מחזקים את הישבן

הישבן של ניקי מינאז' בהופעה. השמועות אומרות שהוא הוגדל על ידי שתלי סיליקון | צילום: GettyImages
הישבן של ניקי מינאז' בהופעה. השמועות אומרות שהוא הוגדל על ידי שתלי סיליקון | צילום: GettyImages

באופן מפתיע, תחום הניתוחים הפלסטיים עוזב את הלוק המלאכותי ומבשר עתיד טבעי יותר. הציצים קטנים והחלק התחתון הופך לעסיסי במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

השחקנית רנה זלווגר סגרה את 2014 עם פרצוף חדש שנראה כמו מצגת של כל החידושים החמים ביותר בתחום הפלסטיקה והביאה על עצמה אלפי תגובות ביקורת מרחבי העולם. עם השינוי הדרסטי שעבר מראה הפנים שלה, שהיה מזוהה איתה כל כך, היא הציתה מחדש את הדיון בדימוי הגוף הנשי וההתמכרות לסכין המנתחים. אבל אפשר ליהנות מעולם הפלסטיקה גם בלי להגזים. בעקבות ירידת מחירי הטיפולים והתקצרות זמני ההחלמה הפכו ניתוחים פלסטיים נגישים יותר לשכבות סוציו־אקונומיות שונות. חידושים רבים בתחום אינם דורשים הסתגרות ארוכת טווח בדל"ת אמות: טיפולים "קלים" כמו הזרקות בוטוקס ומילויים זמניים שמאפשרים "טיפולי זוהר" לקראת אירוע חשוב ונקודתי וטיפולים אחרים שאינם דורשים התמסרות להליך ניתוחי מורכב ולמראה מלאכותי. "אנחנו שמים לב שהמראה הטבעי כבר איננו המלצה אלא הכרח של ממש", מסביר ד"ר יעקב בר, מומחה בכירורגיה פלסטית ומנתח פלסטי בכיר ברשת מרפאות פרופורציה. "עוד ועוד מטופלות מבקשות לקבל מראה טבעי ככל האפשר, שלא נראה כאילו התערבו בו.

ניקי מינאז' מאחור | צילום: gettyimages
ניקי מינאז' מאחור | צילום: gettyimages

"היום כבר לא מבצעים מתיחות פנים משולי הפנים החוצה. כיום יש הרמה ממרכז הפנים, בשילוב הזרקות חומרי מילוי ליצירת נפחים. המנותחים מודעים יותר לאופציה הזו ומבקשים אותה. החתך מתבצע מתחת לעפעף התחתון, מה שמוביל לתוצאות אפקטיביות יותר וגם מונע צלקות על הפנים", מסביר בר. מלבד זאת קיים גם טיפול טאץ' ליפט – הרמה ומתיחה של העור ללא התערבות כירורגית, באמצעות חוטים מתמוססים בקו הלסת והלחיים. הם יוצרים מראה מתוח גם באזור הצוואר ומשפרים את מרקם עור הפנים.

גם טכנולוגיית הלייזר נושאת אפשרות להימנע מהתערבות כירורגית. "טיפולי לייזר הם טיפולים עדינים שאינם כרוכים בכאבים ואינם דורשים חופשת מחלה או תקופת החלמה", מסביר פרופ' אריה בורנשטיין מהמרכז לאסתטיקה פלסטית שיבא בתל השומר, שבו עורכים טיפול להצערת עור הפנים באמצעות לייזר, המתמקד באזורי המצח, צדי העיניים, הלחיים והשפתיים. "אנחנו משתמשים בלייזר שעובר על האזורים הנדרשים בפנים ומחמם את הרקמות. החימום בלייזר מאפשר שינוי ברמת הקולגן, המתחדש ומשפר את איכות העור".

לצד הטיפולים הקלים אפשר להבחין במגמה חדשה בישראל – השתלות שומן עצמי לחזה ולפנים. "מעטים מבצעים כרגע את ההליך הזה", "מסביר ד"ר עמוס לויאב, מומחה לכירורגיה פלסטית והרופא הראשי של כללית אסתטיקה, "אבל אני מאמין שזהו תהליך שיצבור תאוצה. אפשר לראות זאת בהתחזקות של הגדלת הישבן, הבלטתו והרמתו, שהפכה לניתוח פופלרי, ובה משתמשים בשומן עצמי וגם בסיליקון".

ובעוד הישבן מתחזק ומורם, החזה קטן: "נעשה פה מאמץ גדול מצד הרופאים והפלסטיקאים לחנך את שוק המתעניינות בניתוחי חזה לחזור לגודל פרופורציונלי", אומר ד"ר בר ושמח לבשר, לסיכום, שהביקוש לשתלים גדולים ומוגזמים נמצא בירידה ויש נטייה חזקה יותר לשתלים ממוצעים בגודלם.