שגב משה, מחייה השפה הקולינרית

יצר שפה קולינרית חדשה. שגב משה | צילום: זוהר שטרית
יצר שפה קולינרית חדשה. שגב משה | צילום: זוהר שטרית

שגב משה הסתגר במטבח במשך כמה חודשים טובים. כשיצא נולדה שפה קולינרית חדשה, מתיחת פנים בהשראה אומנותית למסעדת הדגל ותכנית בישול בערוץ 2

88 שיתופים | 132 צפיות

שף, מסעדן ובעל תוכנית בישול, בן 41, גר ברמת השרון, נשוי לסטייליסטית סנדרה רינגלר + 3. גדל בראשון לציון, מילדות ישב ליד אמו במטבח ולמד ממנה לבשל, באופן מקצועי למד בישול בתאילנד ובבית הספר תדמור. הבעלים והשף של המסעדות שגב בהרצליה פיתוח, שגב אקספרס רמת החייל ושגב אקספרס ראשון לציון. לאחרונה עברה מסעדת הדגל שלו מתיחת פנים בהשראת האמנות המודרנית. כל המנות מורכבות על תמונות תלת ממדיות ומתקבל “ציור אכיל". החודש עלתה תוכנית הבישול שלו בערוץ 2.

מה הקשר בין אוכל לאמנות מודרנית?

"ערב אחד הגעתי הביתה, התיישבתי על המיטה ואמרתי לסנדרה שאני תשוש מהמירוץ, אני מרגיש עייף, אני לא מגיע למה שאני רוצה. הרגשתי כמי שנסחף בזרם בלי התחלה וסוף. החלטתי שאני רוצה ליצור שפה קולינרית חדשה, שפה משלי, שיהיה ברור שזו השפה של שגב! מרגע ההחלטה עד המעשים עברו כמה חודשים של ניסוי וטעייה. היו רגעים שחשבתי שזה לא יעבוד – פחדתי מתגובות של אנשים, פחדתי שלא יאהבו את זה, פחדתי שמישהו מהעובדים יראה את התהליך, יצלם וידליף. הייתי מאוד קנאי לפרטיות שלי. בניתי שפה חדשה מלאה בחוקים כדי שזה יראה מיוחד, אבל האוכל לא ייפגע. אני מקבל תגובות מרגשות כאחד, אנשים לא מפסיקים להתלהב, כבר קיבלתי כמה הצעות מרחבי העולם. זה בהחלט הולך להיות משהו גדול".

 

חולצה ומכנסיים טומי הילפיגר, מעיל זארה, שעון וטבעות פדני

סטיילינג שני סבן, איפור ושיער איילת שמעוני לאיב סאן לורן