הרגלי טיפוח מגונים

תפסיקי לפוצץ חצ'קונים! | צלם: אילוסטרציה: ingimage
תפסיקי לפוצץ חצ'קונים! | צלם: אילוסטרציה: ingimage

ללכת לישון עם איפור, לחלוק מוצרי איפור עם חברות, למרוח כמות גדולה של קרם לחות והרגלים נוספים שאת חייבת לחסל(!), ויפה שעה אחת קודם (לפני שיחסלו לך את עור הפנים). טעון טיפוח

88 שיתופים | 132 צפיות

עם השנים נשים נוטות לסגל לעצמן הרגלי טיפוח, שיטות איפור וטכניקות משל עצמן. הבעיה היא שרק מעטות מהן דואגות לבדוק האם הריטואל היומי שאימצו לעצמן הוא אכן כשר למהדרין? האם למרוח למשל סרום מעל קרם לחות הוא יעיל או שמא מדובר בטעות שלעולם חוזרת?

[interaction id="54ae73c5cd7e120f0d042df9"]

לפנייך "הרשימה השחורה" של הרגלים שגויים וטעויות טיפוח-איפור, שכדאי לך לחסל וכמה שיותר מהר, לפני שהם יחסלו לך את עור הפנים ואת המראה.

1. הפסיקי לחטט בחצ'קונים!

צמחו לך פצעונים באזור הפנים? לא נעים. אך זכרי שחצ'קונים הם "מחלה בריאה" ומרביתם נעלמים בכל מקרה אחרי כמה ימים.

ובכל זאת, מה תעשי? את פשוט צריכה להתאזר בסבלנות ולשמור על ניקיון העור. השתדלי להימנע מחיטוט בפצעונים (במיוחד בימי המחזור), רובם ייעלמו בדיוק כפי שהגיעו. מתעקשת יותר? אם את לא מצליחה להיגמל מאובססיית הוצאת השחורים לעצמך, לפחות תעשי את זה עם ידיים נקיות ונייר טישו נקי.

2. אולי די עם הקרם?

קנית במיטב כספך קרם לחות יוקרתי? מזלטוב. אך העובדה שתמרחי כמויות גדולות ממנו (ומספר פעמים ביום) לא תגרום לפעילות האנטי-אייג'ינג שבו להיות אפקטיבית יותר. ממש לא.

עור הפנים מסוגל לקלוט כמות קטנה בכל פעם ועודפים של קרם אינם נספגים. לכן, רצוי למרוח כמות קטנה (פזרי בנקודות קטנות באזור הלחיים, המצח, האף והצוואר), בשעות הבוקר ובלילה.

3. הפסיקי לאגור תכשירי טיפוח

כמו כל בת יהודייה ששומרת לעת הצורך, "למקרה שיחסר", אנחנו נוטות לשמור תכשירי טיפוח לאורך זמן. הרבה זמן. רצוי ומומלץ לעשות סדר במוצרי הטיפוח אחת לחצי שנה.

טיפ: כיום יש חוק המחייב חברות קוסמטיקה לציין מהו תאריך תפוגה ומהי תוחלת חיי המדף של המוצר מרגע פתיחתו (במידה והתכשיר סגור הוא נשאר בתוקף עד התאריך הרשום). תוקף המוצר מתקצר מרגע פתיחתו. יש לשים לב לציור הקטן של המוצר עליו מסומן תוקף המוצר מספר החודשים בצמוד למס החודשים (לדוגמא 12M 12 חודשים).

4. סינדרום הגבה הדקה

עיצוב הגבות בקרב נשים (במיוחד צעירות) הופך לאובססיה וכל שערה בודדת הופכת להיות סוררת ואיתה את מוציאה עוד אלפי אחרות. הפסיקי עם זה ומיד! כל שערה שאת מוציאה גורמת לך לנקר עוד בנבכי הגבות ולהוציא עוד כמה שלאו דווקא היו מיועדות ליציאה. התוצאה – את עלולה להישאר עם גבות לא זהות, דקות ולא מעוצבות.

כדאי לדעת כי שיער הגבות לא צומח במהירות (אם בכלל) ולכן לא תמיד חוזר למצבו הטבעי, אז כדי שלא תצטרכי להתחיל לצייר תני לפינצטה כמה ימים של מנוחה.


שלא תצטרכי להתחיל לצייר לעצמך גבות, זהירות עם הפינטצה, לא הרבה מדי בבקשה. אילוסטרציה: ingimge

5. נאמנות מוגזמת למוצר

הפסיקי לדבוק במוצר אחד לאורך זמן ובטח שלא לאורך שנים; שוק מוצרי הטיפוח מתחלף בקצב מסחרר וכדאי שתהיי "פתוחה" לשינויים. כאשר העור משתנה ומתבגר (ביחד עם השנים שחולפות) יש להתאים לו את המוצרים הנכונים.

טיפ: אם שימוש במוצר מסוים מטיב עם העור שלך ומשתלב טוב עם שאר מוצרי הטיפוח שלך אין צורך להחליפו, אלא התאימי אותו לקצב הזדקנות העור ושינויי מזג האוויר.

6. יותר מדי סומק!!!

הפסיקי למרוח בתאווה סומק ורוד על כל הפנים (פורים יגיע רק במרץ). סומק ורוד מפזרים על כריות הלחיים בלבד.

מטרתו של הסומק היא ליצור מסגרת לפנים, להצר/לחטב פנים מלאות ויש למרוח אותו על עצמות הלחיים. לא מספיק זוהרת לטעמך? הרשי לעצמך להוסיף ברונזר.

אל תתפרעי, סומק מפזרים רק על כריות הלחיים. אילוסטרציה: ingimage

7. מה מעל מה?

הפסיקי להניח קונסילר על גבי המייק אפ או מייק אפ מעל הפריימר או הפודרה. לכל מוצר איפור יש זמן וסדר.

אז הנה, במיוחד בשבילך שרשרת הטיפוח/איפור, שלב אחר שלב: שטיפת פנים > סרום > קרם לחות ועיניים > פריימר (לשעות הערב) > קונסילר > מייק אפ > פודרה > סומק. קפיש?

8. האמיני באור

משום-מה יש נשים שעדיין בטוחות שגם אם הן מתאפרות בתאורה עמומה וגם אם הן יוצאות לאור – האיפור שלהן יראה אותו הדבר. אז זהו, שממש לא.

יש להתאים את האיפור לתאורה בה את הולכת להיות (מועדון? חשוכה, אירוע קוקטייל? בינונית, תערוכה? חזקה). אם החלטת להתאפר בחדר חשוך או באוטו, שאי בתוצאות.

9. חדלי מלהיות קרבן אופנה

הפסיקי לקנות מוצרים לפי טרנדים אופנתיים, פרסומות או חברות מרוצות שלהן; העובדה שהם חדשים ושווים לא הופכת אותם בהכרח למתאימים עבורך. נשים אוהבות לקנות מוצרי איפור שנראים טוב, מריחים נפלא, גם אם הם לא מתאימים להן.

נשים נוטות להתייחס לטרנדים וצבעוניות באופנה, ולהתאפר ולהתקשט לפיהם. טיפ: הכלל היחיד הוא – שאת האיפור יש להתאים למבנה הפנים, לגוון העור ולצבע השיער. למשל: מראה כהה ומעושן אינו מתאים לעיניים שקועות וקטנות.


נכון שהפרסומות מושכות, סט הצלליות מדליק והגלוס חושני, אך הם לא בהכרח מתאימים לגוון עורך. מימין: סופט טאץ', בועז שטיין (צילום: ירון ויינברג ומוטי זאבי)

10. הפסיקי ללכת לישון עם איפור לאלתר!

גם אם חזרת מיום ארוך ומתיש, את עייפה ועצלנית ורק מייחלת לרגע שבו תיזרקי על המיטה: הקדישי לעורך עוד 5 דקות של ניקיון. האמיני לי, זה שווה. באופן הזה לא תתעוררי בבוקר עם שאריות איפור שהזיקו לעורך במהלך הלילה.

מה קורה לעור שלך בלילה? במהלך השינה עורנו מפריש שומנים טובים המועילים לעור (ומכאן החשיבות גם להימרח בקרם לילה). אם תמשיכי להשאיר על גבי עורך איפור, יימנע תהליך זה ואף הלכלוך יחדור עמוק יותר ויישאר שם לאורך זמן.


היית רוצה להקפיא את האיפור שלך לבוקר, אה? מה שעובר על העור שלך בלילה… את חייבת להסיר איפור. צילום באדיבות גרנייה

 

11. מהיום: מוצרי איפור הם רק שלי!

בדרך כלל אנחנו בעד שיתופיות עם חברות ומשפחה, אך יש כמה עניינים חריגים – כמו מוצרי ותכשירי איפור.

טיפ: אל תחלקי את תכשירי האיפור עם חברות, אחיות ושכנות. אולי זה חברי ומקסים מצדך, אבל דעי שזו דרך קלה להעביר אינפקציות ודלקות (בעיקר כשמדובר במוצרי איפור לעיניים).

12. אל תצבעי את את צבע השיער לעתים קרובות מדי

זה בסדר לגוון מדי פעם, אבל צביעתו של השיער לעתים קרובות מדי עלולה להחליש אותו ולגרום לו למשבר זהות. בצביעת השיער נעשה שימוש במי חמצן ובאמוניה, המאפשרים לצבע לחדור אל תוך השערה ולשנות את הגוון הטבעי שלה.

איך תשקמי? נתחיל בזה שאנחנו ממליצות להעביר את תשוקתך לשינויים בלתי פוסקים מהשיער לאיפור, כי קל יותר לעשות נסיונות גחמניים עם שפתון או צללית. אם את מרגישה שאת פשוט חייבת לצבוע את השיער, הפחיתי את התדירות למינימום. על מנת לצמצם את נזקי השיער ולשמור על צבע אחיד מומלץ לצבוע רק את השורשים, אחת לשישה עד שמונה שבועות. אם את מעוניינת להימנע מחידוש תכוף של צבע השיער, צבעי אותו בגוון הקרוב בדרגה אחת או שתיים לגוון הטבעי שלך, מה שיאפשר לשורשים להתמזג באופן טבעי יחסית בגוון הצבוע.

ועוד אחד אחרון: אל תשתמשי בטסטרים של איפור

למה אסור: סיכוייך להידבק בהרפס או לחטוף שעורה בעין מהחיידקים שנמצאים בטסטרים של דוכני האיפור בחנויות קלושים, אבל באופן תיאורטי זה עלול לקרות, אז בשביל מה להסתכן? אה כן, זה גם קצת דוחה לחלוק שפתון וצלליות עם מאות נשים זרות.

מה תעשי? לפני שאת מושיטה אצבע ומתחילה למרוח, נסי לבדוק אם החנות או הפארם נוקטים אמצעי היגיינה בסיסיים בכל הקשור לדגימות מוצרי האיפור. כך למשל, חפשי כלי איפור חד פעמיים, מגבונים, כדורי צמר גפן, ניירות טישו, מברשות מסקרה חד פעמיות ואלכוהול לחיטוי כלי האיפור. טיפ: הימנעי מלטבול את אצבעך שוב ושוב בתוך מכל האיפור המרכזי.