בן לוקח בת

הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו לבש שמלה, יצא לכבוש את המסלול של דונה קארן בשבוע האופנה בניו יורק ומסרב להתרגש מזה

88 שיתופים | 132 צפיות

בשמלה מפוספסת באורך מידי, שעליה טוניקה בעלת מחשוף עמוק ונעלי פלטפורמה כצו השעה, שתי צמות ועיניים מאופרות בכבדות – עלה הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו למסלול תצוגת הנשים DKNY של דונה קארן בשבוע האופנה האחרון של ניו יורק, שנפתח ב־5 בספטמבר. קריאה נכונה של טרנד טשטוש הזהויות המיניות בתעשיית האופנה העולמית, בתוספת של חוש הומור בריא וחשיבה על יחסי ציבור, הביאו את מנהלי התצוגה של דונה קארן להעלות את סתיו למסלול כשהוא לבוש בקולקציית הנשים של המותג. סטרשקו מצדו מסרב להתרגש. הדוגמן שחגג החודש יום הולדת 22 כבר רגיל להציג זהות מינית נזילה. "האמת שזה התחיל מהרגע הראשון שהתחלתי לדגמן", הוא מספר בראיון שנערך איתו באמצעות המייל בזמן ששהה בניו יורק. "מישהו ביקש ממני לעשות את זה, זה היה כיף ומשם זה התגלגל. מאז ומעולם הייתה לי משיכה לצד הנשי שלי, אבל זה לא היה חלק מהיומיום שלי. הדוגמנות אפשרה לי לשחק עם זה".

סתיו על המסלול בתצוגת DKNY בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2014
סתיו על המסלול בתצוגת DKNY בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2014

בתעשייה פונים אליך כגבר או כאישה?

"גם וגם. אנשים מתבלבלים כי זה לא תמיד ברור, וכשאני מאופר ומסורק לא תמיד אפשר להבחין. בעבר הייתי מתקן אותם, היום זה כבר לא משנה לי".

מה אתה מעדיף, לדגמן בגדי גברים או בגדי נשים?

"בגדי נשים, ברור. הם הרבה יותר מושקעים, יש בהם הרבה יותר שואו ופרטים".

יוצא לך להופיע בדמות אישה גם מחוץ לעבודה?

"אני מתאפר לפעמים כשאני יוצא ביומיום, אבל לרוב מעדיף בלי איפור. פחות כאב ראש".

סטרשקו החל את קריירת האופנה שלו לפני ארבע שנים כשהתגלה ברחוב תל אביבי על ידי הסטייליסט אלעד בראון. היום הוא רשום בסוכנות אלינור שחר, וברזומה שלו רשומים קמפיינים מרשימים כמו קמפיין לטויוטה לפני שנתיים, קמפיין לחברת דיזל באיטליה וכן קמפיינים קטנים למעצבות תכשיטים ורשתות קמעונאות. הלוק האנדרוגיני שהוא מסוגל להציג בצילומים לצד דמיון מסוים לדוגמנית קארה דלווין (הגבות!) חיבבו אותו על תעשיית האופנה. לצד חשבון אינסטגרם פעיל ומינגלינג מדויק (בסוף התצוגה של דונה קארן הוא הצטלם מאחורי הקלעים עם גוון סטפני ועם הצלם סטיבן קליין), נראה שהוא בדרך לכבוש קמפיינים גדולים יותר. "אני אוהב את המקצוע, זה נותן לך הזדמנות לראות את העולם ולפגוש אנשים חדשים. אני לא חושב שיש הרגשה טובה יותר מלפתוח מגזין או אתר אינטרנט או סתם ללכת ברחוב ולראות את עצמך על כרזה כלשהי. התחום הזה פותח לך המון קשרים ודלתות לעתיד. הייתי רוצה מאוד להיפתח יותר למשחק למשל, כמו שכבר עשיתי בקטנה ב'בלו נטלי'".

מהו קמפיין החלומות שלך?

"אין דבר כזה. השמים הם הגבול ותמיד מכוונים גבוה. בואי נקווה שהקמפיין ל־DKNY יביא אותי למקומות חדשים".

ומה יקרה אם תקבל הצעה מפתה ותצטרך להסתפר בשבילה?

"בשום פנים ואופן לא. מקסימום קצוות!".

צילום: דניאל קמינסקי
צילום: דניאל קמינסקי