MSGM: לא מפחד לאהוב

מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages
מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages

מאסימו ג'יורג'טי מהמותג האיטלקי MSGM כובש את העולם עם צבעוניוּת מופרכת ושמחה בלב. בראיון ישראלי ראשון הוא מספר איך סוללים את הדרך לארון של קארה דלווין ומלכות אינסטגרם כמו קיארה פראני

88 שיתופים | 132 צפיות

שורה של ידועניות – מאוליביה פאלרמו וקארה דלווין עד לגורו האינסטגרם קיארה פראני (The Blond Salad) – מציפות זה לא מעט זמן את מדורי הפפרצי והרשתות החברתיות כשהן לבושות בבגדי מאסימו ג'יורג'טי – המעצב ממילאנו שחתום על המותג MSGM והוכתר על ידי שורה של מגזינים בינלאומיים כמעצב הצעיר (36) המצליח ביותר שיצא מאיטליה בשנים האחרונות.

"אני אוהב לראות את העיצובים שלי על איט גירלס, בלוגריות, סטייליסטיות וידועניות. בעולם הדיגיטילי הנוכחי הן באמת מייצגות את עולם האופנה של המחר", הוא מתייחס לעובדה הזו בראיון מקוון שנערך עמו ממילאנו.

מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages
מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages

האם תרבות האינסטגרם הזאת, שמאדירה את הלובשת ומשטיחה את תהליך היצירה, לא גונבת את הפוקוס ממנו או מהבגד עצמו? "אני חושב שהכל השתנה בעידן הדיגיטלי", הוא אומר ומבהיר שלכל מטבע שני צדדים, "אמנם האיט גירלס נעשו למשפיעות יותר ויותר, אבל המעצבים זכו בהזדמנות לדבר באופן ישיר ומהיר עם הקהל". מסביר ג'יורג'טי שנעשה לאושיית אינסטגרם בעצמו, וחושף מדי יום את 74 אלף העוקבים שלו לרגעים מתוך הסטודיו המעוצב להפליא שלו במילאנו ולשעשועי הכלב הפרטי שלו.

הוא הקים את MSGM לפני חמש שנים וכיום מציג קבוע בשבוע האופנה במילאנו ומוכר כמעט ב־600 נקודות מכירה בעולם. הוא לכד את תשומת הלב של העיתונות הבינלאומית משום שבניגוד לשמרנות האופפת את תעשיית האופנה האיטלקית (שמאדירה טכניקות קוטור, מסורת ובלינג) הוא מציע כמעט את ההפך הגמור: עיצובים עכשוויים וחצופים המתפוצצים מהדפסים פראיים, צבעים עזים וגזרות נונשלנטיות מתנשאות, עם חיבה עזה לנעורים משולחי רסן. בניגוד למוסכמות הוא גם נטול כל השכלה פורמלית בעיצוב אופנה, ולמעשה נודע כדי.ג'יי עוד לפני שמישהו מחוץ לאיטליה נחשף לטעמו הייחודי.

מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages
מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages

"אני חושב שהרקע שלי הוא יתרון", הוא מסביר את התהליך שהוביל אותו לעצב אופנה, שכאמור הותווה בדרכים עקיפות. "כבר בשנה השנייה שלי בבית הספר לכלכלה, כשהייתי בן 16, ספרי המתמטיקה היו סיוט בשבילי, ותמיד חיכיתי שיום שבת יגיע כדי שאוכל ללכת לדוכני העיתונים ולקנות כל מגזין אופנה אפשרי".

מהרגע שבו סיים את הלימודים עד שהחליט לעצב במשרה מלאה, הוא פלירטט עם התעשייה, תחילה כמוכר בבוטיק יוקרה, אחר כך באולם תצוגה לקניינים, וכשהיה בן 24 הזמינה ממנו קבוצת פאולוני, מיצרני האופנה הגדולים באיטליה, עבודות סטיילינג (במקביל כאמור לקריירה כדי.ג'יי) עד שקיבל שליטה על שני קווי בגדים. בשנת 2009 (בשותפות עם פאולוני – ל"ש) החלה ההרפתקה של MSGM.

תחילת MSGM (ראשי תיבות של שמו ומחווה ללהקה MGMT האהובה עליו) הייתה בכלל פרויקט לגברים, ורק ימים לפני חשיפת הקולקציה הראשונה, הוא הוסיף חמישה דגמים לנשים. מה שהיה אמור להיות חומר מילוי התגלה בפועל כלבֵנים עצמן – אלו היו הדגמים היחידים שהקניינים קנו בסופו של דבר. כנראה העולם – לפחות זה האיטלקי – לא היה מוכן עוד למוזה הגברית השוקקת של ג'יורג'טי ("הצגנו פריטים ניאוניים עוד לפני שהטרנד היה בכל מקום. הקניינים שראו את הקולקציה היו בהלם").

"התחלתי את MSGM בתקופה שבה העולם היה שרוי במשבר כלכלי", הוא אומר ורומז לאופן שבו עולם האופנה העדיף אז גוונים אפורים ועיצובים מסחריים וחסרי מעוף. "אבל אנחנו אימצנו גישה של שמחה, עליצות, עודף. ל־MSGM יש אנרגיה חתרנית שמיועדת לאנשים בעלי תעוזה. הנערה שלי אוהבת פאשן עם F גדולה. היא מכירה את הכל ומחוברת לכל". ג'יורג'טי מתכוון בכך לווליום הגבוה של העיצובים, שכיום כוללים קו גברים ונשים נרחב וקולקציית נעליים פרועה שכוללת שילובים מצועצעים בכוונה בין חומרים וגימורים.

מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages
מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages

מתברר שהשמחה מידבקת, בין שמדובר בסניף בלומינגדיילס בדובאי, שהחל למכור לאחרונה את המותג ובין שמדובר בכלבו הניו יורקי ברגדורף גודמן, שמחזיק MSGM זה כמה עונות. "במהלך השנים הדפסים וצבעים נעשו לחלק מה־DNA של המותג. אנחנו משלבים הדפסים שלכאורה לא אמורים לעבוד יחד, אבל הם עובדים. ומייצגים את הלך הרוח שלי – זה בלבול עם היגיון".

היגיון או אנדרלמוסיה – בסופו של דבר האחרות הזאת, כמו גם הנכונות לשבור מוסכמות, לא באה לידי ביטוי רק בתוצר הסופי או במוזה. בעוד מותגים בסדר גודל כזה, עם כוונות מסחריות ברורות, נמנעים להיכנס לסוגיות פוליטיות או לנושאים שנויים במחלקות, ג'יורג'טי אינו סותם את הפה. על רקע הדיונים הגוברים באירופה בנושא זכויות גייז ונישואים חד מיניים – הוא חשף קמפיין חורף עם צמד דוגמניות וצמד דוגמנים שצולמו בתנוחות שאינן מותירות מקום לספק בקשר לאופי היחסים ביניהם.

"הקמפיין הזה עוסק באהבה", הוא מסביר, "ואהבה בשבילי משמעותה אמת. אני חושב שכשאתה אוהב, אתה צריך להיות גאה בכך, ולא משנה את מי אתה אוהב".

"לא!", הוא עונה נחרצות לשאלה אם לא חשש שימתגו אותו כ'מעצב הומו' בעקבות הקמפיין הזה, או שהמהלך ירחיק לקוחות פוטנציאלים הבטוחים פחות במיניותם. "אני לא מפחד לאהוב ואני לא מפחד לתקשר משהו שהוא טבעי. אני מאמין שאנשים שיש להם את הכוח להעביר מסרים חיוביים כאלה, צריכים לעשות את זה כדי לרגש את הלקוחות בלי לפחד לאבד אותם".

 

מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages
מתוך קולקציית קיץ 2015 MSGM | צילום: gettyimages