גם את קוקו?

אסוף, אצילי ומוקפד או נמוך, נוזלי ומרושל? הכירי את מראות הקוקו הפופולאריים שילוו אותך בעונה החמה, וגם כמה טיפים שכדאי לדעת. מעשה בגומייה אחת

88 שיתופים | 132 צפיות

שיער מתוח, הנאסף בזווית גבוהה בעזרת גומייה הוא המזוהה ביותר עם מראה הקוקו. אך לאורך השנים נראה כי לשיער הנערם יש לא מעט ורסיות, המשחקות על הציר שבין ילדה לאישה; מראה ילדותי, נוסטלגי, מתוק ורך ועד לנסיכותי, אצילי, נשי ואולטרה סקסי. אה כן, ויש את מראה עוזרת הבית הנקשרת עם קוקו גבוה מרושל, הנאסף לרוב באמצעות קליפס.

איך תאספי את השיער בלי לפגוע בו?

אם אוספים את השיער בצורה מתוחה מאד, מחזקים עם ג'ל או כל חומר דביק אחר – קרוב לודאי שהתוצאות תהיינה הרסניות עבור השערה, וחלקן עשויות להישבר.

על מנת לאסוף את השיער בצורה שלא תפגע בו, מומלץ להשתמש בקליפס, סרט או סיכה המסוגלים לתפוס את השיער בצורה חלשה יחסית. מכל מקום, עדיף לא להשתמש בגומיות הגורמות לשיער להיתלש כשמסירים אותן או בכל דרך אחרת המצמידה את השיער לקרקפת ולא נותנת לו לנשום.


ויקטוריה בקהאם עם דיוויד בקהאם שלה פלוס קוקו אסוף, מרושל. שיא הנונשלנט | צילום: Gettyimages

קוקו רטרו

מראה קוקו בסגנון רטרו מתאפיין במראה אסוף ומוקפד יחסית. הטכניקה היא לאסוף את השיער ובמקום למתוח לקוקו הדוק – יש לשחרר מעט את השיער מהאחיזה.

איך תעשי את זה בבית? מומלץ לחפוף את השיער בשמפו שמטפל ביובש של השיער (היובש נגרם לרוב כתוצאה בשימוש בצבעי שיער והבהרות). לאחר החפיפה מרחי מעט סיליקון המעשיר את השיער בברק קורן, להחליק את השיער היטב בעזרת פן ולאסוף. לאחר מכן לשחרר מעט את החלק העליון של השיער (מלפנים) ולרסס במעט ספריי מקשה שישמור על המראה.

טיפ: מומלץ להותיר קבוצה קטנה של שיער מחוץ לגומייה וללפף אותו סביב הגומייה. כך המראה ישודרג ונוכל להסתיר אותה.


מראה קוקו משוחרר ומוגבה בקצהו הקדמי של הראש של וריאל פרופסיונל

קוקו עם בלון מנופח מקדימה

מראה קוקו מודרני, המתאפיין בבועת בלון בחלקה הקדמה של הפדחת. לרוב מדובר במראה מוקפד, אלגנטי הדורש השקעת זמן מסוימת ליצירתו.

איך תעשי את זה בבית? תחילה מומלץ למרוח סיליקון המבריק ומגן על השיער מפני הפן. למתקדמות, כדאי לעשות פן שמסייע לשיער להפוך לגלי וטבעי, ולאחר הפן למרוח על הקצוות מוס ששומר על הגל שבשיער. בלוק הזה, הטכניקה היא לחלק את השיער ל-2 קבוצות: הראשונה היא לעשות משולש של השיער מאמצע הגבה כלפי הקודקוד (זו בעצם הבועה שמתקבלת מאוחר יותר) ולתפוס אותה עם קליפס.

את קבוצת השיער הנוספת יש לאסוף בקוקו מאוד מתוח ולהדק היטב. את הקבוצה הראשונה של הפוני מנפחים בעזרת מסרק מלמעלה למטה. יש להשאיר את הסנטימטר הקרוב ביותר למצח לא מנופח ואותו בעצם מרימים מעלה ואחורה. לאחר מכן לאסוף את הבועה המנופחת בעזרת סיכת סבתא ולהתיז ספריי מקשה בנדיבות.

טיפ: טכניקת הניפוח הטובה והקלה ביותר היא כמו שהסבתות שלנו נהגו לעשות עם מסרק, להעביר את המסרק מכיוון המצח כלפי מעלה וכך השיער מקבל את מירב הנפח.


קוקו מנופח לתפארת של שוורצקופף פרופשיונל


פריזורה אסופה, אצילית ומוגבהת בעליל. אבי מלכה לשוורצקופף פרופשיונל | צילום: אלון שפרנסקי

קוקו נשי ורומנטי

מראה של קוקו נמוך ומרושל באופן מכוון. הרעיון הוא להשיג מראה קוקו נונשלנט, נוסח "אספתי את השיער ברגע ויצאתי".

איך תעשי את זה בבית? אוספים בעזרת מברשת את כל השיער לקוקו נמוך, משחררים שתי קבוצות שיער קטנות מקו הפנים ומרססים עם ספריי המקנה ברק לאורך זמן. מהדקים נמוך את הקוקו בעזרת גומייה חזקה ומושכים אותה מעט כלפי מטה.

למתקדמות, ניתן לעשות פן במידת הצורך על מנת לקבל מראה מוקפד יותר ולמרוח סרום על הקצוות. בחלק העליון של השיער, צמוד לשורשים ניתן להיעזר בווקס לקבלת מראה מבריק וטרנדי, בסגנון תצוגות האופנה בחו"ל.

טיפ: המראה מתאים בעיקר לברוכות הרגליים ולנשים גבוהות ופחות לנמוכות, מכיוון שהקוקו המושך כלפי מטה יוצר אשליה נמוכה יותר.


האחיות לבית הילטון מדגמנות מראות שיער אסוף: מימין, ניקי עם קוקו מגולגל ומתוח למשעי, משמאל, פריס בקוקו סמי-מרושל | צילום: Gettyimages

קוקו בלרינה

מראה שיער אסוף, מתוח ומגולגל מעלה, הידוע בכינוי קוקו עגבנייה או אבו-עגילה.

איך תעשי את זה בבית? אוספים את השיער לקוקו גבוה ומהדקים היטב (מומלץ למרוח את השיער בקרם כדי שייראה חלק ומתוח). עכשיו, מגלגלים את שאריות השיער סביב הגומייה, צמוד לקרקפת ובצורת חילזון. טיפ: עם כל רבע סיבוב של החילזון מהדקים בסיכת ראש פשוטה. לבסוף, מכניסים את "הזנב" העודף של השיער מתחת לחילזון ומהדקים באמצעות סיכות נוספות. למתקדמות, אפשר לקשט בסיכות, פנינים או פרחים.


קוקו נמוך אך משודרג של שוורצקופף פרופשיונל | צילום: יניר סלע 

קוקו ספרדי

מראה קוקו מוקפד, מנופח מקדימה ואלגנטי, המגולגל בסגנון רקדניות הפלמנקו.

איך תעשי את זה בבית? בשלב הראשון, הגביהי את השיער בחלקו הקדמי של הראש. בעזרת מסרק שפיצי צפוף אספי את השיער הקדמי. עכשיו, הברישי קלות את השיער לצורך קבלת נפח והתיזי על השיער המנופח ספריי מקבע. בחלקו האחורי של הראש, אספי נמוך את השיער באמצעות גומייה. עתה, את השיער האסוף בקוקו גלגלי כלפי פנים השיער וקבעי אותו בעזרת סיכות ראש.


קוקו מתוח, מוקפד, נשי ואלגנטי. דקל בן ציון ללוריאל פרופסיונל

אין לך גומייה? קחי צ'ופסטיק או עיפרון

התחממו הטמפרטורות בחוץ ומתחשק לך לאסוף את השיער אך לפתע את מגלה כי אין ברשותך גומייה? אל פאניקה! נסי להשחיל כלי כתיבה, כדוגמת עט, עיפרון או טוש וצרי לעצמך קוקו ספונטני (ולא, לא מומלץ לבנות עליו שיחזיק מעמד לאורך זמן רב).

לפנייך מדריך וידאו לאיסוף שיער פשוט באמצעות צ'ופסטיק:

משדרגים: בחרת ללכת עם קוקו? הוסיפי עגילים מרשימים, בולטים ובעלי נוכחות (חישוקים גדולים, שנדלי ירים וכדומה).

ייעוץ מקצועי: יניב שלום ועמוס זרד ללוריאל פרופסיונל