תור הזהב: קולקציית התכשיטים החדשה של טובי פרבר

צילום: רוסלו שמריה
צילום: רוסלו שמריה

טובי פרבר מעצבת תכשיטי זהב כבר 20 שנה. בימים אלה היא מציגה קולקציה חדשה ומפתיעה, ומדברת על האהבה לחומר ועל אמנות היצירה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"אחד התהליכים המעניינים שעוברות נשים, ככל שחולפות השנים, הוא שהן נעשות מדוייקות יותר", חושבת בקול רם מעצבת תכשיטי הזהב טובי פרבר. "יש רצון להתמקד רק בחברות חשובות ואמיתיות ואת מבזבזת פחות זמן על בגדים או על עיסוקים שלא מוציאים ממך את המיטב. את כבר יודעת איפה להשקיע".

הנושא הזה מעניין את פרבר כי היא אמנית הדיוק והמגע הנכון. פרבר מעצבת תכשיטי זהב מיוחדים כבר 20 שנה ואם יש משהו שהיא לעולם לא תעשה – היא לא תפריז ולא תגזים. היא תל אביבית, אימא לשניים, שמעצבת בחדר האחורי של החנות היפה שלה ברחוב בן יהודה בתל אביב את כל התכשיטים, ומייצרת אותם בעבודת יד, יחד עם צורפת נוספת. בשנתיים האחרונות היא מוכרת גם במקומות שונים בארצות הברית.

טוני פרבר | צילום: שרון ברקת
טוני פרבר | צילום: שרון ברקת

 

פרבר פוגשת אותי כששלושה עגילי זהב שונים מעטרים את אוזן ימין שלה, עגיל זהב נוסף מייפה את תנוך אוזן שמאל. סביב הצוואר שלה משתלשלות שתי שרשראות זהב ארוכות עם אבני חן צבעוניות, שלושה צמידי זהב דקים עוטפים יד אחת, ולפחות ארבע אצבעות שלה ענודות בטבעות זהב. בזכות הדיוק והטעם המעולה של פרבר, כל העושר הזה לא מרגיש עמוס.

צילום: רוסלו שמריה
צילום: רוסלו שמריה

 

ידי זהב

היא יודעת לדייק. לעצב תכשיט קטן שיהיה בעל נוכחות גדולה. לבלוט בלי לצעוק. התכשיטים שלה נותנים נקודות של אור ועניין למי שעונדת אותם, בלי לגנוב לה את ההצגה. מבחינתה, אם הבטתם באישה והיא נצצה מתכשיטי זהב גדולים ומבריקים מדי ומצאתם את עצמכם מביטים על התכשיטים ולא עליה, משהו התפספס.

הקולקציה החדשה שפרבר עיצבה אמיצה במיוחד. בצמידים, בטבעות, בתליונים ובעגילים רואים את החומר ואת תהליך העבודה. פרבר מאוהבת בזהב 18 קראט, שהגוון שלו מעודן ולא צהוב־כתום מדי. היא חותכת ומעצבת אותו, כך שיראו את הטקסטורה שלו והוא יישאר מעט פראי. יש בתכשיטים שהיא מעצבת אלמנטים לא סימטריים, והם לא נראים כמו דגמים אחידים ומלוטשים שיצאו מתבנית, אלא כמו יצירה אמנותית ואישית.

בזהב היא משלבת יהלומים זעירים ופראיים, שחורים, אפורים או בגון שנהב. התוצאה היא גם רוקסיטית וגם אצילית. עדינה ומלאת ביטחון, ובעיקר חסרת גיל.

"בדרך כלל יש לי רעיון לקולקציה, ואז אני חושבת על שיטת העבודה", היא אומרת, "הפעם התחלתי עם החומר". היא ארגה חוטי זהב דקיקים ויצרה טבעת שנראית סרוגה מזהב, עיצבה תליון גורמט עדין שנראה כנעני וגולמי והפליאה עם טבעות, עגילים וצמידים נוספים, שתמיד מספרים סיפור.

צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו
צילום: אלכס קוצ'רנקו