אופנה יומית: הפאשניסטה הבעייתית שזכתה לסדרה משלה

סופיה אמרוסו בפרמיירה של  Girlboss | צילום: Gettyimages
סופיה אמרוסו בפרמיירה של Girlboss | צילום: Gettyimages

ווג מרימים לסתו סטרשקו, גוצ'י מואשמים בהעתקה מהחלל ומי היא מייסדת אתר השופינג שקיבלה גרסת נטפליקס שנויה במחלוקת? חדשות אופנה לוהטות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

1. בסוף השבוע עלתה לנטפליקס סדרה חדשה בשם "Girlboss", המבוססת על סיפורה של סופיה אמרוסו, מייסדת אתר השופינג חביב המילניאלנס Nasty Gal, המספק בעיקר פרשנות נגישה לדגמים של מותגי על שהקהל גומע בשקיקה. הביקורות ברשת מבקשות להפנות את הזרקור לנקודה בעייתית ומעניינת: בעוד הסדרה מבקשת לתאר את עלייתה של אמרוסו ומציגה אותה כסיפור הצלחה מופתי ורומנטי, המציאות הרבה פחות ורודה. לאורך השנים הסתבך האתר בשלל תביעות משפטיות מביכות – החל מהעסקה בתת תנאים (ווייט פור איט – זה הגיע גם לפיטורים של נשים בהריון), דרך מעצבים צעירים שטענו להעתקה ומה לא. בנובמבר 2016 הוא אף הגיש בקשה לפשיטת רגל, עד שנקנה על ידי האתר Boohoo. אבל זה, כאמור, לא הנרטיב של הסדרה, שמתמקדת בכל מה שטוב ויפה ומוצלח. אחרי שאמרנו את כל זה, אתן מוזמנות לצפיית בינג', אבל ביקורתית כמובן.

סופיה אמרוסו בפרמיירה של Girlboss | צילום: Gettyimages
סופיה אמרוסו בפרמיירה של Girlboss | צילום: Gettyimages

https://www.youtube.com/watch?v=g-U2G280kmI

2. דבר נוסף שקרה בסוף השבוע ושימח אותנו מאוד הוא הפרגון של ווג לסתיו סטרשקו. בראיון סופר מחמיא, מציג אתר המגזין את הדוגמנית המקומית תחת התיאורים "כוכבת עולה" ו"אחד הפרצופים המבוקשים בתעשיה". שטרסקו מככבת בקמפיין החדש של פרואנזה סקולר, שחוגג את מגוון סוגי היופי, לצד הדוגמניות הטרנסג'נדריות מרקס מרקוס וטוריין פוטרום והדוגמניות אם ארודה ומישל גוטנכט. שבוע קודם, צפינו בה במסגרת סרטון של Teen Vogue שמבקש להבהיר כי אין דרך אחת נכונה להיות אישה. "אני מאמינה שהסיבה שדלתות נפתחות עבורי עכשיו קשורה למה שקורה עם קהילת הטרנס ברחבי העולם. טרנסג'נדרים הופכים מוכרים יותר על ידי החברה, ואנשים מבינים שצריך להלחם עבור הזכויות שלהם", סיפרה בראיון.

3. ואם כבר מגוון סוגי יופי – גוצ'י (שלקמפיין האחרון שלהם לוהקו רק דוגמנים שחורים) לקחו את הנושא כמה קילומטרים קדימה כשהציגו בסוף השבוע סדרת סרטוני אינסטגרם בהם מככבים דוגמנים מחופשים לחייזרים. לא הרבה אחרי, הגיעה תגובה של סטודנט לעיצוב אופנה בלונדון, שטען לדמיון מוגזם בין אחת הדמויות לבין פרויקט שהציג במסגרת הלימודים וביקש לקבל את הקרדיט עבור ההשראה. האם מדובר בצירוף מקרים או העתקה – כנראה שלא נדע לעולם, מה שבטוח הוא שהעתקות ממעצבים צעירים ואנונימיים הפכו רווחות מתמיד, עם זארה ואסוס שמככבים בתפקידי מפתח.