ההשראה של מארינה מקסימיליאן

מרינה מקסימיליאן וסופיה מיז'ריצ'ר | צילום: רון קדמי
מרינה מקסימיליאן וסופיה מיז'ריצ'ר | צילום: רון קדמי

לא מאמינה במוזה אלא בפרקטיקה ומפחדת מהאינטרנט

88 שיתופים | 132 צפיות

צלם רון קדמי | ניהול קריאייטיב טל קליינבורט | סטייליסטית שירן מניה | שיער לירז אגם במוצרי רמינגטון | איפור חן אלקבץ | ע. צלם רום אוזן | ע.סטיילינג מיכל שולמן

בת 26, זמרת ומוזיקאית. עלתה לארץ בגיל 3, החלה להופיע בגיל 12. התגלתה בתוכנית "כוכב נולד". בעלת קול גדול וכריזמה כובשת במיוחד

מארינה, מה זו מוזה בעינייך?

"למזלי כבר מגיל צעיר אני לא מאמינה במוזה, אלא בהשראה – רעיון שאתה מוציא אל הפועל. מבחינתי זה קשור לפרקטיקה. אם רעיון יוצא אל הפועל בצורת שירה, או קטע עם תזמורת או בישול או ציור – זו השראה. לתת לדמיון לעוף ולהוריד את זה לפרקטיקה, לא להישאר בשלב החולמני. מבחינתי מימוש ההשראה הוא ערך גבוה יותר מהשראה. הטבע מאוד עוזר לי לזה. אני יוצאת לטייל ברחבי ישראל בשביל זה, הכי רחוק שאפשר ממדרכות תל אביב. במיוחד במדבר. החלל החיצון העירום הזה והתחושה של מחוץ לחוקי הכדור מאפשרים לי להיות מי שאני".

מי האישה שבחרת כמוזה שלך?

"סבתא שלי, סופיה מיז'ריצ'ר, אימא של אימא שלי. סבתא היא אישה מאוד מאוד מיוחדת, שהייתה רופאה כל חייה והקימה את השירות הגריאטרי באוקראינה. היא פמיניסטית שגידלה את אימא שלי לבד והרימה את חייה לבד. היא עוצמתית וחזקה ובברית המועצות של אז, בתקופת הקומוניזם הכפוי, זה לא היה עניין של מה בכך.

"בגיל 60 היא עלתה לארץ, החליטה להתחדש ועברה לתחום העיתונאות. היא הבינה שהעולים לא מקבלים מושג על מה שקורה פה מבחינה פוליטית והפכה לעיתונאית פוליטית. הייתה לה תוכנית רדיו ברק"ע, היא כתבה לעיתון 'וסטי' וראיינה הרבה דמויות מתחום התרבות. בשנים האחרונות – היום היא בת 84 – היא שוב עשתה מעין הסבה ועכשיו היא עובדת בייעוץ רפואי ומתמקדת בעיקר ברפואה טבעית. מאז שהייתי ילדה היא מתייחסת אליי בשיא הרצינות ויש לנו שיחות נפש רבות והשפעה זו על זו. אצל שתינו קיים הפער בין הרצון לטרוף את החיים אל מול שאר המגבלות. היא אחת החברות הכי קרובות שלי".

למי היית רוצה להעניק השראה?

"לאחיינית שלי. היא בת 3 ויש לה נטיות בימתיות דומות לשלי, שממשיכות את המסורת של המשפחה הצבעונית שלנו, שכל אחד בה הוא דמות לדוקו אבסורדי. כשאני רואה את דניאל רוקדת ושרה, זה מעיף אותי. מעיף אותי הטוהר הזה, העסיס חיים הזה, התמימות שאובדת לצערי עם השנים. היא מעוררת בי המון השראה. היא בן אדם קטן שהוא חגיגה, ואני אשמח לעודד אותה להמשיך להאמין בקסמים שיש בחיים ולגרום לה להמשיך ולפסוע בדילוג בדרך הקסם".

האם את חושבת שהתפתחות טכנולוגית מסרסת השראה או מפתחת השראה?

"אני מגלה ממש בימים אלה את האינטרנט. אני מאוד לא טכנולוגית ויותר קל לי לראות איך זה מרחיק אותנו אחד מהשני מאשר איך זה מועיל לנו. רק עכשיו אני מתחילה למצוא גם השראה ורפרנסים עבורי, אבל זה מאוד מרתיע אותי, אני אולד פאשן".

מרינה מקסימיליאן וסופיה מיז'ריצ'ר | צילום: רון קדמי
מרינה מקסימיליאן וסופיה מיז'ריצ'ר | צילום: רון קדמי

סופיה מיז'ריצ'ר

סופיה מיז'ריצ'ר היא רופאה בדימוס שהקימה את השירות הגריאטרי באוקראינה, ברית המועצות. אחרי שעלתה ארצה הפכה לעיתונאית והיום, כשהיא בת 84, היא מתמחה ברפואה טבעית. היא גם סבתא של מארינוצ'קה.