נקודת הג'יג'י: ראיון עם ג'יג'י חדיד, הדוגמנית המצליחה בעולם

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ

רגע אחרי שחצתה את הקווים והציגה קולקציה משותפת כמעצבת עם טומי הילפיגר בשבוע האופנה בניו יורק ישבנו עם ג'יג'י חדיד לשיחה על השראה, עתיד ואינסטגרם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

במפגש עם עיתונאים לקראת השקת הקולקציה המשותפת שלה עם טומי הילפיגר הקול של ג'יג'י חדיד רועד מהתרגשות. היא אמנם אחת מהדוגמניות המצליחות בעולם, אבל ההצלחה הזאת קרתה בזמן כל כך קצר, שנראה שהיא לא לקחה רגע לעכל את הממדים שלה. כמו שהיא אמרה פעם בריאיון, היא הצליחה לעשות בשנה אחת את מה שדוגמניות אחרות עושות בחמש. השנה נכנסה חדיד לראשונה לרשימת הדוגמניות המרוויחות ביותר ונחתה היישר במקום החמישי, עם הכנסה שנתית מוערכת בתשעה מיליון דולר. אחרי אינספור קמפיינים, תצוגות אופנה נחשבות וגם ספוט על המסלול הנחשב של ויקטוריה'ס סיקרט, עכשיו היא מוסיפה לרזומה שלה גם קולקציה שעיצבה יחד עם בית האופנה הכי אמריקאי שיש. התצוגה הפכה לאירוע המדובר ביותר בשבוע האופנה בניו יורק, כשהילפיגר ממשיך במסורת הסטים הגרנדיוזיים שלו עם תצוגה שהוצגה ביריד שלם שנבנה במיוחד בפיר 16, על גדת הנהר, וכלל דוכני מקעקעים, מניקור ואוכל, קרוסלה, חנויות פופ אפ של הקולקציה ועוד. היריד נפתח לציבור הרחב למחרת התצוגה ונהנה ממערכת יחסי ציבור משומנת. כך למשל, כותבת שורות אלה הייתה אורחת החברה ביריד.

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ

 

"פגשתי את ג'יג'י לפני שנים", מספר הילפיגר. "אני מכיר את המשפחה שלה, וגם ראיתי אותה מדגמנת כילדה. כשהיא התחילה ללכת על המסלול היא פשוט זהרה. היא מגיעה למסלול והמעריצים יוצאים מגדרם, הם רצים לקנות כל דבר שהיא לובשת. אני והצוות שלי דיברנו על איך אנחנו יכולים להשתמש בג'יג'י לא רק כדוגמנית, כי זה לא מספיק במציאות הנוכחית. לייצר תמונות יפות עם צלם מצליח, עם ג'יג'י והבגדים יהיה יפה כמובן, אבל רצינו לקחת את זה הרבה יותר רחוק. ג'יג'י הייתה מעורבת בתהליך העיצוב באופן אינטימי מתחילתו. היא בחרה את הכפתורים, את הבדים, את הצבעים. היא הייתה מעורבת באופן מלא".

ג'יג'י, איך הייתה החוויה עבורך?

"זה היה מדהים. תמיד הערצתי את המותג. אני כמובן רציתי פשוט לייצר דברים כיפיים ושמחים, אבל להם יש את הדרך שבה הם צריכים לייצר דברים והם לימדו אותי כל כך הרבה. צוות המעצבים קיבל אותי בשמחה רבה. הם קיבלו את הרעיונות שלי ונתנו לי את ההרגשה שהם פתוחים לדעות ולמחשבות שלי. זה היה באמת מיוחד".

הבגדים עצמם לא מביאים בשורה אופנתית מסעירה, אבל בהחלט לוכדים את רוח הנערה הקליפורנית של חדיד בשילוב עם המראה הפרפי שהילפיגר כל כך אוהב. הם נפגשים איפשהו באמצע, עם ז'קטים מחויטים בצד אחד של הסקאלה ושמלות שיפון מתנפנפות בצד השני. "אפשר למצוא בגדים כאלה בכל קניון בארצות הברית", כתבו באתר האופנה fashionista.com, לאו דווקא כביקורת שלילית. בניגוד למסורת של שבועות האופנה ולפיה בגדים נמכרים רק חצי שנה אחרי שהוצגו על המסלולים, מדובר בקולקציה שנועדה למכירה מיידית וללבישה מיידית (בארץ היא נמכרת בסניפי פקטורי 54 ובחנות הדגל של הילפיגר בשרונה בתל אביב) ומיועדת לקהל הרחב – המעריצות של ג'יג'י. ככזו, היא עובדת. הפריטים לבישים, יכולים להשתלב בקלות בכל מלתחה והמחירים נגישים יחסית. לצדם נמכרות וריאציות מחודשות על פריטי וינטג' איקוניים של הילפיגר משנות ה־90, שזוכים עכשיו לתחייה מחודשת ברשתות החברתיות הודות למתקפת נוסטלגיית הניינטיז של דור ה־Y.

עם אימפריה שמגלגלת 6.7 מיליארד דולר בשנה, אין ספק שהילפיגר יודע איך לשמור על עצמו רלוונטי. לפני כמה חודשים הוא גם הוציא בושם שנקרא בפשטות The Girl, בהשראתה של חדיד ועם קמפיין בכיכובה.

מה הייתה ההשראה לקולקציה?

הילפיגר: "אני תמיד מושפע מהים, מרוקנ'רול, מצבא, מספורט, וזה תמיד צריך להיות קול. וקול, ברגע הזה בזמן, אומר שהבגדים צריכים להיות מושפעים מכוכבי מוזיקה, עם השפעות צבאיות, כך שזה ערבוב של כל אלה עם עוגן חזק של ים".

חדיד (צוחקת): "הגדרה טובה".

ג'יג'י חדיד פותחת את תצוגת סתיו-חורף של טומי הילפיגר בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד פותחת את תצוגת סתיו-חורף של טומי הילפיגר בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: יח"צ
טומי הילפיגר עם ג'יג'י חדיד בסיום תצוגת האופנה בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: יח"צ
טומי הילפיגר עם ג'יג'י חדיד בסיום תצוגת האופנה בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: יח"צ

 

למי הבגדים מיועדים?

"אני באמת חושבת שכל בגד מיועד למישהו אחר. לא בהכרח ראיתי את החברים שלי מול עיניי, או את תעשיית האופנה, זה מיועד לכל מיני אנשים. חלק מהמעריצים של המותג יאהבו את זה שיש פריטים עם הלוגו, חלק מהבגדים ספורטיביים יותר, חלק ימיים יותר, חלק היפיים. מה שהיה לי ממש כיף זה שעשינו קולקציה מאוד רחבה והצוות אִפשר לי לעבוד על כל לוק שיוצג בתצוגה כדי להפוך אותו לאופנתי יותר, ובתצוגה באמת רואים איך אפשר ללבוש את הקולקציה בכל מיני סגונונות שונים, כל אחד עם מה שהוא יתחבר אליו".

מה הפריט שאת הכי אוהבת?

"שואלים אותי את זה כל השבוע ובכל יום אני משנה את דעתי, אז התשובה הכי בטוחה היא משקפי השמש".

מה הדבר הבא? תמשיכו לעצב ביחד?

הילפיגר: "אחת המשימות הקשות שהיו לנו הייתה לארגן לטיילור סוויפט, חברתה הטובה של ג'יג'י, את הכיסא הנכון בתצוגה, אז אני חושב שנתחיל מהמשימה הזו ואחרי שנעבור אותה נחשוב הלאה!".

ג'יג'י, תעצבי?

"אולי! להיות עם הצוות שלהם היה כל כך כיף. אבל אני לא רואה איך אני מוציאה לפועל את כל התהליך הזה בעצמי, אז כרגע אני בעיקר מרגישה בת מזל שיצא לי לעשות את זה איתם".

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 2,099 ש"ח | צילום: יוהאזן סנזי
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 2,099 ש"ח | צילום: יוהאזן סנזי
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 1,499 ש"ח | צילום: יוהאזן סנזי
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 1,499 ש"ח | צילום: יוהאזן סנזי

 

לא בלונדינית מפונקת

חדיד נולדה בלוס אנג'לס בשם ג'לינה לאב ממוצא פלסטיני ואימא ממוצא הולנדי. אמה, יולנדה פוסטר, הייתה דוגמנית בצעירותה, והגנים המשובחים לא פסחו על ג'יג'י ועל אחותה בלה, דוגמנית מצליחה גם היא. חדיד התחילה לדגמן כבר בגיל שנתיים עבור Baby Guess, עד שאמה החליטה שהגיע הזמן להתרכז בדברים אחרים חוץ מדוגמנות. "היא לא רצתה שאני אחשוב על הקריירה כדוגמנית כעל חיים ומוות", אמרה חדיד בראיונות עבר, ואכן – היא פנתה לתחביבים אחרים. היא החלה לשחק כדורעף ולרכוב על סוסים, שני תחביבים שעיצבו את הגוף האתלטי המפורסם שלה, שמשך אליו גם הרבה ביקורת מצד הקהל כשהתחילה לעלות על מסלולי מעצבי העל. יולנדה היא אחת מכוכבות תוכנית הריאליטי "עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס", וג'יג'י, שהופיעה שם לא מעט, סיפרה באחד הפרקים שאם קריירת הדוגמנות שלה לא הייתה נוסקת היא הייתה הולכת ללמוד פסיכולוגיה וקרימינולוגיה. ובכלל – בגיל 21 בלבד חדיד מנפצת כל סטריאוטיפ קיים על דוגמניות. היא חכמה מאוד, רהוטה ומקצועית, וכששומעים אותה מדברת קשה להאמין שהיא כל כך צעירה. נדמה שלמרות שגדלה בבית עם כסף וכל ההזדמנויות פתוחות בפניה, אין אצל חדיד אפילו זכר לקלישאת הבלונדינית העשירה והמפונקת.

ובכל זאת, לא רק עבודה קשה הביאה אותה לפסגה כל כך מהר. כשהייתה בתיכון החליטה חדיד לחזור לדגמן והוחתמה על ידי סוכנות IMG. עם סיום התיכון היא עברה לניו יורק ושם פגשה את קארין רויטפלד, העורכת לשעבר של "ווג" פריז. רוטיפלד התאהבה בחדיד ממבט ראשון והחליטה לעזור לה לדחוף את הקריירה. היא הכירה בינה ובין המעצב טום פורד, וזה בחר בחדיד כפנים של הבושם Velvet Orchid. במודעות הקמפיין מופיעה חדיד בעירום מלא, כמובן עם כיסוי אסטרטגי, מה שהפך אותה לכוכבת ממש בן לילה. היא גם הדוגמנית הראשונה שהופיעה על שער מגזין האופנה של רויטפלד פעמיים.

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר | צילום: יח"צ

 

השילוב בין מראה הנערה האמריקאית הבריאה לבין תווי הפנים האקזוטיים של חדיד הביא אותה תוך זמן קצר מאוד למעמד שכל דוגמנית חולמת עליו – להיות היקירה החדשה של עולם האופנה הגבוהה ובמקביל לכבוש את לב הקהל הרחב, מה שמוביל לקמפיינים עם הכסף האמיתי. אחרי הקמפיין לטום פורד אי אפשר היה להתחמק מחדיד – היא צעדה בתצוגות של שאנל, מארק ג'ייקובס, ורסאצ'ה, מיו מיו, טומי הילפיגר ועוד רבים מבתי האופנה הנחשבים בעולם, ובמקביל קטפה אינספור קמפיינים, ממייבלין ניו יורק וטופשופ ועד בלמיין, וגם ליהוק נחשק כמלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט. העבודה הקשה והעובדה שהצליחה לכבוש מהר מאוד את שני הצדדים של עולם האופנה הפכו אותה לאחת הדוגמניות הרווחיות בעולם. למרות שאין ספק שהמראה של חדיד, מוסר העבודה שלה וגם הייחוס המשפחתי הם אלה שהביאו אותה לפסגה כל כך מהר, יש עוד סיבה לכך שהיא שווה הרבה כסף – חשבון האינסטגרם שלה. בדומה לחברתה הטובה קנדל ג'נר, גם לחדיד יש כוח אדיר ברשתות החברתיות, מה שהופך אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור לקוחות. יחד עם זאת, חדיד מדגישה שהיא לא מוכנה לדחוף את הקריירה שלה על חשבון 22 מיליון העוקבים שלה, והיא מוכנה להעלות צילומי קמפיינים שלה, אבל במינון סביר.

ג'יג'י, איך את מסבירה את ההצלחה האדירה שלך ברשתות החברתיות?

"אם תגללי עד למטה, תגללי ותגללי, תגלי שכשאינסטגרם יצא הייתי רק בתיכון. הייתי מאוד צעירה, אז לא הייתה לי הזדמנות לשחק מישהי אחרת ברשתות החברתיות. הייתי לגמרי אני, זה בא לי באופן מאוד טבעי. כשהגעתי לניו יורק, דוגמניות אחרות שאלו אותי מה לכתוב באינסטגרם, ולא באמת ידעתי מה להגיד להן כי פשוט עשיתי את זה בלי מאמץ או מחשבה, ואני חושבת שאני ממשיכה להקפיד על זה. אני לא רוצה שהפיד שלי ירגיש מאולץ, מחויב, אני לא רוצה שאנשים ירגישו שאני דוחפת להם משהו בגרון או מוכרת להם משהו בכוח. אני יודעת שהם ירגישו את זה, לכן גם כשאני מפרסמת דברים, גם כשאני עושה שיתופי פעולה מסחריים שמופיעים באינסטגרם שלי, אני תמיד מקפידה לנסח את הדברים במילים שלי, כמו שאני רוצה. חשוב לי שאנשים ירגישו שהפיד שלי הוא מקום בטוח להיות בו, המקום לגלות בו דברים עליי, לראות על מה אני עובדת. זה פשוט קל יותר להיות עצמך".

ג'יג'י חדיד | מעיל: ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 749 ש"ח | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד | מעיל: ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 749 ש"ח | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד | מעיל בומבר: ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 1,599 ש"ח | צילום: יח"צ
ג'יג'י חדיד | מעיל בומבר: ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר, 1,599 ש"ח | צילום: יח"צ

 

גם לדוגמניות עושים באדי שיימייניג

אחת התקריות הפחות נעימות של הקריירה של חדיד קרתה לאחר שצעדה בתצוגה של הילפיגר בשנה שעברה בביקיני, והוכיחה שבאדי שיימינג לא מדלג על אף אישה, גם לא על אחת מדוגמניות העל המהממות והמצליחות בעולם. היא הוצפה בהערות מרושעות ברשתות החברתיות, שטענו שהיא לא מספיק רזה כדי להיות דוגמנית. בתגובה, חדיד פרסמה מכתב פתוח וציינה שהיא לא מתנצלת על הגוף שלה, מתגאה בכך שהוא תוצאה של ספורט ואורח חיים בריא ומציעה למי שלא אוהב אותה – פשוט לא לעקוב אחריה. השנה, לעומת זאת, היא התמודדה בפומבי עם תגובות שהאשימו אותה בכך שהיא רזה מדי. אי אפשר לנצח. את הכדורעף והרכיבה על סוסים השאירה חדיד מאחוריה בלוס אנג'לס, אבל היא מצאה תחביב אחר בניו יורק כדי לשמור על הגזרה האתלטית – אגרוף. היא מציינת בכל ריאיון שמעולם לא היו לה בעיות עם הגוף שלה, וכשהיא הוחתמה לראשונה כדוגמנית הצהירה בפני הסוכנות שהיא לא מוכנה לרדת במשקל

עבור אף קמפיין או תצוגה. אם כל זה לא מספיק כדי להתרשם מהאישיות של חדיד, היא גם מעורבת מאוד במאבק במחלת הליים שממנה סובלת אמה יולנדה, ואפילו השתתפה בגרסת הסלבס של "מאסטר שף" האמריקאי, שם דיברה בהתרגשות על המחלה ותרמה את הכסף שזכתה בו למלחמה בה. את הניצחון, אגב, הביאה לה מנת המבורגר, וחדיד לא שוללת את האופציה שאחרי שתסתיים קריירת הדוגמנות שלה היא תנחה תוכנית בישול או טוק שואו.

ובעוד חמש שנים מהיום – מה את עושה? מעצבת?

"למדתי על עצמי שכשאני מתמקדת במשהו אני נוטה לקבל הרבה רעיונות, והבנתי שאני פשוט צריכה להתמקד במה שאני עושה באותו רגע, לעשות את זה הכי טוב ולעבוד קשה. נראה לי שזה הכי חשוב, כי אם את מסורה ונעימה, ואנשים אוהבים לעבוד איתך ולהיות בחברתך, אז אנשים ידחפו בשבילך ויקדמו אותך, וככה את יוצרת עוד הזדמנויות. בתצוגה הראשונה של טומי לא ידעתי אם הם ישתפו איתי פעולה בעתיד, אבל הייתי מאוד קשובה ומסורה. עבדתי קשה, הערצתי את מה שהם עשו וקיבלתי הרבה השראה מהאופן שבו טומי היה חם כל כך ומאיר פנים. אבל יש עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה לעשות – קשה לבחור".

בטקס פרסי המוזיקה הקנדי | צילום: GettyImages
בטקס פרסי המוזיקה הקנדי | צילום: GettyImages
בהשקה של גיליון בגדי הים של מגזין "ספורטס אילוסטרייטד" | צילום: GettyImages
בהשקה של גיליון בגדי הים של מגזין "ספורטס אילוסטרייטד" | צילום: GettyImages
באפטר פרטי אחרי תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט | צילום: GettyImages
באפטר פרטי אחרי תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט | צילום: GettyImages