סיכום אופנה 2014: הרבה סטייל, מעט טעם אישי

ריהאנה לובשת אדם סלמן בטקס פרסי האופנה בניו יורק 2014 | צילום: getty images
ריהאנה לובשת אדם סלמן בטקס פרסי האופנה בניו יורק 2014 | צילום: getty images

סולאנז' נואלס מתעקשת על אפרו, קרדשיאן מותרת על בד, וריהאנה בסכיזופרניה אופנתית. קבלו את המתלבשות הטובות והטובות פחות של 2014 על השטיח האדום

88 שיתופים | 132 צפיות

הרבה שמלות, מעט חליפות מכנסיים, כמה אוברולים ונעלי עקב בלתי אפשרויות צעדו השנה על שטיחים אדומים ברחבי העולם ופרנסו מאות מבקרי אופנה מושחזי מקלדת. רוב הכוכבות מליגת העל כבר לא יוצאות לקנות קפה מבלי להתייעץ עם הסטייליסטית הצמודה ובוודאי מול אירועים רשמיים שבהם כל משיחת צללית ועגיל מוזהב נסרקים בדקדקנות.

בחרנו להביא את שבע המתלבשות הבולטות של 2014 וגם להצטער מעט בפומבי. בתקופה שבה טעם אישי הולך והופך למצרך מבוקש יותר ויותר, דווקא כוכבות העל מעניקות דוגמא הפוכה ומייצגות אינטרסים כלכליים, חוזי פרזנטוריות וטעם של נשים אחרות שמקבלות מאות-אלפי דולרים כדי להוציא אותן הכי יפות שאפשר. וגם כשמישהי מבקשת לקבוע בעצמה מה תלבש ואיך תבטא את עצמה, זה נגמר באסון ויזואלי כמו ריהאנה. בואו נקווה כי בשנה הבאה נגלה כבר פאשניסטה חדשה עם טעם אישי ומחשבה עצמית. ואמרו אמן.

 

1. השם החדש בביצה: לופיטה ניונגו

לופיטה ניונגו בשמלה של פראדה, טקס פרסי האוסקר 2014 | צילום: gettyimages
לופיטה ניונגו בשמלה של פראדה, טקס פרסי האוסקר 2014 | צילום: gettyimages

היה קשה להתחמק מפניה הנקיות (כמעט תמיד) מאיפור של לופיטה ניונגו השנה ושמלות המשי, השיפון והסאטן הצבעוניות שלה שקפצו מתוך כל טקס שטיח אדום אפשרי, עד לסיבוב הניצחון באוסקר. השחקנית, ילידת מקסיקו שגדלה בקניה, נלקחה תחת חסותה המגוננת של מיוצ'ה פראדה והוחתמה כפרזנטורית של מיו מיו (ומאוחר יותר כפנים של לנקום) צעדה השנה ביותר מ-66 טקסי פרסים (זו מחויבות למקצוע) בשמלות צבעוניות של ג'יבנשי, ראלף לורן, רולן מורה וכמובן פראדה לטקס האוסקר. כל השמלות נגזרו מבדים וצבעים בעלי שמות כמו "כחול ניירובי" או "אזמרגד שרוף" והציגו התאמה מושלמת בין צבע עורה הכהה לעליזות אנטי-ממסדית. בזכות בחירה נכונה של סטייליסטית והתאמה מושלמת בין אישיות לשמלה, זכתה ניונגו להמשיך איתנו גם לשנה הבאה ולקריירה הוליוודית שנמצאת על סף הזינוק. חפשו אותה בסטאר וור החדש.

 

2. אמריקן סוויטהארט: טיילור סוויפט

טיילור סוויפט בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2014 | צילום: gettyimages
טיילור סוויפט בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2014 | צילום: gettyimages

2014 הייתה השנה שבה טיילור סוויפט הפכה מסוכריית פופ עם עבר בקאנטרי למישהי שגם ההורים שלך מזהים. קשה להגיד שזה היה בזכות המוסיקה שלה (אם כי קטע של רעש לבן מאחד משיריה דלף לאייטיונס ושבר שיאי הורדות תוך יומיים) אלא בזכות בניית תדמית אופנתית-מקצועית חמודה עד מתקתקה של שמלות סטרפלס גזורות היטב, איפור מושלם ושיער שתלתליו הפרועים הוחלקו לתבנית האמריקן סוויטהארט האולטימטיבית עם קריצה ברורה לדור הזהב של הוליווד. על השטיח האדום היא הגיעה בשמלת סאטן אדומה-ורודה של מוניק לולייה לבכורת הסרט החדש שלה, הפציעה בשמלה כמעט חושפנית של זוהיר מוראד בתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט או נצמדה לסטרפלס האהוב עליה ממותגים כמו ג'יי מנדל, מייקל קורס או קלווין קליין שהיה תמיד חלק, נטול קשקושים והסחות דעת ובליווי אודם אדום. ואתן יודעות מה אומרים, מי שלא מנסה, לא טועה.

 

3. סקס על סטילטו – קים קרדישאן

קים קרדשיאן | צילום: getty images
קים קרדשיאן | צילום: getty images

הו קים. את פה כדי להישאר, הבנו. ואת כולך חמוקיים, מחשופים ותחת שצריך לתעד במוזיאון לאמנות מודרנית ומחשופים שלא נגמרים. הבנו קים, באמת. עכשיו, לכי שימי על עצמך משהו. יש פה ילדים קטנים. קימי התחתנה השנה עם קניה ווסט בחתונה מפוארת עם שמלת וורה וואנג קלאסית, אבל נראה שזה הפריט הקלאסי היחיד שהיא לבשה בשנה האחרונה. כל השאר היו שמלות קטנות, לוחצות מדי, מבריקות מדי, מדגישות מדי ובעיקרון הרבה יותר אלנבי, מעט מדי כיכר המדינה. ת'כלס, היא נראתה הכי טוב בשער של מגזין פייפר. במקום כל החתכים והבדים הצמודים ראינו אותה בדיוק כמו שהיא התכוונה – ערומה.

 

4. הפאשניסטה – סולנאג' נואל

סולאנג' נואלס ואלן פורגסון | getty images
סולאנג' נואלס ואלן פורגסון | getty images

לא קל לבלוט בשטח כשאחותך היא פאקינג ביונסה, אבל סולנאג' הצליחה ללכוד את תשומת לבנו השנה ובגדול. הטריגר צומי היה אמנם בשמלת הכלה הנהדרת שלה, בעלת השכמייה המובנת, אבל סולנאג' דפקה הופעות חד פעמיות לכל אורך השנה עם שמלות בצבעי צהוב, כתום, ירוק והדפסים מטורפים שלא היו נראים טוב על אף אחת אחרת. תוסיפו לזה גם אפרו מכובד ונטול החלקות יחד עם תודעה גזעית מפותחת ותבינו למה מיס נואל הולכת לקפץ לכן על הרשתית לאורך כל 2015.

 

5. הקלאסית – אנג'לינה ג'ולי

אנג'לינה ג'ולי | צילום: getty images
אנג'לינה ג'ולי | צילום: getty images

שנה קשה עברה על אשתו של בראד פיט – כריתת השד הוולונטרית שעברה הציתה דיונים משמעותיים בכל שדרות האינטרנט, אך גם גבתה ממנה מחיר נפשי יקר שניכר בפניה התשושות. החתונה עם פיט (בשמלת כלה שעליה קשקשו הילדים!) הייתה אמנם נקודת אור קטנה אבל באופן כללי הרגשנו שאנג'י רק רוצה לנוח. העייפות הזו התבטאה גם בבחירות הלבוש שלה על השטיחים האדומים שכללו בעיקר שמלות שחורות ומבוגרות בגזרות ישרות, הרבה סטרפלסים ואפילו חליפת טוקסידו מצוינת בטקסט פרסי הבאפטא. כשהיא קצת חרגה מהשחור לשמלות תחרה לבנות או כסופות, נזכרנו כמה אנחנו בעצם מתגעגעים אליה. תרגישי טוב חמודה, נתראה בשנה הבאה.

 

6. נערת החן – ג'ניפר לורנס

ג'ניפר לורנס | צילום: getty images
ג'ניפר לורנס | צילום: getty images

איך את צריכה להתנהג כשהעולם מכתיר אותך בתור השחקנית הכי גדולה בדורך, דיור בוחרים בך בתור הפרזנטורית שלהם, מוכנים לשלם לך מיליונים לסרט ואת רק רוצה לשחק בפלייסטיישן עם ה-BFF? השנה של ג'ניפר לורנס התחילה מעולה עוד ב-2013, אבל בנוכחית היא נתנה קפיצה עמוקה לליגה של הגדולים ולא שכחה לשמור על חוש הומור לאורך כל הדרך. זה אומר שגם אם ילבישו אותך בשמלה לבנה של דיור שבה את נראית כאילו עטפו אותך בחבילות של נייר טואלט (טקס גלובוס הזהב האחרון) את עדיין תדעי לחייך, וגם אם תתבקשי ללבוש שמלות נשף מטורפות בזהב ובאדום, את עדיין תקצצי את השיער שלך ולא תראי כמו דודה. את רק צריכה לחייך. ההמונים כבר יצביעו בעדך.

 

 

7. סכיזופרניה בתנועה – ריהאנה

ריהאנה לובשת אדם סלמן בטקס פרסי האופנה בניו יורק 2014 | צילום: getty images
ריהאנה לובשת אדם סלמן בטקס פרסי האופנה בניו יורק 2014 | צילום: getty images

אין ספק שריהאנה סובלת מפיצול אישיות חמור שגורם לה מצד אחד להופיע בשמלה שקופה מנוקדת באבני סברובסקי בטקס פרסי האופנה בניו יורק אבל להפציע בשמלת מקסי לבנה וקלאסית של סטלה מקרטני לנשף המט. הדילוג בין שמלת נשף יפיפייה באדום עז לבין סטרפלס פרחות וחצאית מיני כאחרונת דיריי הקרוואנים בדאלאס טרם יושבה בישיבות המערכת. מה שבטוח, עם ריהאנה, תמיד יהיה מעניין.