.

לסיכום, אז איך הולכים על עקבים?
כאשר אתן מניחות את כף הרגל על הרצפה, הקפיד לשים את משקל הגוף לתוך העקב. כווצו את השרירים בצדי השוק כדי לייצב את המפרק. כוונו את המידה שעליכם לכווץ את השריר המרים את הירך. עשו צעד קטן ותדאגו ליישר את הברך והגב. והעיקר להתאמן, להתאמן ולהתאמן.

ייעוץ מקצועי:
טל נקש , הידרו-תרפיסטית ומדריכת כושר מוסמכת;
 רשת פלייפוט לנעלי אופנה ונוחות