ללכת על שטוח

עשתה את הבלתי אפשרי ושילבה נוחות עם אופנה. מרסיה קילגור | צילום: ג'רמי מארץ'
עשתה את הבלתי אפשרי ושילבה נוחות עם אופנה. מרסיה קילגור | צילום: ג'רמי מארץ'

בגיל 29 היא מכרה את חברת הטיפוח שלה לתאגיד לואי ויטון, והיום היא מחזיקה בפיטפלופ, מותג נעלי נוחות המצליח בעולם. ריאיון עם מרסיה קילגור האישה שהצליחה להוריד מהעקבים את מישל אובמה, ויקטוריה בקהאם והיידי קלום

88 שיתופים | 132 צפיות

"נעלי עקב הן נחלת העבר", פוסקת מרסיה קילגור, 46, בעלת מותג נעלי הנוחות הבריטי המצליח Fitflop. את אמירתה הידועה של מרילין מונרו: "אישה שיש לה הנעליים הנכונות תוכל לכבוש את העולם", היא מדייקת ומתאימה לרוח הזמן: "אלה יכולות להיות נעליים שטוחות!". בעוד מונרו התייחסה ככל הנראה לאמנות הפיתוי ולשימוש במיניותה במטרה לצבור כוח, את קילגור מניעים דברים שונים בתכלית – אמביציה, יצירתיות, חוש עסקי מפותח לעילא וראש שלא מפסיק להריץ רעיונות חדשים במהירות טורבו.

רון ארד לפיטפלופ | צילום: יח"צ
רון ארד לפיטפלופ | צילום: יח"צ

הסיפור של היזמית הקנדית־בריטית, האחראית להקמת שלושה מותגי טיפוח ואופנה משגשגים, מתחיל בגיל 11 כשאיבדה את אביה, אירוע שלדבריה נטע בה תחושת אחריות. כנערה, נאלצה להחזיק בשלוש עבודות בד בבד כדי לפרנס את עצמה ואת משפחתה. "הייתי זקוקה ליציבות כשהקרקע נשמטה מתחת לרגלינו. מצאתי נחמה בביסוס דרך משלי וביכולת לכלכל את עצמי", היא מספרת. לאחר שסיימה בהצטיינות את לימודי התיכון בעיירה אאוטלוק שבקנדה, החליטה לעבור לניו יורק כשברשותה 300 דולר בלבד. כשאמרה לה קוסמטיקאית שפניה (המכוסות פצעונים בשל בעיית אקנה) נראות נורא – היה זה רגע מכונן עבורה, שבו החליטה לעזור לאנשים להרגיש טוב עם המראה שלהם. בגיל 23 שכרה חדר טיפולים קטן שלימים משך אליו את מיטב סלבריטאיות העיר. המקום הפך להיות ספא גדול ועמוס בשם בליס (Bliss) וזמן ההמתנה לתור היה כשנה וחצי. "אני זוכרת את היום שבו הרגשתי את ההצלחה. הייתי בחדר הטיפולים ואחת העובדות העבירה לי פתק מתחת לדלת שהיה כתוב בו שקלווין קליין מחכה לי. פתחתי את הדלת והוא עמד מולי". ב־2004, כשהיא בת 29 בלבד, מכרה את החברה לתאגיד הענק LVMH (הבעלים של לואי ויטון) ועברה ללונדון עם משפחתה.

מהקולקציה האחרונה של פיטפלופ | צילום: יח"צ
מהקולקציה האחרונה של פיטפלופ | צילום: יח"צ

כשהספא שלך הפך לרשת עם קו מוצרים פופולרי ונרכש על ידי התאגיד LVMH – היו לך מחשבות על מנוחה?

"אפילו לא לרגע, הייתי רק בתחילת הדרך. כשמכרתי את המניות האחרונות שהיו ברשותי, כבר התחלתי לעבוד על הפרויקט הבא שלי – מותג הטיפוח soap & glory. כשנוצר מומנטום טוב, מכרתי אותו לענקית בתי המרקחת הבריטית – "Alliance Boots".

מותגי הקוסמטיקה היו רק תחילת הקריירה של קילגור – לאחר שנים של פעילות בתחום היופי והטיפוח, החליטה להתנסות בתחום חדש. ב־2007 הקימה את מותג נעלי הנוחות פיטפלופ (Fitflop) פיתוח של נעליים בטכנולוגיה חדשנית הגורמת לגוף להפעיל קבוצות שרירים רבות בעת ההליכה. חלקן האמצעי מורכב מחומר רך במיוחד המסייע לשרפת אנרגיה יותר מכל נעל אחרת ובו זמנית להורדת מתח מכף הרגל ולבלימת זעזועים. לצד ערך הנוחות עמד המותג במשימה קשה מאין כמוה: הפיכת נעל שגולת הכותרת שלה היא בריאות – לאופנתית. המותג ידוע בין השאר בזכות שיתופי פעולה עם מעצבים שונים, בהם אנה סוי, סטפן ג'ונס ורון ארד. מועדון הלקוחות שלו מונה מספר לא מבוטל של סלבריטאיות אופנתיות כהילרי סוואנק, ויקטוריה בקהאם, ג'וליאן מור, היידי קלום ואופרה ווינפרי.

keiko לפיטפלופ | צילום: יח"צ
keiko לפיטפלופ | צילום: יח"צ

מה משך אותך לייצר דווקא נעלי נוחות?

"אני מאמינה שכדי לחיות חיים יוצאי דופן, חייבים להתחיל עם איזשהו בסיס מצוין. לכן יצרנו את הנעליים הארגונומיות האלה, שהן שילוב חדשני של אופנה ויופי עם הרבה מחשבה וביו־מכניקה. הבנתי שנעליים מגניבות באמת הן אלה שתנעלי עד שהן יתפרקו, כי הן פשוט נראות טוב עם הכל וכל כך נוח לך איתן שנדמה שהן צועקות את שמך מהארון כל בוקר".

הקמת מותג שהפך נעלי נוחות לפריט אופנתי נחשק, מה בעינייך סוד ההצלחה שלו?

"אין סודות, הן פשוט הנעליים הכי טובות בעולם! הן השילוב המושלם של לוגיקה וקסם. נשים כמו מישל אובמה, ג'וליאן מור ואמה תומפסון הן סלבריטאיות, אבל הן קודם כל נשים עסוקות, קרייריסטיות המעריכות נוחות. בשבילנו, כל לקוחה היא סלבריטאית. כשאני רואה נשים ברחוב שנועלות את הנעליים שלנו אני רצה אחריהן ומבקשת להצטלם איתן".

keiko לפיטפלופ | צילום: יח"צ
keiko לפיטפלופ | צילום: יח"צ

איזה טיפ יש לך עבור נשים שרוצות להקים מיזמים וחוששות מכישלון?

"כדי להיות יזמית טובה את צריכה להיות חסרת פחד, בעלת אינסטינקטים מחודדים ורצון לשפר את הסטטוס קוו. את לא יכולה להיות עצלנית ואת חייבת להיות אובייקטיבית ביחס לרעיונות שלך. אחת הדרכים ליצור הזדמנויות חדשות היא להתעניין במה שקורה סביבך. אפילו פיסות האינפורמציה הזעירות ביותר עשויות לעזור לך ולעסק שלך".

לסיום, מהו המסר שחשוב לך להעביר לנשים קרייריסטיות שהן גם נשות משפחה?

"הזיני את הראש שלך, שאלי כמה שיותר שאלות וזכרי ליהנות מהחיים. חיים רק פעם אחת, ולכן את לא רוצה לבזבז את הזמן בתהייה 'מה היה קורה אם?'. כשאת תרה אחר הזדמנויות חדשות, זכרי שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. כל בחירה שאנחנו עושים בחיים היא הקרבה – אם בחרת בשביל אחד זה אומר בהכרח שאת מוותרת על פסיעה בשביל אחר. את צריכה להיות בסדר עם זה!".

סטפן ג'ונס לפיטפלופ | צילום: קמילה סימון
סטפן ג'ונס לפיטפלופ | צילום: קמילה סימון