מה עומד מאחורי נעלי הבלרינה של יוסי סמרה?

יוסי סמרה | צילום: יח"צ
יוסי סמרה | צילום: יח"צ

האיש שהוריד את כוכבות הוליווד מנעלי העקב מבקר בארץ, מסכם חמש שנות עשייה ומגלה איך מוכרים בהצלחה את הרעיון שהעולם הוא שטוח

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שרה ג'סיקה פרקר, ג'יזל בונדשן וקלואי קרדשיאן, הן רק חלק מהסלבס שכפות רגליהן מעידות על הצלחתו של יוסי סמרה, הרשום בספר דברי הימים של הוליווד כמלך הנעליים השטוחות מאז 2008.

כמי שעבד בעבר במועדונים ונהג לצאת מדי ערב, התחדדה במוחו של סמרה תובנה, שלימים תהפוך לרעיון מהפכני: "היית מסתכל כל לילה על בנות שרוקדות יחפות. סחבתי בחורות על הכתפיים כי הן לא יכלו לשאת את עצמן בסוף הערב עם נעלי העקב. זה נורא בעיני, כל כך לא אלגנטי. בחורות יוצאות לבלות, מתלבשות יפה ונועלות נעלי עקב יקרות אבל בסופו של דבר עסוקות בכמה כואבות להן הרגליים", הוא מסביר במהלך שיחתנו, שמתקיימת חצי בעברית וחצי באנגלית בבר יין תל אביבי, במסגרת ביקורו השנתי בארץ.

לאחר שצפה באביו מנהל ביד רמה את ג'יי לורן – עסק אמריקאי משגשג לעיצוב וייצור נעליים, החליט סמרה, בן לישראלים שהיגרו למנהטן, לצאת לדרך עצמאית. הוא הוציא אל הפועל את רעיון נעלי הבלרינה מתקפלות, הנמכרות עם שקית בד קטנה ומתאימות לנשיאה בתיק ערב. תוך זמן קצר נמכרו הנעליים ב-85 מדינות בעולם.יוסי סמרה | צילום: יח"צ

יוסי סמרה | צילום: יח"צ

 

"חבר מהקולג' ואני ישבנו במרתף של ההורים שלי במשך שנה, פיתחנו את המותג ואת האתר ובאוקטובר 2009 עלינו לאוויר. בשבוע הראשון של ההשקה קיבלתי למעלה מ-300 בקשות מחנויות בכל העולם שרצו להחזיק את הנעליים. זאת גדילה מאוד מהירה אבל לא הסכמנו שהיא תסחרר אותנו. לאורך השנים היה לנו חשוב לפתח את החברה כמו שצריך, להשקיע בייצור, בבניית הצוותים, בטכנולוגיה. לא לאבד את האיכות של מה שבנינו".

בתעשיית האופנה רואים בך אחראי על מהפיכת הפלאטס וכמי שגרם לסלבס בהוליווד לזנוח את העקבים. זאת בטח הרגשה טובה לדעת שאתה מוביל משהו.

"זאת תחושה נהדרת לדעת שיצרת משהו חדש שלא היה קודם. לפני יוסי סמרה נעליים שמיועדות לנסיעות ולנשיאה בתיק לא היו קיימות כקטגוריה. בזכותנו הן הפכו להיות קטגוריה בפני עצמה. היום כל בתי האופנה הגדולים מייצרים כאלה. נעים לדעת שהם הולכים בעקבותיי. הראינו לאנשים שזה קיים ועכשיו הם זקוקים לזה. כששואלים אותי מה סוד המותג אני עונה שזה פשוט מאוד – אני עובד קשה. היה לי חלום והלכתי בעקבותיו. החלום לא היה על כסף אלא על יצירה של משהו משלי".

סמרה (33) שמעולם לא למד עיצוב אופנה או נעליים, אמון בעיקר על פן הפיתוח. "היה לי רעיון טוב שהפכתי לעסק שבו אני משלב את הידע המקצועי שלי בייצור ואת ההבנה בעולם העסקים. בשלוש השנים הראשונות עשיתי הכל ואפילו בחרתי את החומרים והעורות בעצמי. כשגדלנו כמותג, הקמנו נבחרת מעצבים שעובדת בהתאם לרעיון ולאמירה שאני מבקש להוציא החוצה. אני נותן את הטון ואת הכיוון והם מתרגמים את הרעיונות שלי לדגמים".נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ

נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ

מה השינויים שחלו במותג במהלך הזמן?

"עם הזמן נוצרה דרישה לעוד סוגים של נעליים – מגפיים, כפכפים, לואפרס, קולקציית ילדים ואנחנו אכן מעצבים כאלה, אבל בסופו של יום אנחנו יודעים ששום דבר לא מוכר יותר מהבלרינות ולכן אנחנו מתרכזים בזה. השנה פיתחנו הרבה יותר את הדגמים של הבלרינה, אנחנו עומדים להוסיף דברים חדשים ולשנות קצת. באביב הקרוב נשיק בלרינות מתקפלות על סוליית אספדריל ויש גם קולקציית גברים בדרך".

יש לך משפחה רחבה בארץ. המצב הביטחוני מלחיץ אותך?

"המצב בישראל תמיד היה רגיש אבל זה זה לא יעצור אותי מלבוא לכאן, זה הבית השני שלי".

השם שלך הוא גם שם המותג. הוא מאוד ישראלי ולא מחליק בקלות בגרון, בטח לא במדינות ערביות והרי יש לך חנויות במדינות כמו לבנון וסעודיה.

"חלק חושבים שאני ערבי או עירקי ואני שומע הרבה אנשים שקוראים לי 'יושי סמרה'. אשת יחסי הציבור שלנו שמעה כבר אמירות כמו 'כן אני מכיר את הבחור היפני המגניב הזה', כי הרבה חושבים שזה דומה לשם המעצב יוז'י ימאמוטו. מבחינתי שיחשבו מה שהם רוצים. המוצר מדבר בעד עצמו ואנשים אוהבים אותו. אני לא מרגיש עוינות".קורטני קרדשיאן נועלת יוסי סמרה | צילום: ח"צ

קורטני קרדשיאן נועלת יוסי סמרה | צילום: יח"צ

נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ
נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ

יוצא לך לבקר במדינות כמו סעודיה או לבנון?

"לא, אבל אני רוצה להגיע לשם, יש לי הרבה חברים שם. אני מנסה לשמור על ראש פתוח בנושא הזה".

מה השאיפות שלך לעתיד?

"אני רוצה להגיע למצב שבו כל בחורה בעולם תבין שהיא צריכה זוג נעליים שטוחות בתיק. הרעיון של המותג הוא להפוך את החיים לקלים יותר מבלי לוותר על הסטייל. זה קלאסי, אבל זה נוח ולא מתאמץ ולמרות שהנעליים נוחות הן לא מאבדות מהאופנתיות שלהן. חשוב לי להמשיך ללכת בדרך משלי ולא לנסות לעקוב אחרי טרנדים. הרבה מותגים נצמדים לטרנדים כך שכעבור עונה מה שהם הוציאו כבר לא רלוונטי. אני לא אוהב את המתח הזה של לנעול מהר כי תיכף זה פאסה. את צריכה שיהיו לך נעליים רלוונטיות לתמיד. גם בשנה הבאה, גם בזאת שאחריה".

טווח מחירים: 320-640 ש"ח
להשיג בבוטיקים נבחרים ובאתר

נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ
נעלי בלרינה מתקפלות | צילום: יח"צ
לא רק בלרינה | צילום: יח"צ
לא רק בלרינה | צילום: יח"צ

 

*את נעלי יוסי סמרה תשווק בישראל מעתה יבואנית הנעליים "קולנוע חדש"