בעין השערה: איך לטפל בשיער יבש

איך תתמודדי עם שיער יבש? אילוסטרציה: shutterstock
איך תתמודדי עם שיער יבש? אילוסטרציה: shutterstock

האוויר הקר, הרוחות, צביעת שיער ושימוש יומיומי במייבש שיער הם רק חלק מהגורמים לשיערך להיות יבש, עייף, חסר רכות וקשה לסירוק. איך תתמודדי עם הבעיה? יבש לו!

88 שיתופים | 132 צפיות

קשה להיראות זוהרת בלי רעמת שיער בריאה מעליך. אחד הסימפטומים המעיקים של החורף הוא מראה השיער שלך, שמאבד כמה נקודות זכות. גם בעלות שיער בריא ונעים כדרך קבע, סובלות בחורף מיובש טורדני ומאיבוד הברק הטבעי של השיער.

מחקר שנערך על ידי קרסטס פריז חשף כי 18.5% מהנשים האירופאיות הן בעלות שיער יבש. מתברר כי אצלנו התמונה עגומה עוד יותר: כ-31% מהישראליות הן בעלות שיער יבש עד יבש מאוד. כנראה שעודף השמש ומזג האוויר הים-תיכוני, נמצאים הפעם בעוכרינו.

מהו שיער יבש? סוג זה של שיער שאינו עטוף בשומן טבעי שמייצרת הקרקפת. השיער היבש נראה מפוצל, שברירי מחוספס ובלי ברק טבעי.

מדוע השיער מתייבש?

חוץ מגנטיקה המשפיעה על טיב השערה, גם גורמים סביבתיים והיגייניים נותנים את אותותיהם בשיערנו: החל מהאקלים, רדיקלים חופשיים באוויר, דרך המים הקשים, שגרת טיפוח שאינה מתאימה לסוג שיערן, חפיפות תכופות ועד טיפולים כימיים.

התוצאה: השיער נעשה יבש, נשבר, נוצרים קצוות מפוצלים, חשמל סטטי, מראה מקורזל וקופצני, שמנוניות בקרקפת ואף קשקשים. השיער היבש מאופיין בחוסר ברק וגמישות, צבעו דהוי, מגעו מחוספס וקצותיו לרוב מפוצלים וקשים לעיצוב.

מה קורה לשיער? סיב השערה סובל מסדקים זעירים שהופכים אותו לשביר וגורמים לו להתנתק מהקרקפת בזמן ההברשה. "החימום בחורף מייבש את הגוף ועלולה להיווצר שמנוניות בקרקפת, לכן מומלץ לשמור על קרקפת נקייה על-ידי חפיפה יומיומית", מציין מעצב השיער עמיר מזרחי. בנוסף, חשוב להשתמש בכל חפיפה גם בקונדישנר, המרכך את השיער ומפחית את תופעת החשמל הסטטי. "מומלץ להגביר את הטיפול באמפולות טיפוליות לשיער, המגנות ומחזקות אותו, וכן להשתמש על בסיס יומיומי בסיליקון לשיער, העוטף את השערה מבחוץ ומגן עליה", מוסיף מעצב השיער יניב קצב.


שיער יבש נראה מחוספס, שברירי ובלי ברק טבעי, לא כמו בתמונה. סרינה קיי (צילום: יח"צ)

אילוף הסוררת

שיער יבש זקוק לשמפו ומרכך לשיער יבש, על מנת להחזיר את השומן לשיער המיובש. גם מסיכה טובה ואיכותית תשפר את המראה תוך מספר טיפולים ותתרום להחייאתו.

איך תתמודדי עם שיער יבש? השתמשי במוצרים עשירי לחות, ויטמינים ומחזירי ברק, כגון: סרום ושמן, אשר יחזירו לשיער את הברק האבוד. הקפידי על שימוש במסכת הזנה אחת לשבוע, אשר תעניק לשיער טיפול הזנה עמוק, לחות אינטנסיבית ואף מורידות את החשמל האלקטרו סטטי.

טיפ: מומלץ לחמם מגבת במייבש כביסה, לחפוף את השיער, למרוח מסיכה לשיער ולעטוף את השיער כשעליו המסכה במגבת החמה. חום המגבת "פותח" את תאי השערה כך שחומרי ההזנה יחדרו עמוק יותר. השאירי את המסכה כ-30 דקות לערך והשיער ייצא מהטיפול מלא ברק וחלק כמשי.

מוצרים ייעודים לשיער יבש
מוצרים ייעודים לשיער יבש

מימין לשמאל: מסכת קראטין פול מיטשל (179 ש"ח), שמן ארגן מרוקאי של נטורל פורמולה (49.9 ש"ח), שמפו בודי שופ נייטשא (25 ש"ח), שמפו גליס של שוורצקופף לשיקום אולטימטיבי (26 ש"ח), מרכך ג'ון פרידה מסדרת פריז-אין (50 ש"ח), סרום סופר-סקיני פול מיטשל (150 ש"ח) ומרכך אלוורה של הרבלייף (62 ש"ח)

התאימי את מוצרי השיער לסוג השיער
התאימי את מוצרי השיער לסוג השיער

מימין לשמאל: נוטרטיב תכשיר טרום חפיפה של קרסטס (150 ש"ח), טיפול ללא שטיפה של קיל'ס (119 ש"ח), שמפו טוני אנד גיא (49.9 ש"ח), שמפו פינוק (9.90-13.5 ש"ח), שמפו סאיוס (31 ש"ח), שמפו גרין (85 ש"ח), שמן ארגן אליקסיר פנטן פרו-וי (39.9 ש"ח) וסיליקון שיק (37 ש"ח)

איך תשפרי את השיער בעצמך בבית?

אין לך מסיכה בבית? מרחי 2-3 חלמונים על השיער למשך 10 דקות.כן, קצת מסריח… אך מסייע לחיזוק שורשי השיער.

יש לך זמן להשקיע במסכה הום-מייד איכותית? מומחי חברת הנקל שוורצקופף ומעצב השיער חנן קמיר, מסבירים איך תכיני מסכה ביתית לשיער יבש: ממלאים צנצנת בעלי רוזמרין ומכסים אותם בשמן זית. מחכים בסבלנות שבועיים – שלושה, כשמדי יום מנערים פעמיים את הצנצנת. אחר-כך מסננים את השמן וסוחטים את העלים. את החומר שנשאר מורחים על השיער ומעסים לתוך הקרקפת. ממתינים שעה וחופפים כרגיל. חוזרים על הטיפול פעם- פעמיים מדי שבוע.

אין לך זמן אבל את רוצה תוצאות? מדפי הפרפומריות מוצפים במסכות ייעודיות לשיער יבש ותמורת כמה עשרות שקלים, תוכלי להזין את שיערך בחיוניות הנדרשת. מוצרי לוואי נוספים בדרך להגשמת היעד הם: סרום, סיליקון, שמן מרוקאי, קרם לחות, קרם קצוות ועד שמפו ומרכך, לשיער יבש כמובן.

מסכות או לא להיות. במיוחד לשיער יבש
מסכות או לא להיות. במיוחד לשיער יבש

מימין לשמאל: מסכה אינטנסיבית של לייבל אם (270 ש"ח), מסיכה אבסולוטו ריפר ליפידום של לוריאל פרופסיונל (201 ש"ח), מסכה רה-נוטרישן של לוריאל פריז (40.5 ש"ח), מסכה פיטוקריטה של פיטופריז (150 ש"ח), מסכה שיקומית של מורז צמחי מרפא (69.9 ש"ח), מסיכת הזנה משקמת של לבידו (104.9 ש"ח) ומסכת הזנה אלפא טאץ' של קרמה (25 ש"ח)

יבש לו. אל תוותרי אל מסכה
יבש לו. אל תוותרי אל מסכה

מימין לשמאל: קרם יופי מיוסטר קיק של שוורצקופף פרופשיונל (78 ש"ח), מסכה של מרין (160 ש"ח), מסכת לחות וולה פרופשיונלס (219 ש"ח), מסכת הזנה Moroccanoil (מחיר 165 ש"ח), מסכה הזנה JUL (מחיר 141 ש"ח) ומסכת הקסם ב-3 דקות  של Aussie (מחיר 44.9 ש"ח)

לדעת המומחים

אני טוענת שחשוב לטפח את השיער ואת הקרקפת בדיוק כפי שמטפחים את עור הפנים. הקפידי להשתמש במוצרים מתאימים לסוג שיערך, לחזק אותו, לטפל בו כראוי לאיבר ההמשך של הגוף.

הנה כמה טיפים שימושיים לטיפול בשיער יבש מפי מומחים בתחום השיער:

♦מעצב השיער יניב קצב, מצמד המעצבים "ערן ויניב קצב" מנדב לנו את הטיפים הבאים:

  •   יש ללכת למעצב השיער שלך קודם כל ולספר את הקצוות המפוצלים.
  •   מומלץ לטפל בשיער עם אמפולה. טיפול מאסיבי באמפולה כמו טיפול באנטיביוטיקה.
  •   יש להתייעץ עם מעצב השיער שלך על סוגי השמפו והמסיכה המתאימים לסוג שיערך. רק הוא מכיר באמת את סוג שיערך ויוכל להמליץ לך על הטיפול הנכון (כמו רופא וחולה).
  •   יש לסגור את קצוות השיער בסרום טוב ואיכותי כי עם מוצר זה הנשים מסתובבות כל היום ורק לאחר מכן יש לשים קרם לחות, מוס או כל מוצר אחר לעיצוב.
  • עוד משהו: במספרה של ערן ויניב קצב באבן גבירול, תוכלי ליהנות מייעוץ בחינם בנוגע לטיפול ועיצוב שיערך.

♦ טיפים לטיפול בשיער יבש על-פי לירז אגם ל"רמינגטון":

  • חפפו בשמפו ומרכך לשיער יבש, כדי להחזיר לשיער את השומן החסר לו.
  • השתמשו בתכשירים המכילים חומרי לחות כמו גליצרין וויטמין E
  • כשהשיער במצב קשה, הפתרון הטוב ביותר הוא תספורת טובה. עד אז, אפשר לבצע במספרה טיפול באמפולה להתאוששות זמנית של השיער.
  • אל תמרחו שמנים על שיער בהיר או מובהר בזמן החשיפה למזג האוויר, לשמש , גם השמש החורפית השקרנית יש נטייה לצלות את השיער כשהוא משוח בחומר שומני.
  • אם אתם נוהגים להשתמש בקרם לחות לשיער, בקיץ החליפו אותו במסכת הזנה (השתמשו בכמות קטנה יחסית). מסכות ההזנה פחות שמנוניות ומכילות גם חומרים להזנת השיער, שחיוניים במיוחד בחודשי הקיץ.

♦ מישל מרסייה, מעצב שיער:

  • * כדאי לצפות את השיער בחומרים רווי לחות ולא חומרים שומניים. זכרי, השומן מזיק לשיער, והלחות מועילה לו. בדקי שמוצרי טיפוח שיערך אינם מכילים אלמנטים שמנוניים.
  • * השתמשי במסכות המזינות את השיער ולא בקונדישנר.
  • * הקפידי להשתמש בשמפו הנכון לסוג השיער ולסבן את הראש בשמפו פעמיים, הפעם הראשונה מרככת את ההפרשות והפעם השנייה מסירה את הלכלוך.

♦המומחים של לוריאל פריז:

  • * טיפול אקסטרה לשיער- להענקת לחות לשיער הניחי בכמות נכבדה קרם לחות לשיער או מרכך. אספי את שיערך בסיכה, ולכי לישון למשך הלילה עם כובע מרחצה מניילון (אשר שומר מפני חדירת לחות). למחרת השיער יהיה רך, קטיפתי ומלא ברק.
  • * הניחי מעט שמן זית או חוחובה על קצות האצבעות ומרחי בעדינות על קצוות שיערך לריכוך והזנה.
  • * מים מים ומים- חשוב לשתות מים על מנת ללחח את העור, כאשר העור רווי מראה השיער משתפר והשורשים צומחים רכים וטבעיים.

יא-יא (יאיר מנדל), מעצב שיער ושגריר "שוורצקופף פרופשיונל":

  • יש להתחיל כל חפיפה במים חמים שפותחים את הנקבוביות ומאפשרים לשמפו לנקותן ולסיים במים קרים שסוגרים ומחזירים את הנקבוביות למצב הרגיל.
  • עלינו לוודא כי השמפו הינו עדין ולא מייבש את עור הקרקפת, דבר העלול להחמיר את המצב.
  • במידה ועל הקרקפת מצטברים עודפי שומן ניתן לחפוף בעזרת שמפו המיועד לניקוי עמוק (כדוגמת השמפו  מבית שוורצקופף פרופשיונל deep cleansing), גם מסכה איכותית תשפר את מראה השיער תוך כמה שימושים ותחזיר לו את הלחות האובדת.
  • להגברת האפקטיביות של המסכה, ניתן להסתרק בעדינות עם מסרק רחב לאחר שהנחנו את המסכה על אורכי השיער (לא בקרקפת!!), לעטוף את השיער במגבת ספוגה וסחוטה במים חמים. אפקט האדים החמים מגביר את יכולת ספיחת המסכה לתוך השיער. מומלץ להישאר כ-10 דקות לפחות ולקבל שיער מלא לחות, גמישות וברק.
  • כשהשיער לח, נניח 2-3 טיפות של סרום איכותי על אורכי השיער ונסרק בעדינות. לסרום טוב יש את העוצמות לצפות את השיער בלחות ולא בשומניות (נסו טיפה מהסרום על כפות הידיים: אם נספג תוך כמה רגעים. זהו סרום טוב. במידה והידיים נשארות שמנוניות, זה לא מה שתרצו שיישאר על שיערכן)♦ מייק סבג, מבעלי חברת "גילעם קוסמטיקס" המתמחה במוצרי שיער:
  • * יש להתחיל כל חפיפה במים חמים שפותחים את הנקבוביות ומאפשרים לשמפו לנקותן ולסיים במים קרים שסוגרים את הנקבוביות.
  • * סירוק של שיער רטוב עלול לתלוש שערות, לכן רצוי להסתרק לפני החפיפה בכדי לצמצם את כמות הקשרים. אם בכל זאת נותרו קשרים לאחר החפיפה, יש להתיר אותם באמצעות האצבעות ורק אז להסתרק.
  • * בכדי למנוע חשמל סטטי בשיער ניתן להשתמש בזמן הסירוק בכמות קטנה של שמן טבעי או קרם לשיער.

 

לא לחפוף כל יום?

ולבסוף, עידו מגל מייסד ובעלים של חברת  LAVIDO קוסמטיקה טבעית ואורגנית :  "רצוי  לעשות  מידי פעם מעין "ריסטארט " – שבוע של צום שיער, לא לחפוף או לשים מסיכה בכלל ולתת לשיער "לנוח" למשך שבוע, לשטוף רק עם מים פושרים או עם חליטות צמחים כגון רוזמרין, שיבה או מרווה. הצום ממש כמו ביום כיפור  מסייע לשיער להתנקות מהכימיקלים שהעמסנו עליו במשך השנים ."