איך משיגים שיניים לבנות?

חיוך מצוחצח ששווה ביליוני דולרים. ברק אובמה מדגמן שיניים לתפארת | צלם: אימג'בנק ,מראות אימג'
חיוך מצוחצח ששווה ביליוני דולרים. ברק אובמה מדגמן שיניים לתפארת | צלם: אימג'בנק ,מראות אימג'

איך אפשר להשיג שיניים לבנות בעזרת פעולות פשוטות ומבלי לעבור הלבנה? שאלנו את המומחים וקיבלנו טיפים קטנים לחיוך מצוחצח יותר

88 שיתופים | 132 צפיות

1. מזעור נזקים: הרגלים כמו עישון, שתיית יין אדום, תה, קפה ומאכלים שונים גורמים להכתמת השיניים לאורך זמן. כדי להפחית את הנזק, מומלץ לצחצח שיניים מיד לאחר השתיה או העישון.

2. השתמשו במשחת שיניים מתאימה: מומלץ להשתמש במשחת שיניים ייעודית המסייעת למניעה והסרת כתמים (לדוגמא: אורביטול אוקסיג'ן).

3. שתו הרבהההה מים! החיידקים מתפתחים ביתר קלות כאשר הרוק לא שוטף אותם. שתייה מרובה של מים מסייעת לשטוף את הלשון, להגביר את הלחות בפה ולהגביר את הפרשת הרוק.

4. תלעסו מסטיק! לעיסת מסטיק מסייעת בהגברת הפרשת הרוק. ממש כשם שהדבר מסייע בהורדת רמת החומציות בפה לאחר הארוחה, כך הגברת הפרשת הרוק תורמת לניקוי חלל הפה, בשטיפת החיידקים גורמי הריח ושאריות המזון.
5. הקפידו על תזונה נכונה: ארוחה המכילה מזון מחוספס (ירקות קשים, אגוזים, לחם מלא וכיוב') מסייעת בניקוי מכני של הלשון ובהסרת שכבת החיידקים. הדבר משמעותי בעיקר בבוקר, לניקוי הלשון לאחר שעות הלילה, בהן הפה היה יבש ואוכלוסיית החיידקים שעל גב הלשון התרבתה.
6. הקפידו על צחצוח נכון: זכרו לנקות גם את גב הלשון. מומלץ להשתמש במנקה לשון ייעודי, איתו יש להגיע לחלק האחורי של הלשון, ממנו יש להסיר את השכבה מדיפת הריח. יש לנסות להגיע פנימה ככל האפשר.
7. השתמשו בשטיפת מי פה: גרגור של שטיפת פה שהוכחה כיעילה מסייע להפחית את באשת הפה. מומלץ שלא להשתמש במי הפה מיד לאחר צחצוח השיניים, בשל אפקט הסתירה הקיים בין חלק מרכיבי שטיפות הפה עם הדטרגנטים שבמשחות השיניים.

ועוד כמה דברים שכדאי לדעת:

 

* צחצוח שיניים בערב הוא הצחצוח החשוב ביותר

* צחצוח נכון הוא צחצוח בזווית 45 מעלות על החניכים

* מברשת השיניים הטובה ביותר היא הפשוטה והכי רכה

* מומלץ להחליף מברשת שיניים כל שלושה חודשים

* מומלץ להשתמש בחוט דנטלי אחת ביום וכך להימנע ממחלות חניכים

ייעוץ מקצועי: רונית בר נתן, מנהלת תחום אורביטול, מומחה מכבי CARE וד"ר אילן פרייס