עוד לא נולד הקרם שיעצור את הזיקנה: ריאיון מיוחד עם ד"ר דיאנה הווארד

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

היא לא עושה בוטוקס, לא מאמינה בתכשירי הגנה מהשמש ומבטיחה שאין קרם שיעצור את ההזדקנות. ד"ר דיאנה הווארד, סגנית נשיאת דרמלוג'יקה, מבקרת בארץ ומנפצת כל מיתוס טיפוח אפשרי

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ד״ר דיאנה הווארד מפתיעה אותי כשהיא צועדת לעברי בלובי המלון שבו היא מתארחת בתל אביב. כשאת מתכוננת לפגוש את סגנית הנשיאה של דרמלוג׳יקה, אחת מחברות הקוסמטיקה שאחראיות לוודג׳ של מיטב כוכבות הוליווד, את מצפה לפגוש טיפוס מסוים, מוקפד ומתוח. אבל הווארד מחייכת אליי בלבביות, ומותירה אחריה שובל מתנפנף של רושם שמייצרים מכנסי ההרמון הצבעוניים שהיא לובשת (ומקפידה לקנות בכל ביקור בתל אביב). היא בת 65, בשיערה זרוקה שיבה באלגנטיות וקמטי צחוק חינניים זרועים סביב עינייה ולחייה. אני נזכרת שלקראת יום הולדתה ה־50 היא המציאה את ה־Power Rich, הקרם המוביל של החברה מסדרת האנטי איג'יינג.

"אני יודעת מה את מתכוונת לשאול אותי", היא מחייכת כשהיא רואה לאן נמשך המבט שלי.

בעולם שבו המילה בוטוקס נורית אל כל אישה מעל גיל 35, זה לא שלב הכרחי?

"כל מה ששומעים בעשר השנים האחרונות מסביב זה בוטוקס. זה גם כל מה שהתעשייה שלי מדברת עליו. לשם מכוונים כל הפיתוחים. לא עשיתי בוטוקס ולעולם לא אעשה. מה רע בכמה קווים שמראים שחיית חיים טובים? זה מצבור כל החוויות שלי. די עם ההבטחות. אין מוצרים שיעצרו את ההזדקנות אלא רק כאלה שישלטו בה. אפשר להשתמש ברטינול ובוויטמין C. יש היום ארסנל של חומרים טבעיים פעילים לטיפוח העור".

זו הצהרה די פרובוקטיבית, לא?

"אנשים מאוד מבולבלים. יש עודף של מידע וכולם מבטיחים הבטחות".

מתי אנשים פיתחו אובססיה למלחמה בזִקנה? ההורים שלנו לא היו כאלה.

"כשבגרו הבייבי בומרס. זו מסה של אנשים אינטליגנטים, שמרגישים טוב עם עצמם, שעשו קריירות ויש להם המון זמן חופשי. הם מבינים שהם חייבים להשתוות לצעירים ולהיראות טוב כמוהם. הדור שלנו מרגיש את הלחץ להתחרות עם הדימויים שאנחנו רואים בטלוויזיה״.

ד"ר דיאנה הווארד | צילום: אייבור גורדון
ד"ר דיאנה הווארד | צילום: אייבור גורדון

 

מה יש שם בפנים?

הווארד מבקרת פה כחלק מסיבוב בעולם שהיא מקפידה לעשות פעם בחצי שנה כדי לעדכן את המטפלות של החברה בפיתוחים חדשים. בזירה תקשורתית מרובת אירועי עיתונאים ומתנות חינם, בדרמלוג׳יקה מעדיפים להשקיע בצוותים המקצועיים שלהם ובהשקות פנימיות. היא עצמה לא נוהגת להתראיין, והמפגש הזה נערך כמעט במקרה כשגונבה לאוזני המערכת השמועה שהווארד מבקרת בארץ.

היא למדה ביולוגיה וכימיה והתמחתה באורגניזם של הצמח. כשסיימה את התואר התברגה בתפקיד מחקר בכיר בחברת נפט גדולה בטקסס. הווארד משחזרת שלמרות שהתמקמה במהירות בשולחן הישיבות, תוך זמן קצר הבינה שיש לכיסא הזה מחיר שהיא לא מעוניינת לשלם. "הזירה הייתה מאוד גברית. הבנתי שגם אם אני יכולה לתרום להם, אני לא ממש מעוניינת. הרגשתי שלא מקשיבים לי שם, שלא סופרים אותי כי אני אישה. החלטתי לעזוב. החברים שלי חשבו שהשתגעתי".

הווארד חזרה ללוס אנג׳לס וב־1994 ענתה למודעה קטנה של זוג שחיפש ביוכימאית. מי שמעולם לא התעניינה בקוסמטיקה, החלה לעבוד במכון לפיתוח העור והיום נחשבת למובילה בתחום שילוב מרכיבים טבעיים במוצרים קוסמטיים. היא ידועה בכך שהיא משלבת מקורות בוטניים מסורתיים כמו עשבי תיבול, פרחים, שורשים וזרעים עם רכיבים פעילים כמו פפטידים וחומצות.

"צריך לזכור תמיד שמה שמוביל לתוצאות בצלחת פטרי במעבדה לא בהכרח עושה זאת על המצח שלך. חומרים פעילים זה נהדר, אבל תלוי בכמה אחוזים. אני יודעת איזה רישוי של מעבדה ואיזה ציוד יקר נדרש. לצערי, לפעמים ממש משקרים לגבי המינון, או שאני באמת לא רוצה לדעת איזה חומרים הם שמים במקום. תהליך הפיתוח וההכשרה שלנו זהה לתהליך שעושים לתרופות. לכן גם אנחנו מבקשים שמטפלת מוסמכת תמליץ מה מתאים ומה לא".

אתן גם מתייחסות לקוסמטיקאיות שלכן כמו לרופאות.

"מעמדן של מטַפחות העור השתנה באופן דרמטי בשנים האחרונות, וכן, אנחנו מעבירים את כל הידע המקצועי אליהן. הרבה מאוד מהפרוצדורות שהיו נהוגות בעבר אצל הרופאים נמצאות היום בידיהן. ראטין A, למשל, הוא חומר פעיל מאוד שניתן בעבר על ידי רופאים למטופלים עם בעיות עור. ידוע שהוא משפר את מרקם העור אבל עלול לגרום לאדמומיות וצריבות. במקומו הקוסמטיקאית יכולה להציע רטינול, ויטמין A טהור שמעניק את אותו האפקט בדיוק כמו ראטין A. זה לוקח קצת יותר זמן, אבל עם הרבה פחות תופעות לוואי, דוגמה קלאסית לפרוצדורה שיצאה מידי הרופאים״.

אין דבר כזה הגנה מפני השמש

הזרע של המהפך המקצועי הזה טמון כנראה באופן צמיחת החברה. דרמלוג'יקה נוסדה בארצות הברית על ידי ג׳יין וריימונד וורוואנד בשנת 1986, שלוש שנים אחרי שהזוג הקים את המכון הבינלאומי לפיתוח העור כדי להכשיר קוסמטיקאיות להשתמש בחומרים טבעיים בלבד. תוך כדי פיתוח שיטת הלימוד הרגישו בני הזוג כי יש מחסור בחומרים שאינם מכילים רעלנים והחלו לפתח בעצמם תכשירים ללא חומרי צבע וריח מלאכותיים וללא אלכוהול. הם היו הראשונים שכינו את הקוסמטיקאיות שלהן דרמתרפיסטיות – מושג שהן מתעקשים עליו עד היום – וכך חילצו את הנשים מהתדמית הנמוכה שדבקה במקצוע. הם גם היו הראשונים שהקפידו שהמטפלות ילבשו חלוקים לבנים, מה שסייע לחיזוק מעמדן. הגישה הייחודית הזו נלמדת היום בבית הספר למִנהל עסקים של הרווארד.

היום מוכרת החברה 44 מיליון מוצרים ב־80 מדינות בעולם, והאוורד הגיעה הפעם כדי להשיק את מסכת הפחם, הפיתוח האחרון שלה.

פחם? במסכה שאמורה לנקות מזיהום אוויר?

״אנחנו משקיעים מאמצים גדולים בניצול המציאות לטובתנו. גילינו שפחם פעיל מסוגל לספוח פי אלף יותר רעלים מעור הפנים, והוא סופג שאריות שומן ולכלוך. גם אפר וולקני בשילוב אדמות חמר וחומצות פירות מאיצים באינטנסיביות את חילוף התאים והתחדשותם".

מה המיתוס הגדול ביותר שאת יכולה לנפץ?

"אין דבר כזה תכשיר הגנה מהשמש. בשביל הגנה טובה צריך למרוח על הפנים SPF 50 בכמות של שוט ויסקי, ואף אחד לא עושה את זה. צריך גם לזכור שאתם חיים במדינה עם שמש גם בחורף, כך שהעור הישראלי לעולם לא ייראה כמו העור הסקנדינבי. מצד שני, אתם מזיעים הרבה וזה הניקוי הטוב ביותר שאפשר להעניק לעור".