H&M וקנזו משתפים פעולה בריאיון מיוחד

קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ
קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ

קולקציית הקפסולה של בית האופנה הצרפתי קנזו לרשת H&M, אולי לא מעוררת באזז כמו שיתופי הפעולה הקודמים של הרשת, אבל היא כוללת הפתעה מסקרנת - עיצובים שמתכתבים עם אלה של מייסד הבית משנות ה־70

88 שיתופים | 132 צפיות
קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ
קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ

 

ב־3 בנובמבר תנחת ב־250 סניפי H&M בעולם (גם אצלנו, בעזריאלי תל אביב) קולקציית קפסולה שנוצרה עם שני המעצבים הראשיים של בית האופנה הצרפתי קנזו – קרול לים והומברטו ליאון. כפי שאפשר להתרשם בקלות מתמונות הקמפיין, לא מדובר בקולקציה קלה לעיכול שהייתם מגישים לעצמכם כארוחת בוקר שגרתית. שמלות שמשלבות הדפסים שונים משונים, הבזקים אתניים שמוקססו יחד, אוברולים בדוגמת זברה מהאייטיז, סריגים במרקם דשא או כפכפי אצבע עצומים (יפניים בהחלט בסגנונם), הם רק חלק ממה שמצפה לקהל שיטרח להגיע לחנות ביום ההשקה ולעמוד בתור כדי לרכוש פריטי מעצבים במחירי רשת אופנה פופולרית (1,600־49.90 ש"ח).

"קולקציית קנזו ו־H&M תהיה זמינה בחנויות זמן כה קצר, כך שרצינו שכל פריט יעורר תחושה מיידית וחזקה", מסביר ליאון, שנבחר עם לים לפני כארבע שנים לבצע מהפך אופנתי במותג הוותיק ולשוות לו חזות צעירה יותר. "כשאנחנו מעצבים עבור קנזו, אנחנו צריכים לחשוב על מה הלקוחות שלנו צריכים בכל שעות היום. הקולקציה שיצרנו עם H&M שונה לחלוטין, וניצלנו את ההזדמנות כדי להקצין כל מראה וכדי להיות יותר נועזים וצבעוניים מאי פעם", הוא מסביר בריאיון מקוון שנערך עם השניים.

מימין לשמאל: הומברטו ליאון, אן סופי יוהנסון וקרול לים | צילום: יח"צ
מימין לשמאל: הומברטו ליאון, אן סופי יוהנסון וקרול לים | צילום: יח"צ

 

קשה לומר שלא הורמו גבות בתעשיית האופנה כשנודע לפני כחצי שנה על שיתוף הפעולה הזה. החיבור עם בית קנזו, שהוקם בפריז בתחילת שנות ה־70 של המאה הקודמת על ידי היפני קנזו טקדה, מגיע שנה אחרי קולקציית הקפסולה עם בית האופנה בלמיין, שנחשבת שיתוף הפעולה המצליח ביותר בתולדות H&M מאז החלה הרשת בשיתופי הפעולה ב־2004. קנזו, בניגוד לבלמיין, זוכים להילה היסטרית פחות. קודם כל, הם לא מזוהים עם ידוען בסדר גודל של משפחת קרדשיאן למשל, ושנית, הפריטים של הבית, שעבר כאמור מהפך מיתוגי בשנים האחרונות, ממוצבים בקטגוריה הנגישה יותר המכונה "קונטמפוררי", כך שהם לא יקרים ובלתי מושגים יחסית לפריטים של בתי

אופנה עילית. "אנחנו אוהבים לתת ללקוחות שלנו משהו לחלוטין חדש עם כל שיתוף פעולה", אומרת סופי יוהנסון, המעצבת הראשית של H&M, בתשובה לשאלה אם כל זה לא הופך את קנזו לשיתוף פעולה נחשק פחות. "בשלוש השנים האחרונות היו לנו הלבוש הספורטיבי והעירוני של אלכסנדר וונג, הזוהר החדש של בלמיין ועכשיו הצבעים העזים של קנזו. כל אחד מהם שונה בתכלית, וכל אחד מהם תורם מאוד לאופנה העכשווית".

קנזו ל-H&M במחיר 999 ש"ח | צילום: יח"צ
קנזו ל-H&M במחיר 999 ש"ח | צילום: יח"צ
קנזו ל-H&M במחיר 899 ש"ח | צילום: יח"צ
קנזו ל-H&M במחיר 899 ש"ח | צילום: יח"צ

 

גם אם רמת הבאזז בנוגע לפרויקט הזה מרמזת על אדישות מסוימת מצד תעשיית האופנה, מה שהופך את שיתוף הפעולה הנוכחי של H&M עם קנזו למעניין הוא ההחלטה לא להגביל את העיצובים בקולקציה אך ורק לכאלה המתכתבים עם תקופתם של ליאון ולים בקנזו, אלא גם עם עיצובים איקוניים של מייסד הבית, אחד הראשונים שהצליח להכניס לפריז מאפיינים סגנוניים שהגיעו מהמזרח הרחוק בכלל ויפן בפרט.

"רבים בעולם מכירים את הגרסה שלנו לקנזו אבל לא מכירים את ההיסטוריה המדהימה של המותג", אומר ליאון, שיחד עם לים אחראי גם על המותג הניו יורקי הפופולרי אופנינג סרמוני, אחד הקולות הבולטים באופנת הרחוב המעוצבת בעשור האחרון. "שיתוף הפעולה שלנו עם H&M הוא כמו שיחה תלת ממדית בינינו לבין המייסד, קנזו טקדה. העניין הוא להעביר את העיצובים שלו דרך הפילטר שלנו כדי ליצור משהו לחלוטין ייחודי, שיהיה זמין רק במסגרת שיתוף הפעולה הזה".

הגישה הזו אולי מסבירה את הפער המסוים בין פריטי הגברים לפריטי הנשים בקולקציה הנוכחית. העיצובים ההיפיים של טקדה בתחילת דרכו בשנות ה־70 המוקדמות התמקדו באופנת נשים, שילבו בין טעם פריזאי קלאסי לתרבויות זרות ויצרו קליידוסקופ מגוון ומגרה עם עושר בלתי רגיל. פריטי גברים, לעומת זאת, הצטרפו לארסנל של הבית רק ב־1983. בהתאמה, עיצובי הנשים בקולקציית הקפסולה מפגינים אלגנטיות שמקורה בחדשנות הנעוצה במיקס שבין המזרח למערב דאז, אך הפריטים המיועדים לגברים מאופיינים בגימיקים ילדותיים מעט, החסרים את האנרגיה הראשונית של טקדה.

קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ
קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ

 

"זה היה מדהים לראות כמה מודרניים העיצובים של טקדה נראים היום", מציינת לים. "הוא שבר את כל החוקים ועיצב בחירות גדולה, ערבב בין צבעים, השראות והדפסים מכל רחבי העולם". ובכן, אם טקדה היה כה חדשני בחשיבתו, מה האינטרס של קנזו לחבור אל מוסד שיתופי הפעולה של H&M, שזו כבר השנה ה־12 שלו והוכיח את עצמו מזמן?

"H&M הם השותפים המושלמים בגלל שהם מתייחסים לכל שיתוף פעולה שלהם כדבר חדש ורענן לחלוטין", מגיבה לים. "הם לא רוצים להתפשר ורק רוצים את הדנ"א הטהור של המותג". ויוהנסון מוסיפה: "זה מדהים לחשוב שכשהתחלנו בשיתופי הפעולה עם מעצבים היו כל כך הרבה מגבלות וחוקים באופנה. זה נהדר לראות את החומות האלו נופלות, ולאפשר לכל אחד בעולם לקחת חלק בחוויה. עם כל שיתוף פעולה אנחנו רוצים לתת ללקוחות שלנו גישה לעולם המלא של המעצב. אנחנו אוהבים את זה שבקולקציית הקפסולה הזו הם יקבלו טעימה לא רק מהעבודה של הומברטו וקרול אלא גם מזו של קנזו טקדה". מנגד, עבודה עם מותגים אחרים לא זרה לקרול ולים, מה שיכול להסביר את המשיכה של הצמד לפרויקט. אופנינג סרמוני, המותג הפרטי שלהם, ידוע בכך שהוא משתף בכל שנה פעולה עם מותגים ממדינה אחרת (השנה, לדוגמה, נבחרה סין). "אנחנו אוהבים לחבור למותגים אחרים, ואנחנו עושים את זה מהיום הראשון של אופנינג סרמוני", אומרת המעצבת על העבודה המשותפת עם הרשת השבדית. "כל שיתוף פעולה, לא משנה אם הוא קטן או גדול, מתחיל במפגש של מוחות שונים. אנחנו משתפים פעולה רק עם אנשים שמבינים את הדרך שבה אנחנו עובדים, ואנחנו עובדים רק על פרויקטים שמספרים סיפור חדש. זה אותו הדבר עם קולקציית הקפסולה עם H&M, רק ששיתוף הפעולה הזה הוא ברמה גלובלית".

"קרול והומברטו הם זוג מעורר השראה", מעידה יוהנסון על הצד של H&M במערכת היחסים הזו. "הם כמו צוות קטן שיודע בדיוק מה נכון עבור המותג שלהם ויודע איך הופכים כל פריט ליוצא דופן".

קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ
קנזו ל-H&M | צילום: אוליבר האדלי פירץ