אופנה יומית: תככים והעתקות בבתי האופנה הגדולים

מתוך האינסטגרם @whodiditfirst
מתוך האינסטגרם @whodiditfirst

וידויים ואישומים בין שאנל, דולצ'ה וגבאנה וויויאן ווסטווד על דגמים דומים מדי, וקים קרדשיאן וקניה ווסט מתחדשים במותג לילדים. מבזק אופנה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

1. תצוגת הקרוז של שאנל שהתקיימה בפריז בשבוע שעבר תיזכר בעיקר הודות לקונספט היווני-עתיק שהודגם בחלל התצוגה ובבגדים, וביתר שאת הודות לסנדלי גלדיאטור צבעוניים, ששרוכיהם מגיעים עד הברך והעקב שלהם מדמה עמוד של מבנה אופייני לאותה תקופה. אבל אם תשאלו את סטפנו גבאנה – הוא עשה את זה קודם. בסוף השבוע פירסם המעצב האיטלקי תמונה של סנדלי שאנל לצד סנדלים של דולצ'ה וגבאנה בעלי עקב המבוסס על אותו אלמנט אדריכלי בדיוק. דוברי שאנל לא הכחישו כי קיים דמיון בין העקבים, אך הדגישו הדגמים שונים זה מזה  וטענו כי לא מדובר בהעתקה אלא במושא השראה דומה. אבל רגע – זה לא נגמר. בנימה אפולוגטית ומפויסת יותר, הודה גבאנה בסוף השבוע כי שרשרת קולר מוזהבת ועליה הכיתוב ,"SEX" שהוציא המותג ב-2003 היא אכן העתקה של תכשיט שעיצבה ויויאן ווסטווד ב-1989. "אוקיי זה נכון!!! הינו טיפשים ובורים ועשינו את זה!!! אנחנו מבקשים סליחה מויויאן ווסטווד הגאונה ואנחנו מכירים בעבודתה לחלוטין!!", כתב המעצב בחשבון האינסטגרם שלו.

https://www.instagram.com/p/BTo-l3WDvA7/

https://www.instagram.com/p/BTtqiUjF3bw/

[interaction id="590ec8a29c3d6790494fff73"]

 

2.  אחרי חודשים של דיבורים, הושק בסוף השבוע מותג הילדים המשותף של קים קרדשיאן וקניה ווסט. תחת הכותרת The Kid Supply מציעים בני הזוג גרסאות מוקטנות של דגמי Yeezy (המותג המשותף של ווסט ואדידס), לצד דגמים אקסקלוסיביים כמו ז'קט בומר רקום שרשראות קולר שרקום עליהם לוגו המותג – המילה Kids בכתב ידו של ווסט, או שמלות סליפ עם תחרה. בקיצור, כל מה שהמבוגרים לובשים. טווח המחירים הוא 22-240 דולר, ויש משלוחים לישראל.

צילום מסך מ'the kid supply'
צילום מסך מ'the kid supply'
צילום מסך מ'the kid supply'
צילום מסך מ'the kid supply'

 

3. לאנה וינטור היה שבוע טוב: אחרי ערב המט הגאלה המרשים שארגנה עם המוזיאון, נסעה הפירסט ליידי של עולם האופנה אל עיר הולדתה לונדון, כדי לקבל תואר אצולה מהמלכה אליזבת עבור פועלה ותרומתה לעולם האופנה והעיתונות. ומעתה אימרו: דיים אנה וינטור.

אנה וינטור ותואר האצולה | צילום: GettyImages
אנה וינטור ותואר האצולה | צילום: GettyImages